Page 185 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 185
TYDZIEŃ 18 • Bal karnawałowy • 183
tydzień 18: Bal karnawałowy
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f układa obrazek pocięty na kilka części (IV 12)
i popołudniowa „Woda – kamień” f w mowie czynnej używa liczby mnogiej
wyrazów (IV 2)
I 5; IV 12 y y zabawa manualna „Układanie puzzli” f w zabawach ruchowych reaguje na umówiony
ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII
PRZEBRANIE NA BAL y y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f chętnie porusza się w rytmie muzyki (IV 7)
sygnał (I 5)
zabawa ruchowa w parach – naśladowanie
ruchów kolegi
podczas tańca próbuje tworzyć proste układy:
f
„Samolot startuje i ląduje”
robi obrót wokół własnej osi, wykonuje obroty
w kółeczku (IV 7)
wyjaśnienie znaczenia słowa bal
Zajęcia główne y y y zabawa słowna „Wróżka – wróżki” f zna znaczenie słowa bal (IV 2)
opisuje prostymi zdaniami wygląd różnych
f
II 1, 3, 4; III 5; IV
zagadki obrazkowe „Balowe przebranie”
Poniedziałek 2, 5, 7 y y y zabawa plastyczna „Strój na bal” f odgaduje, kogo przedstawia przebrana postać
strojów karnawałowych (IV 2)
zabawa słowna „Imię dla postaci”
(IV 2, 5)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII
III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4;
I 5; II 1, 3, 4; III 5 „Gwizdek – zbiórka”
y zabawa ruchowa „Śmieszne kroki”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f porusza się na czworakach, wspierając się na
i popołudniowa „Wiatr – słońce” całych dłoniach i palcach stóp (I 5)
I 5; IV 7, 12 y wspólne oglądanie kostiumów na bal kar- f segreguje przedmioty zgodnie z podanym
BAL W PRZEDSZKOLU y y y y zabawa ruchowa na czworakach „Krety pod f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
kryterium (IV 12)
nawałowy
ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII
rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (IV 12)
f
ze śpiewem (I 5; IV 7)
ziemią”
odgaduje, kogo przedstawia przebrana postać
zabawa manualna „Kolorowe balony”
f
w stroju karnawałowym (IV 2, 5)
zabawa do piosenki Piesek Tereski (CD)
III 5)
II 1, 3, 4; III 5, 8; IV
zabawa przy muzyce „Maska karnawałowa”
Wtorek Zajęcia główne y y y pokaz mody balowej f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4;
uważnie słucha poleceń N. (III 8)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 27
2, 5, 8
wykonuje proste zadania zgodnie z instrukcją
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Linoskoczek” (IV 8)
II 1, 3, 4; III 5 y zabawa ruchowa bieżna „Slalom pomiędzy
pachołkami”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa tradycyjna „Uciekaj f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
i popołudniowa myszko do dziury” ze śpiewem (I 5; IV 7)
I 5, 7, 8, 9; IV 7 y y zabawa „Dzieci i choinki” do piosenki My f wykonuje proste ćwiczenia graficzne (I 7, 9)
segreguje przedmioty zgodnie z podanym
jesteśmy choineczki (CD)
SEGREGUJEMY BALONIKI y y zabawa ruchowa na czworakach „Renifery f wykonuje ćwiczenia kształtujące odpowiednią
f
ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII
kryterium (IV 12)
postawę i prawidłowy oddech (I 8, 9)
pędzą po Świętego Mikołaja”
porównuje długość, stosując określenia: krótszy
zabawa graficzna – wydzieranka „Ozdabia-
f
– dłuższy (IV 12)
my balonik”
potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – staje
f
w rzędzie (I 5; III 5)
f przejawia ciekawość badawczą (IV 19)
Środa f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
muzycznych (IV 7)
f potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
dycznej (IV 7)
f próbuje wykonać proste zukłady taneczne (IV 7)