Page 186 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 186

184  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa dydaktyczna „Segregujemy
                  IV 7, 12, 19        baloniki”
                                    y  zabawa badawcza „Balon z helem”
                                    y  zabawa oddechowa „Dmuchamy na balony”
                                    y  zabawa ruchowa z elementem wyskoku
               SEGREGUJEMY BALONIKI  y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 28
                                      „Skoki balonika”
                                      zabawa dydaktyczna „Dwa rzędy” – nauka
                                    y
                                      ustawiania się w rzędach, porównywanie
                                      długości, przeliczanie, rozróżnianie zbiorów
                                      równolicznych i nierównolicznych

                                      t
                                      aniec w  parach do spokojnej muzyki
                                    y
                                      instrumentalnej oraz do muzyki żywiołowej
                                      słuchanej muzyki i reagowanie na jego
               Środa                y  zabawy rozwijające wrażliwość na charakter
                                      zmianę
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuty śnieżkami
                  I 5; III 5          do drzewa”
                                    y  zabawa ruchowa „Rząd chłopców i dziew-
                                      czynek” – sprawne reagowanie na sygnał
                                      i ustawianie się w rzędach

                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa równoważna „Spacer   f   porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
                                      z mamą”
                  i popołudniowa    y  zabawa plastyczna „Serpentyny”  f   maluje farbami za pomocą palców (IV 1, 8)
                                                                        w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                  I 5; IV 1, 2, 8
                                                                        (I 5)
               KOLOROWE SERPENTYNY  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa rzutna „Kręgle”  f   wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII
                                    y
                                                                          próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
                                      zabawa graficzna „Kapelusz kowbojski,
                                                                      f
                                    y
                                      korona księżniczki”
                                                                          doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
                                                                      f
                                      zabawa „Podłoga, sufit”
                                                                        podczas wycinania (I 7, 9)
                                    y
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
                                                                      f
                                      zabawa manualna „Serpentyny”
                                    y
                                                                        muzycznych (IV 7)
                  I 7, 9; IV 2, 7, 11, 12
                                      zabawa przy muzyce „Taniec z serpentynami”
                                    y
                                      zabawa słowna „Bal w  przedszkolu” –
                                    y
                                                                        sytuacjach, przechodząc od szeptu do głośnego
                                      swobodna interpretacja tekstu   f   stara się regulować siłę głosu w naturalnych
                                                                        mówienia (IV 2, 7)
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa manualna „Serpentynowe bukiety”   f   tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
                                      zabawa ruchowa bieżna „Bieg zaprzęgów”
                                                                        (IV 11)
                                    y
                  I 5
                                      zabawa słuchowa „Ogrodowe dźwięki”
                                    y
                                                                      f
                                                                          rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
                                                                      f   zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                                                                        (IV 7)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa tradycyjna „Kółko   f   buduje wieżę, nakładając kolejne elementy
                  i popołudniowa      graniaste”                        na patyczek (IV 11)
                  IV 11, 15         y  zabawa manualna „Piramidki”    f   liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII  f   słucha klasycznych bajek (III 8; IV 3)
               BAL KOPCIUSZKA  Zajęcia główne  y  zabawa matematyczna „Policz”   f   odpowiada na proste pytania dotyczące
                                      zabawa ruchowa tradycyjna „Rakieta”
                                                                          rozumie treść słuchanego tekstu (IV 2)
                                    y
                                                                      f
                                                                        wysłuchanego utworu (IV 2)
                                      wysłuchanie bajki o Kopciuszku
                                    y
                                                                          dzieli się wrażeniami na temat przygód
                                                                      f
                  III 8; IV 2, 3, 5, 7, 8
                                      „Na balu” – taniec w parach do spokojnej
                                    y
                                                                        bohaterów (IV 2, 3)
                                      muzyki; nauka ukłonu po zakończeniu
                                                                          wypowiada się na temat ilustracji w książce
                                      tańca
                                                                        (IV 2, 5)
               Piątek               y  zabawa plastyczna „Kareta Kopciuszka”   f   podczas tańca próbuje tworzyć proste układy:
                                                                      f
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII
                                    y
                                                                        obroty w parach (IV 7)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Dogoń wróbelka”   f   ozdabia według własnego pomysłu pracę
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”  plastyczną (szablon) z wykorzystaniem kleju
                                                                        (IV 8)
                                                                      f   wykonuje różne formy ruchu (I 5)
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191