Page 186 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 186
184 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Segregujemy
IV 7, 12, 19 baloniki”
y zabawa badawcza „Balon z helem”
y zabawa oddechowa „Dmuchamy na balony”
y zabawa ruchowa z elementem wyskoku
SEGREGUJEMY BALONIKI y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 28
„Skoki balonika”
zabawa dydaktyczna „Dwa rzędy” – nauka
y
ustawiania się w rzędach, porównywanie
długości, przeliczanie, rozróżnianie zbiorów
równolicznych i nierównolicznych
t
aniec w parach do spokojnej muzyki
y
instrumentalnej oraz do muzyki żywiołowej
słuchanej muzyki i reagowanie na jego
Środa y zabawy rozwijające wrażliwość na charakter
zmianę
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa rzutna „Rzuty śnieżkami
I 5; III 5 do drzewa”
y zabawa ruchowa „Rząd chłopców i dziew-
czynek” – sprawne reagowanie na sygnał
i ustawianie się w rzędach
Aktywność poranna y zabawa ruchowa równoważna „Spacer f porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
z mamą”
i popołudniowa y zabawa plastyczna „Serpentyny” f maluje farbami za pomocą palców (IV 1, 8)
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
I 5; IV 1, 2, 8
(I 5)
KOLOROWE SERPENTYNY Zajęcia główne y zabawa ruchowa rzutna „Kręgle” f wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII
y
próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
zabawa graficzna „Kapelusz kowbojski,
f
y
korona księżniczki”
doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
f
zabawa „Podłoga, sufit”
podczas wycinania (I 7, 9)
y
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
f
zabawa manualna „Serpentyny”
y
muzycznych (IV 7)
I 7, 9; IV 2, 7, 11, 12
zabawa przy muzyce „Taniec z serpentynami”
y
zabawa słowna „Bal w przedszkolu” –
y
sytuacjach, przechodząc od szeptu do głośnego
swobodna interpretacja tekstu f stara się regulować siłę głosu w naturalnych
mówienia (IV 2, 7)
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa manualna „Serpentynowe bukiety” f tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
zabawa ruchowa bieżna „Bieg zaprzęgów”
(IV 11)
y
I 5
zabawa słuchowa „Ogrodowe dźwięki”
y
f
rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
f zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
(IV 7)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa tradycyjna „Kółko f buduje wieżę, nakładając kolejne elementy
i popołudniowa graniaste” na patyczek (IV 11)
IV 11, 15 y zabawa manualna „Piramidki” f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII f słucha klasycznych bajek (III 8; IV 3)
BAL KOPCIUSZKA Zajęcia główne y zabawa matematyczna „Policz” f odpowiada na proste pytania dotyczące
zabawa ruchowa tradycyjna „Rakieta”
rozumie treść słuchanego tekstu (IV 2)
y
f
wysłuchanego utworu (IV 2)
wysłuchanie bajki o Kopciuszku
y
dzieli się wrażeniami na temat przygód
f
III 8; IV 2, 3, 5, 7, 8
„Na balu” – taniec w parach do spokojnej
y
bohaterów (IV 2, 3)
muzyki; nauka ukłonu po zakończeniu
wypowiada się na temat ilustracji w książce
tańca
(IV 2, 5)
Piątek y zabawa plastyczna „Kareta Kopciuszka” f podczas tańca próbuje tworzyć proste układy:
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII
y
obroty w parach (IV 7)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Dogoń wróbelka” f ozdabia według własnego pomysłu pracę
I 5 y zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku” plastyczną (szablon) z wykorzystaniem kleju
(IV 8)
f wykonuje różne formy ruchu (I 5)