Page 188 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 188
186 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Pary przedszkolaków” f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
I 5; II 1, 4; III 1, 2, 5; y zabawa matematyczna „Babcia w parze f próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
IV 7, 15
z dziadkiem”
f
PARA – BABCIA I DZIADEK y zabawa ruchowa „Taniec babci i dziadka” f potrafi śpiewać piosenki o prostej linii
zabawy matematyczne z wykorzystaniem
muzycznych (IV 7)
y
liczmanów
melodycznej (IV 7)
zabawa plastyczna „Naklej parę”
odczuwa satysfakcję i radość ze sprawiania
y
f
przyjemności bliskim (II 1, 4; III 1, 2)
zabawa ruchowa „Pary przedszkolaków”
y
nauka piosenki Życzenia dla babci i dziadka
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
y
f
(CD)
zabawy kształtujące poczucie rytmu,
y
usprawniające orientację czasowo- różne formy ruchu (I 5)
Środa Zajęcia w ogrodzie zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na
przestrzenną
I 5 y mecie”
y zabawa ruchowa bieżna „Ryby do sieci”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa tradycyjna „Labado” f układa obrazek pocięty na kilka części (IV 12)
MAJSTERKUJEMY RAZEM Z DZIADKIEM Zajęcia główne y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f wykonuje konstrukcje z różnych materiałów
podejmuje proste czynności manipulacyjne –
zabawa manualna – układanie puzzli
i popołudniowa
y
f
ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
nawlekanie korali (I 7)
I 7; IV 12
y
(IV 11)
„Ptaki do karmnika”
zabawa ruchowa bieżna „Gonitwa w parach”
z pomocą N. próbuje łączyć elementy
y
f
konstrukcji różnymi materiałami klejącymi (IV
zabawa manualna „Nawlekanka”
y
8, 11)
zabawa konstrukcyjno-techniczna
y
wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
f
zdarzeń (IV 5)
Czwartek IV 2, 5, 8, 11 y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 30 f układa obrazki historyjki w logiczną sekwencję
opowiada, co przedstawiają obrazki (IV 2)
zabawa ruchowa tradycyjna „Rolnik sam
Zajęcia w ogrodzie
f
y
próbuje łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
I 5
w dolinie”
f
reaguje na umówiony sygnał w zabawach
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
f
y
ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
i popołudniowa „Baczność – spocznij” ze śpiewem (I 5; IV 7)
I 5, 7; IV 7 y zabawa do piosenki Ptaszki zimową porą f porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
(CD) podejmuje proste czynności manipulacyjne (I 7)
KRAWAT DLA DZIADKA Zajęcia główne y zabawa manualna „Kwiatki dla babci” f odczuwa satysfakcję i radość ze sprawiania
(I 5)
ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
y
zabawa ruchowa równoważna „Baletnica”
y
f
przyjemności bliskim (II 1, 4; III 1, 2)
zabawa „Podziel na sylaby”
y
próbuje samodzielnie wykonać upominek
f
ozmowa na temat sprawiania przyjemności
r
y
zgodnie z instrukcją (IV 8)
bliskim poprzez wręczanie upominków
I 5; II 1, 4; III 1, 2;
IV 8
praca plastyczno-techniczna „Krawat dla
y
organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
dziadka” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
(I 5)
Piątek y zabawa ruchowa „Tamburyn – bębenek”
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX
y
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”
I 5 y zabawa ruchowa „Z zamkniętymi oczami”
– doskonalenie koordynacji ruchowej