Page 188 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 188

186  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa ruchowa „Pary przedszkolaków”  f   liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                  I 5; II 1, 4; III 1, 2, 5;  y  zabawa matematyczna „Babcia w parze   f   próbuje wycinać nożyczkami (I 7)
                                                                          aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
                  IV 7, 15
                                      z dziadkiem”
                                                                      f
               PARA – BABCIA I DZIADEK  y  zabawa ruchowa „Taniec babci i dziadka”  f   potrafi śpiewać piosenki o  prostej linii
                                      zabawy matematyczne z wykorzystaniem
                                                                        muzycznych (IV 7)
                                    y
                                      liczmanów
                                                                        melodycznej (IV 7)
                                      zabawa plastyczna „Naklej parę”
                                                                          odczuwa satysfakcję i radość ze sprawiania
                                    y
                                                                      f
                                                                        przyjemności bliskim (II 1, 4; III 1, 2)
                                      zabawa ruchowa „Pary przedszkolaków”
                                    y
                                      nauka piosenki Życzenia dla babci i dziadka
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                    y
                                                                      f
                                      (CD)
                                      zabawy kształtujące poczucie rytmu,
                                    y
                                      usprawniające orientację czasowo-  różne formy ruchu (I 5)
               Środa   Zajęcia w ogrodzie   zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na
                                      przestrzenną
                  I 5               y  mecie”
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Ryby do sieci”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa tradycyjna „Labado”  f   układa obrazek pocięty na kilka części (IV 12)
              MAJSTERKUJEMY RAZEM   Z DZIADKIEM  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   wykonuje konstrukcje z różnych materiałów
                                                                          podejmuje proste czynności manipulacyjne –
                                      zabawa manualna – układanie puzzli
                  i popołudniowa
                                    y
                                                                      f
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
                                                                        nawlekanie korali (I 7)
                  I 7; IV 12
                                    y
                                                                        (IV 11)
                                      „Ptaki do karmnika”
                                      zabawa ruchowa bieżna „Gonitwa w parach”
                                                                          z  pomocą N. próbuje łączyć elementy
                                    y
                                                                      f
                                                                        konstrukcji różnymi materiałami klejącymi  (IV
                                      zabawa manualna „Nawlekanka”
                                    y
                                                                        8, 11)
                                      zabawa konstrukcyjno-techniczna
                                    y
                                                                          wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                                                      f
                                                                        zdarzeń (IV 5)
              Czwartek   IV 2, 5, 8, 11  y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 30   f   układa obrazki historyjki w logiczną sekwencję
                                                                          opowiada, co przedstawiają obrazki (IV 2)
                                      zabawa ruchowa tradycyjna „Rolnik sam
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                      f
                                    y
                                                                          próbuje łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                  I 5
                                      w dolinie”
                                                                      f
                                                                          reaguje na umówiony sygnał w  zabawach
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                      f
                                    y
                                                                        ruchowych (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                  i popołudniowa      „Baczność – spocznij”             ze śpiewem (I 5; IV 7)
                  I 5, 7; IV 7      y  zabawa do piosenki Ptaszki zimową porą   f   porusza się prawidłowo, zachowując równowagę
                                                                        w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania
                                      (CD)                                podejmuje proste czynności manipulacyjne (I 7)
               KRAWAT DLA DZIADKA  Zajęcia główne  y  zabawa manualna „Kwiatki dla babci”   f   odczuwa satysfakcję i radość ze sprawiania
                                                                        (I 5)
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
                                    y
                                      zabawa ruchowa równoważna „Baletnica”
                                    y
                                                                      f
                                                                        przyjemności bliskim (II 1, 4; III 1, 2)
                                      zabawa „Podziel na sylaby”
                                    y
                                                                          próbuje samodzielnie wykonać upominek
                                                                      f
                                      ozmowa na temat sprawiania przyjemności
                                      r
                                    y
                                                                        zgodnie z instrukcją (IV 8)
                                      bliskim poprzez wręczanie upominków
                  I 5; II 1, 4; III 1, 2;
                  IV 8
                                      praca plastyczno-techniczna „Krawat dla
                                    y
                                                                        organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                      dziadka”                        f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        (I 5)
               Piątek               y  zabawa ruchowa „Tamburyn – bębenek”
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Z zamkniętymi oczami”
                                      – doskonalenie koordynacji ruchowej
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193