Page 191 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 191

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                             STYCZEŃ










            TYDZIEŃ 17    W krainie bajek




            PONIEDZIAŁEK   emat:  Czerwony Kapturek.
                                    t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Kreska” – prosta kreska jako punkt wyjścia do tworzenia
            dowol nej kompozycji rysunkowej – rozwijanie inwencji plastycznej. Zabawa ruchowa „Cyk, cyk” – rozwijanie koordynacji
            słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XVII. Zabawa ruchowa równoważna „Berek z szarfą”. Zabawa ruchowa
            „Baletnica”. Zabawa „Rymy obrazkowe” – łączenie w pary obrazków, których nazwy się rymują – rozwijanie mowy i myśle-
            nia oraz sprawności językowej.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 2, 8

            Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, językowa, plastyczna, manualna, twórcza, ruchowa – Czerwony Kapturek.
            Prezentacja teatrzyku sylwetowego na podstawie bajki o Czerwonym Kapturku. Wspólne wymyślanie innego zakończe-
            nia bajki. Praca plastyczna „Stemplowany kapturek” – ozdabianie rysunku za pomocą stempelków. Zabawa ruchowa „Wilk
            przyjacielem Kapturka”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII.
              obszary z podstawy programowej: II 4, 9; IV 1, 2, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na mecie”. Zabawa ruchowa równoważna „Jesteś drzewem”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa plastyczna „Kreska”. Dzieci dostają od N. kartki z narysowaną na nich jedną kreską. Zadaniem dzieci jest skom-
              ponować wokół niej dowolny rysunek. Rozwijanie inwencji plastycznej.
              x Zabawa ruchowa „Cyk, cyk”. Dzieci siedzą w kole w siadzie skrzyżnym. Naśladują ruchy N.: skłony głowy w przód i w tył
              ze słowami cyk, cyk oraz skłony głowy na boki ze słowami bim-bam. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XVII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa równoważna „Berek z szarfą”. Chętne dziecko zostaje berkiem. N. oznacza je szarfą. Pozostałe dzieci
              uciekają przed nim, starając się nie dać się złapać. Osoba dotknięta przez berka staje nieruchomo. Można ją uratować
              tylko wtedy, gdy dotknie się jej kolana. Rozwijanie szybkości i zwinności.
              x Zabawa ruchowa „Baletnica” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa „Rymy obrazkowe”. Dzieci łączą w pary obrazki, których nazwy się rymują. Rozwijanie mowy i myślenia, spraw-
              ności językowej.



            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: poznawcza, językowa, plastyczna, manualna, twórcza, ruchowa.
            Temat: Czerwony Kapturek.
            Cele:
              oznanie przygód bohaterów bajki o Czerwonym Kapturku
              p

              ozwijanie kreatywności słownej

              r
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196