Page 187 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187
TYDZIEŃ 19 • Dzień Babci i Dzień Dziadka • 185
tydzień 19: Dzień Babci i Dzień Dziadka
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f aktywnie uczestniczy w zabawach tematycznych
i popołudniowa „Figurki” (III 5; IV 1)
III 2, 5; IV 1 y zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie f dostrzega sposób funkcjonowania rodziny
wielopokoleniowej z babcią i dziadkiem (III 2)
z Trampolinkiem” f opowiada o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
y
MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK Zajęcia główne y y y y zabawa ruchowa równoważna „Podaj owoc” f stosuje określenia: dłuższy – krótszy (IV 12)
segreguje obiekty według kryterium długości
zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka”
y
f
(IV 12)
zabawa matematyczna „Patyczki”
aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
f
przygotowanie wystawy zdjęć babć i dziad-
przy akompaniamencie muzyki z wykorzysta-
ków; wypowiedzi dzieci o ich dziadkach
I 5; III 2; IV 2, 7; 12
niem rekwizytu (IV 7)
zabawa słowna „Kto to jest babcia i kto to jest
układa proste rytmy, kontynuując występujące
f
dziadek?”; wyjaśnienie znaczenia słów babcia,
w danym układzie regularności (IV 12)
dziadek
zabawa pantomimiczna „Pokaż, co robią bab-
y
organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
cia i dziadek” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
(I 5)
Poniedziałek y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 29
zabawa ruchowa z szalikami do muzyki po-
y
ważnej (CD)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX
Zajęcia w ogrodzie y y zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie
I 5 w śniegu”
y zabawa ruchowa na śniegu „Lepienie bał-
wankowej rodzinki”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa równoważna „Lot szybow- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa cem” f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
I 5, 6, 7 y zabawa ruchowa „Śnieżynki” (I 7)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XIX f bierze udział w zabawach konstrukcyjnych (I 6)
y zabawa ruchowa na czworakach „Zwiadow- f używa zwrotów oznaczających stopień
ca” f wyraża swoje uczucia do rodziców i bliskich
pokrewieństwa, np. babcia, dziadek (III 2; IV 2)
LAURKA DLA BABCI Zajęcia główne y y zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy” – f opowiada o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
zabawa plastyczna „Rysunek w kole”
y
(II 4)
rozwijanie zainteresowań technicznych i wy-
słucha krótkich wierszyków i próbuje odtwarzać
obraźni konstrukcyjnej
f
ich treść (III 8; IV 2)
wysłuchanie i nauka na pamięć wierszyka
odpowiada na proste pytania dotyczące
f
Doroty Gellner Dla babć i dziadków
wysłuchanego utworu (IV 2)
2, 8
Wtorek II 1, 4; III 1, 2, 8; IV y y zabawa językowa – wymyślanie zdrobnień f dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
słów babcia i dziadek
utworu (IV 2)
wykonanie laurki dla babci (KA, k. 9)
y zabawa słowna „Dla babci lub dziadka” f stara się samodzielnie wykonać pracę plastyczną
– laurkę (IV 8)
y zabawa dramowa „Miłe słowo” odczuwa satysfakcję i radość z obdarowywania
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Wyścigi bałwanków” bliskich samodzielnie wykonanymi upominkami
I 5; III 5 y zabawa „Śnieżki” – lepienie kulek śniegowych (II 1, 4; III 1)
i celowanie nimi do drzew f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa bieżna „Samochody” f doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
podczas wycinania (I 7, 9)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Żółte
i popołudniowa
PARA – I 5, 7, 9; III 5 y y ćwiczenia poranne: Zestaw XIX f potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem (I 5;
i czerwone chusteczki”
III 5)
Środa BABCIA I DZIADEK y y zabawa orientacyjno-porządkowa „Powiedz f umie ustawić się w parach po obwodzie koła
(I 5; III 5)
i dotknij”
zabawa manualna „Serduszko”
tworzy zbiory równoliczne i różnoliczne (IV 15)
f
y zabawa integracyjna „Babcie i dziadkowie”