Page 187 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187

TYDZIEŃ 19  •  Dzień Babci i Dzień Dziadka  •  185


            tydzień 19: Dzień Babci i Dzień Dziadka


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   aktywnie uczestniczy w zabawach tematycznych
                    i popołudniowa      „Figurki”                         (III 5; IV 1)
                    III 2, 5; IV 1    y  zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie   f   dostrzega sposób funkcjonowania rodziny
                                                                          wielopokoleniowej z babcią i dziadkiem (III 2)
                                        z Trampolinkiem”                f   opowiada o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XIX
                                      y
                MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa równoważna „Podaj owoc”  f   stosuje określenia: dłuższy – krótszy (IV 12)
                                                                           segreguje obiekty według kryterium długości
                                        zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka”
                                      y
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                        zabawa matematyczna „Patyczki”
                                                                           aktywnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
                                                                        f
                                        przygotowanie wystawy zdjęć babć i dziad-
                                                                          przy akompaniamencie muzyki z wykorzysta-
                                        ków; wypowiedzi dzieci o ich dziadkach
                    I 5; III 2; IV 2, 7; 12
                                                                          niem rekwizytu (IV 7)
                                        zabawa słowna „Kto to jest babcia i kto to jest
                                                                           układa proste rytmy, kontynuując występujące
                                                                        f
                                        dziadek?”; wyjaśnienie znaczenia słów babcia,
                                                                          w danym układzie regularności (IV 12)
                                        dziadek
                                        zabawa pantomimiczna „Pokaż, co robią bab-
                                      y
                                                                          organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                        cia i dziadek”                  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                          (I 5)
                Poniedziałek          y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 29
                                        zabawa ruchowa z szalikami do muzyki po-
                                      y
                                        ważnej (CD)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX
                    Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie
                    I 5                 w śniegu”
                                      y  zabawa ruchowa na śniegu „Lepienie bał-
                                        wankowej rodzinki”
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa równoważna „Lot szybow-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      cem”                            f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania
                    I 5, 6, 7         y  zabawa ruchowa „Śnieżynki”       (I 7)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIX  f   bierze udział w zabawach konstrukcyjnych (I 6)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Zwiadow-  f   używa zwrotów oznaczających stopień
                                        ca”                             f   wyraża swoje uczucia do rodziców i bliskich
                                                                          pokrewieństwa, np. babcia, dziadek (III 2; IV 2)
                LAURKA DLA BABCI  Zajęcia główne  y y  zabawa konstrukcyjna „Budujemy domy” –   f   opowiada o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
                                        zabawa plastyczna „Rysunek w kole”
                                      y
                                                                          (II 4)
                                        rozwijanie zainteresowań technicznych i wy-
                                                                           słucha krótkich wierszyków i próbuje odtwarzać
                                        obraźni konstrukcyjnej
                                                                        f
                                                                          ich treść (III 8; IV 2)
                                        wysłuchanie i nauka na pamięć wierszyka
                                                                           odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                        f
                                        Doroty Gellner Dla babć i dziadków
                                                                          wysłuchanego utworu (IV 2)
                    2, 8
                Wtorek   II 1, 4; III 1, 2, 8; IV   y y  zabawa językowa – wymyślanie zdrobnień   f   dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                        słów babcia i dziadek
                                                                          utworu (IV 2)
                                        wykonanie laurki dla babci (KA, k. 9)
                                      y  zabawa słowna „Dla babci lub dziadka”   f   stara się samodzielnie wykonać pracę plastyczną
                                                                          – laurkę (IV 8)
                                      y  zabawa dramowa „Miłe słowo”       odczuwa satysfakcję i radość z obdarowywania
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Wyścigi bałwanków”   bliskich samodzielnie wykonanymi upominkami
                    I 5; III 5        y  zabawa „Śnieżki” – lepienie kulek śniegowych   (II 1, 4; III 1)
                                        i celowanie nimi do drzew       f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa bieżna „Samochody”  f   doskonali prawidłowe trzymanie nożyczek
                                                                          podczas wycinania (I 7, 9)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Żółte
                    i popołudniowa
               PARA –    I 5, 7, 9; III 5  y y  ćwiczenia poranne: Zestaw XIX  f   potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem (I 5;
                                        i czerwone chusteczki”
                                                                          III 5)
               Środa   BABCIA I DZIADEK  y y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Powiedz   f   umie ustawić się w parach po obwodzie koła
                                                                          (I 5; III 5)
                                        i dotknij”
                                        zabawa manualna „Serduszko”
                                                                           tworzy zbiory równoliczne i różnoliczne (IV 15)
                                                                        f
                                      y  zabawa integracyjna „Babcie i dziadkowie”
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192