Page 184 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 184
182 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Porównaj” f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
I 5; IV 1, 7, 12 y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 26 f próbuje ilustrować treść piosenki ruchem
ze śpiewem (I 5, IV 7)
zabawa słowna „Witaj, kotku”
y
PORÓWNUJEMY OBRAZKI Zajęcia w ogrodzie y zabawy rytmiczne rozwijające wyobraźnię f chętnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
zabawa głosowa „Mruczanka”
(IV 1, 7)
y
przy akompaniamencie dowolnego instrumentu
ruchową
muzycznego (IV 7)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki
f
niem „Śniegowa kula”
IV 14, 16, 18
– zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości
s
pacer zimowy po ogrodzie – obserwacja
y
dźwięku (IV 7)
zmian zachodzących w przyrodzie i w kraj-
(IV 7)
dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
f
Środa obrazie; stosowanie pojęć: na, nad, pod f reaguje na kilka prostych sygnałów dźwiękowych
(IV 16, 18)
f rozumie pojęcia określające położenie
przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, nad,
pod (IV 14)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
i popołudniowa niem „Ładujemy bagaże” organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
I 5; III 5; IV 2, 11, 12 y zabawa słowna „Jaki jest…?” (I 5)
y ćwiczenia poranne: Zestaw XVII f aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
(IV 2)
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f wypowiada się na temat przeznaczenia
JAŚ I MAŁGOSIA Zajęcia główne y zabawa dydaktyczna „Do czego służy…?” f zgodnie bawi się z innymi dziećmi (III 5)
niem „Mocno trzymaj obręcz”
przedmiotów codziennego użytku (IV 2, 11)
zabawa tematyczna „Rodzinny obiadek” –
y
słucha krótkich bajek (III 8, IV 3)
zabawa w kąciku kuchennym
f
odpowiada na proste pytania dotyczące
f
wspólne wymyślanie opowiadania
y
wysłuchanego utworu (IV 2)
rozpoczętego przez N., inspirowanego bajką
Czwartek III 8; IV 2, 3, 5, 8 y opowiastka ruchowa „Jaś i Małgosia” f dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
Jaś i Małgosia
utworu (IV 2)
próbuje wymyślać zakończenie bajki (IV 2, 3)
f
zabawa plastyczna „Uzupełnij rysunek Jasia
y
i Małgosi” f uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
elementy (IV 5, 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
I 5; III 5 „Gwizdek – zbiórka”
y zabawa ruchowa „Omiń przeszkody”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa z mocowaniem f w mowie czynnej używa liczby mnogiej
i popołudniowa i dźwiganiem „Przesuń sanie” wyrazów (IV 2)
I 5; IV 2 y zabawa słowna „Liczba mnoga” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y ćwiczenia poranne: Zestaw XVII organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
y zabawa ruchowa równoważna „Spacer (I 5)
z mamą” f wypowiada się na temat treści poznanych bajek
SPOTKANIE BAJEK Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Jestem kukiełką lub f próbuje opowiadać przygody bohaterów bajki,
(IV 2, 3, 5)
zabawa plastyczna „Bajkowe postacie”
y
zachowując logiczny ciąg zdarzeń (IV 2, 3, 5)
clownem”
odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4;
f
zabawa „Z której jestem bajki?”
y
III 5)
I 5; II 1, 3, 4; III 5; IV
2, 3, 5, 7 y bajkowy bal – wspólna zabawa przy skocznej f wykonuje proste kroki taneczne zgodnie
muzyce
z tempem muzyki (IV 7)
Piątek y zabawa słowna „Kto to jest?” f korzysta w ustalony sposób z przyborów
zabawa słowna twórcza „Całkiem nowa
y
bajka” gimnastycznych (I 5)
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie
I 5; II 1, 3, 4; III 5 w śniegu”
y zabawa ruchowa „Kulki śniegowe”