Page 184 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 184

182  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa dydaktyczna „Porównaj”   f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                  I 5; IV 1, 7, 12  y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 26  f   próbuje  ilustrować treść piosenki  ruchem
                                                                        ze śpiewem (I 5, IV 7)
                                      zabawa słowna „Witaj, kotku”
                                    y
               PORÓWNUJEMY OBRAZKI  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy rytmiczne rozwijające wyobraźnię   f   chętnie uczestniczy w zabawach rytmicznych
                                      zabawa głosowa „Mruczanka”
                                                                        (IV 1, 7)
                                    y
                                                                        przy akompaniamencie dowolnego instrumentu
                                      ruchową
                                                                        muzycznego (IV 7)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                    y
                                                                          rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki
                                                                      f
                                      niem „Śniegowa kula”
                  IV 14, 16, 18
                                                                        – zmianę tempa, dynamiki i rejestru wysokości
                                      s
                                      pacer zimowy po ogrodzie – obserwacja
                                    y
                                                                        dźwięku (IV 7)
                                      zmian zachodzących w przyrodzie i w kraj-
                                                                        (IV 7)
                                                                          dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
                                                                      f
               Środa                  obrazie; stosowanie pojęć: na, nad, pod  f   reaguje na kilka prostych sygnałów dźwiękowych
                                                                        (IV 16, 18)
                                                                      f   rozumie pojęcia określające położenie
                                                                        przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, nad,
                                                                        pod (IV 14)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                  i popołudniowa      niem „Ładujemy bagaże”            organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                  I 5; III 5; IV 2, 11, 12  y  zabawa słowna „Jaki jest…?”  (I 5)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVII  f   aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
                                                                        (IV 2)
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   wypowiada się na temat przeznaczenia
               JAŚ I MAŁGOSIA  Zajęcia główne  y  zabawa dydaktyczna „Do czego służy…?”    f   zgodnie bawi się z innymi dziećmi (III 5)
                                      niem „Mocno trzymaj obręcz”
                                                                        przedmiotów codziennego użytku (IV 2, 11)
                                      zabawa tematyczna „Rodzinny obiadek” –
                                    y
                                                                          słucha krótkich bajek (III 8, IV 3)
                                      zabawa w kąciku kuchennym
                                                                      f
                                                                          odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                      f
                                      wspólne wymyślanie opowiadania
                                    y
                                                                        wysłuchanego utworu (IV 2)
                                      rozpoczętego przez N., inspirowanego bajką
               Czwartek   III 8; IV 2, 3, 5, 8  y  opowiastka ruchowa „Jaś i Małgosia”  f   dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                      Jaś i Małgosia
                                                                        utworu (IV 2)
                                                                          próbuje wymyślać zakończenie bajki (IV 2, 3)
                                                                      f
                                      zabawa plastyczna „Uzupełnij rysunek Jasia
                                    y
                                      i Małgosi”                      f   uzupełnia obrazek, dorysowując brakujące
                                                                        elementy (IV 5, 8)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                  I 5; III 5          „Gwizdek – zbiórka”
                                    y  zabawa ruchowa „Omiń przeszkody”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa z  mocowaniem   f   w  mowie czynnej używa liczby mnogiej
                  i popołudniowa      i dźwiganiem „Przesuń sanie”      wyrazów (IV 2)
                  I 5; IV 2         y  zabawa słowna „Liczba mnoga”   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw XVII   organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                    y  zabawa ruchowa równoważna „Spacer   (I 5)
                                      z mamą”                         f   wypowiada się na temat treści poznanych bajek
               SPOTKANIE BAJEK  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa „Jestem kukiełką lub   f   próbuje opowiadać przygody bohaterów bajki,
                                                                        (IV 2, 3, 5)
                                      zabawa plastyczna „Bajkowe postacie”
                                    y
                                                                        zachowując logiczny ciąg zdarzeń (IV 2, 3, 5)
                                      clownem”
                                                                          odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4;
                                                                      f
                                      zabawa „Z której jestem bajki?”
                                    y
                                                                        III 5)
                  I 5; II 1, 3, 4; III 5; IV
                  2, 3, 5, 7        y  bajkowy bal – wspólna zabawa przy skocznej   f   wykonuje proste kroki taneczne zgodnie
                                      muzyce
                                                                        z tempem muzyki (IV 7)
               Piątek               y  zabawa słowna „Kto to jest?”   f   korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                                      zabawa słowna twórcza „Całkiem nowa
                                    y
                                      bajka”                            gimnastycznych (I 5)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie
                  I 5; II 1, 3, 4; III 5  w śniegu”
                                    y  zabawa ruchowa „Kulki śniegowe”
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189