Page 189 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 189

TYDZIEŃ 20  •  Kto tu mieszka?  •  187


            tydzień 20: Kto tu mieszka?


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa manualna „Moja kompozycja”   f   układa proste kompozycje płaskie według
                    i popołudniowa    y  zabawa integracyjna „Podaj dalej”  własnego pomysłu z mozaiki geometrycznej
                    III 5; IV 11, 12, 14  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw XX  f   bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 5)
                                                                          (IV 11)
                                        zabawa ruchowa „Domki”
                GDZIE MIESZKAJĄ ZWIERZĘTA?  Zajęcia główne  y y y y y  ozmowa na temat domów zwierząt  f   dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
                                                                           przestrzega obowiązujących reguł zabawy (III 5)
                                        zabawa z piłką
                                                                        f
                                        zabawa dydaktyczna „Porównywanie”
                                                                           rozumie pojęcia określające położenie
                                                                          przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, pod,
                                        r
                                                                          obok, za (IV 14)
                    I 9; III 5, 6; IV 2, 18
                                        oglądanie obrazków i łączenie ich w logiczne
                                                                        f
                                        pary: zwierzę – jego dom
                                                                          obrazki (IV 12)
                                        zabawa logopedyczna „Przeciąganie”
                                                                           zna domy niektórych zwierząt (IV 18)
                                                                        f
                                        r
                                        ozwiazywanie zagadek o domach zwierząt
                                                                          niektórych zwierząt (IV 2, 18)
                                        wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 31
                                                                           łączy obrazki w logicznie pasujące pary: zwierzę
                                                                        f
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX
                                      y y y  zabawa fonematyczna „Ile sylab?”  f   wypowiada się na temat wyglądu domów
                                                                          – jego dom (IV 12, 18)
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze – spacer po   f   wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową
                                                                          wymowę (I 9)
                                        ogrodzie przedszkolnym
                    I 5; III 5
                                                                           wykonuje zadania zgodnie z  poleceniem
                                                                        f
                                                                          (III 5, 6)
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                      y
                                        „Woda – kamień”                 f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                          organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                                                          (I 5)
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie graficzne „Domek ptaszka”  f   wypełnia wyklejanką z  plasteliny kontur
                    i popołudniowa    y  zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem   narysowanego przedmiotu (I 9; IV 8)
                    I 5, 9; IV 7, 8, 11  klocków                        f   konstruuje z klocków proste budowle według
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw XX     własnego pomysłu (IV 11)
                                      y  zabawy rytmiczne przy muzyce   f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                      y  zabawy twórcze, manipulacyjne    przy muzyce (I 5; IV 7)
                                      y  zabawa słowna „Jaki to domek?”  f   układa proste kompozycje płaskie według
                MAKIETA LASU  IV 2, 5, 11, 18  y  temat jego znaczenia dla ludzi i zwierząt –   f   próbuje dzielić wyrazy dwusylabowe na sylaby
                                                                          własnego pomysłu (IV 11)
                    Zajęcia główne
                                        prezentacja ilustracji lasu i rozmowa na
                                                                          poprzez wyklaskiwanie (IV 2)
                                        pogłębianie wiedzy na temat lasu i żyjących
                                                                           wypowiada się na temat ilustracji
                                                                        f
                                        w nim zwierząt
                                      y  wykonanie makiety lasu – praca w grupach  przedstawiających środowisko życia zwierząt
                                                                          leśnych (IV 2, 5, 18)
                                        opowiadanie o swoich pracach
                Wtorek                y y  zagadki rysunkowe „Co to za zwierzę?” –   f   potrafi skomponować makietę lasu z gotowych
                                                                          elementów (IV 11)
                                        odgadywanie nazwy zwierzęcia
                                      y  zabawa ruchowa „Leśna polana”  f   stara się zgodnie współpracować w  grupie
                                                                          podczas wykonywania zadania (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                    III 5               niem „Śniegowa kula”
                                        s
                                      y  pacer po ogrodzie przedszkolnym – ob-
                                        serwowanie przyrody, oglądanie śniegu (lo-
                                        du) przez szkło powiększające   f   składa obrazek pocięty na kilka części
                    Aktywność poranna
                                        zabawa ruchowa do muzyki „Taniec
                 LICZYMY DOMKI ZWIERZĄT  y y  zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi”  f   porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle
                                      y
                                        przedszkolaka”
                                                                          przedstawiający sylwetkę zwierzęcia leśnego
                    I 5; IV 12
                                                                          (IV 12)
                    i popołudniowa    y y  zabawa ruchowa bieżna        f   liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw XX
               Środa                  y  zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”  f   potrafi pogrupować przedmioty według ich
                                                                          liczebności (IV 12, 15)
                                        układanie sylwet zwierząt z  pociętych
                                                                          samo (IV 15)
                                        elementów
                                                                           aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        f
                                                                          przy muzyce (I 5; IV 7)
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194