Page 189 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 189
TYDZIEŃ 20 • Kto tu mieszka? • 187
tydzień 20: Kto tu mieszka?
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa manualna „Moja kompozycja” f układa proste kompozycje płaskie według
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Podaj dalej” własnego pomysłu z mozaiki geometrycznej
III 5; IV 11, 12, 14 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw XX f bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 5)
(IV 11)
zabawa ruchowa „Domki”
GDZIE MIESZKAJĄ ZWIERZĘTA? Zajęcia główne y y y y y ozmowa na temat domów zwierząt f dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
przestrzega obowiązujących reguł zabawy (III 5)
zabawa z piłką
f
zabawa dydaktyczna „Porównywanie”
rozumie pojęcia określające położenie
przedmiotów w przestrzeni i ich używa: na, pod,
r
obok, za (IV 14)
I 9; III 5, 6; IV 2, 18
oglądanie obrazków i łączenie ich w logiczne
f
pary: zwierzę – jego dom
obrazki (IV 12)
zabawa logopedyczna „Przeciąganie”
zna domy niektórych zwierząt (IV 18)
f
r
ozwiazywanie zagadek o domach zwierząt
niektórych zwierząt (IV 2, 18)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 31
łączy obrazki w logicznie pasujące pary: zwierzę
f
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX
y y y zabawa fonematyczna „Ile sylab?” f wypowiada się na temat wyglądu domów
– jego dom (IV 12, 18)
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze – spacer po f wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową
wymowę (I 9)
ogrodzie przedszkolnym
I 5; III 5
wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
f
(III 5, 6)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
„Woda – kamień” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
(I 5)
Aktywność poranna y ćwiczenie graficzne „Domek ptaszka” f wypełnia wyklejanką z plasteliny kontur
i popołudniowa y zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem narysowanego przedmiotu (I 9; IV 8)
I 5, 9; IV 7, 8, 11 klocków f konstruuje z klocków proste budowle według
y ćwiczenia poranne: Zestaw XX własnego pomysłu (IV 11)
y zabawy rytmiczne przy muzyce f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
y zabawy twórcze, manipulacyjne przy muzyce (I 5; IV 7)
y zabawa słowna „Jaki to domek?” f układa proste kompozycje płaskie według
MAKIETA LASU IV 2, 5, 11, 18 y temat jego znaczenia dla ludzi i zwierząt – f próbuje dzielić wyrazy dwusylabowe na sylaby
własnego pomysłu (IV 11)
Zajęcia główne
prezentacja ilustracji lasu i rozmowa na
poprzez wyklaskiwanie (IV 2)
pogłębianie wiedzy na temat lasu i żyjących
wypowiada się na temat ilustracji
f
w nim zwierząt
y wykonanie makiety lasu – praca w grupach przedstawiających środowisko życia zwierząt
leśnych (IV 2, 5, 18)
opowiadanie o swoich pracach
Wtorek y y zagadki rysunkowe „Co to za zwierzę?” – f potrafi skomponować makietę lasu z gotowych
elementów (IV 11)
odgadywanie nazwy zwierzęcia
y zabawa ruchowa „Leśna polana” f stara się zgodnie współpracować w grupie
podczas wykonywania zadania (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
III 5 niem „Śniegowa kula”
s
y pacer po ogrodzie przedszkolnym – ob-
serwowanie przyrody, oglądanie śniegu (lo-
du) przez szkło powiększające f składa obrazek pocięty na kilka części
Aktywność poranna
zabawa ruchowa do muzyki „Taniec
LICZYMY DOMKI ZWIERZĄT y y zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi” f porównuje liczebność zbiorów: dużo, mało, tyle
y
przedszkolaka”
przedstawiający sylwetkę zwierzęcia leśnego
I 5; IV 12
(IV 12)
i popołudniowa y y zabawa ruchowa bieżna f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
ćwiczenia poranne: Zestaw XX
Środa y zabawa ruchowa „Po drabinie do domu” f potrafi pogrupować przedmioty według ich
liczebności (IV 12, 15)
układanie sylwet zwierząt z pociętych
samo (IV 15)
elementów
aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
przy muzyce (I 5; IV 7)