Page 190 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 190
188 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawy dydaktyczne „Tyle samo” i „Sprawdź, f próbuje kolorować obrazek przedmiotu,
I 5, 9; IV 7, 8, 12, 15 y zabawa przy muzyce „Mocne i delikatne f aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
mieszcząc się w konturze (I 9; IV 8)
czy jest tyle samo”
LICZYMY DOMKI ZWIERZĄT y zabawy rytmiczne i ruchowe przy muzyce f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
dźwięki”
muzycznych (IV 7)
y zabawa plastyczna „Buda dla pieska” – f potrafi śpiewać piosenki o prostej linii
Środa rysowanie po śladzie (linia przerywana) melodycznej (IV 7)
oraz kolorowanie
zabawa do piosenki Piesek Tereski (CD)
y
zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz zaspę”
Zajęcia w ogrodzie
y
I 5
zabawa ruchowa równoważna „Idź po
y
śladzie”
Aktywność poranna y zabawa grafomotoryczna „Rysuj po folii” f próbuje wykonywać proste ćwiczenia graficzne
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Ukryte zwierzątko” (I 7, 9)
I 7, 9; IV 1, 2, 11, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw XX f składa obrazek pocięty na kilka części przed-
stawiający sylwetkę zwierzęcia (IV 12)
y zabawa manualna „Piramidki” f buduje wieżę, nakładając kolejne elementy na
TROPY ZWIERZĄT y zabawa tematyczna „Przyjęcie urodzinowe” f stosuje określenia wielkości: mały – duży,
ćwiczenia w chodzeniu zgodnie
y
z poleceniem
patyczek (IV 11)
z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek
wysoki – niski (IV 12)
bierze udział w zabawach tematycznych
i kącika kuchennego; wcielanie się w role
f
prowadzonych przez N. (III 5; IV 1)
rodziców, dzieci i innych członków rodziny
f potrafi odgrywać role członków rodziny
zabawa „Czyje to ślady?”
Zajęcia główne
Czwartek III 5, 8; IV 1, 12, 15 y zabawa ruchowa równoważna „Po śladach” f prowadzi proste dialogi (IV 2)
y
w zabawach tematycznych (IV 1)
zabawa matematyczna „Policz ślady”
y
stara się uważnie obserwować otoczenie (III 8)
f
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 32
y
f próbuje łączyć ślady z przedmiotami, które je
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę” pozostawiły (IV 12)
III 5 y zabawa z chustą animacyjną f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f współdziała z innymi dziećmi w zabawie (III 5)
Aktywność poranna y zabawa ortofoniczna „Zwierzątko” f wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi artykulację (I 9)
I 9, IV 2, 15 y ćwiczenia poranne: Zestaw XX f posługuje się liczebnikami głównymi; wskazuje
jeż”
kolejne palce i wypowiada właściwe liczebniki
PLASTELINOWE GNIAZDKO Zajęcia główne y zabawa „Obrazki do pary” f próbuje łączyć w pary obrazki, których nazwy
zabawa matematyczna „Palce”
(IV 15)
y
zabawa ruchowa „Równowaga”
się rymują (IV 2)
y
rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki z najbliższego
f
wspólne oglądanie zdjęć przedstawiających
y
otoczenia (IV 18)
I 5, 6; IV 2, 18
ptasie gniazda
wypowiada się na temat warunków życia
f
zabawa plastyczno-techniczna „Gniazdko”
y
(budowanie gniazda) ptaków z najbliższego
zabawa ruchowa „Gniazdko ptaszka”
y
środowiska (IV 18)
zagadki obrazkowe – łączenie w pary
y
obrazków przedstawiających zwierzęta i ich f chętnie lepi z plasteliny prace na podany temat
(I 6; IV 8)
Piątek y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX f próbuje łączyć w pary obrazki przedstawiające
domy
zwierzęta i ich domy (IV 2, 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
I 5 y zabawa ruchowa „Spacer w ciszy” – organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
nasłuchiwanie odgłosów z otoczenia (I 5)