Page 190 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 190

188  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawy dydaktyczne „Tyle samo” i „Sprawdź,   f   próbuje kolorować obrazek przedmiotu,
                  I 5, 9; IV 7, 8, 12, 15  y  zabawa przy muzyce „Mocne i delikatne   f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowo-
                                                                        mieszcząc się w konturze (I 9; IV 8)
                                      czy jest tyle samo”
               LICZYMY DOMKI ZWIERZĄT  y  zabawy rytmiczne i ruchowe przy muzyce  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      dźwięki”
                                                                        muzycznych (IV 7)
                                    y  zabawa plastyczna „Buda dla pieska” –   f   potrafi śpiewać piosenki o  prostej linii
              Środa                   rysowanie po śladzie (linia przerywana)   melodycznej (IV 7)
                                      oraz kolorowanie

                                      zabawa do piosenki Piesek Tereski (CD)
                                    y
                                      zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz zaspę”
                  Zajęcia w ogrodzie
                                    y
                  I 5
                                      zabawa ruchowa równoważna „Idź po
                                    y
                                      śladzie”
                  Aktywność poranna   y  zabawa grafomotoryczna „Rysuj po folii”   f   próbuje wykonywać proste ćwiczenia graficzne
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Ukryte zwierzątko”   (I 7, 9)
                  I 7, 9; IV 1, 2, 11, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw XX  f   składa obrazek pocięty na kilka części przed-
                                                                        stawiający sylwetkę zwierzęcia  (IV 12)
                                    y  zabawa manualna „Piramidki”    f   buduje wieżę, nakładając kolejne elementy na
               TROPY ZWIERZĄT       y  zabawa tematyczna „Przyjęcie urodzinowe”   f   stosuje określenia wielkości: mały – duży,
                                      ćwiczenia w  chodzeniu zgodnie
                                    y
                                      z poleceniem
                                                                        patyczek (IV 11)
                                      z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek
                                                                        wysoki – niski (IV 12)
                                                                          bierze udział w  zabawach tematycznych
                                      i kącika kuchennego; wcielanie się w role
                                                                      f
                                                                        prowadzonych przez N. (III 5; IV 1)
                                      rodziców, dzieci i innych członków rodziny
                                                                      f   potrafi odgrywać role członków rodziny
                                      zabawa „Czyje to ślady?”
                  Zajęcia główne
               Czwartek   III 5, 8; IV 1, 12, 15  y  zabawa ruchowa równoważna „Po śladach”  f   prowadzi proste dialogi (IV 2)
                                    y
                                                                        w zabawach tematycznych (IV 1)
                                      zabawa matematyczna „Policz ślady”
                                    y
                                                                          stara się uważnie obserwować otoczenie (III 8)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 32
                                    y
                                                                      f   próbuje łączyć ślady z przedmiotami, które je
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”  pozostawiły (IV 12)
                  III 5             y  zabawa z chustą animacyjną     f   liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                      f   współdziała z innymi dziećmi w zabawie (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ortofoniczna „Zwierzątko”  f   wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową
                  i popołudniowa    y  zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi   artykulację (I 9)
                  I 9, IV 2, 15     y  ćwiczenia poranne: Zestaw XX   f   posługuje się liczebnikami głównymi; wskazuje
                                      jeż”
                                                                        kolejne palce i wypowiada właściwe liczebniki
               PLASTELINOWE GNIAZDKO  Zajęcia główne  y  zabawa „Obrazki do pary”  f   próbuje łączyć w pary obrazki, których nazwy
                                      zabawa matematyczna „Palce”
                                                                        (IV 15)
                                    y
                                      zabawa ruchowa „Równowaga”
                                                                        się rymują (IV 2)
                                    y
                                                                          rozpoznaje i nazywa niektóre ptaki z najbliższego
                                                                      f
                                      wspólne oglądanie zdjęć przedstawiających
                                    y
                                                                        otoczenia (IV 18)
                  I 5, 6; IV 2, 18
                                      ptasie gniazda
                                                                          wypowiada się na temat warunków życia
                                                                      f
                                      zabawa plastyczno-techniczna „Gniazdko”
                                    y
                                                                        (budowanie gniazda) ptaków z najbliższego
                                      zabawa ruchowa „Gniazdko ptaszka”
                                    y
                                                                        środowiska (IV 18)
                                      zagadki obrazkowe – łączenie w  pary
                                    y
                                      obrazków przedstawiających zwierzęta i ich   f   chętnie lepi z plasteliny prace na podany temat
                                                                        (I 6; IV 8)
               Piątek               y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX  f   próbuje łączyć w pary obrazki przedstawiające
                                      domy
                                                                        zwierzęta i ich domy (IV 2, 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa”   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Spacer w  ciszy” –   organizowanych przez N. w sali i w ogrodzie
                                      nasłuchiwanie odgłosów z otoczenia  (I 5)
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195