Page 192 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 192

190  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń




            r
            ozwijanie mowy i myślenia
            r

            ozwijanie sprawności manualnych, próba mieszczenia się w konturze
            ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

            r
               Pomoce: kukiełki lub pacynki do bajki o Czerwonym Kapturku, kartki z konturowym rysunkiem kapelusika
               (kapturka), czerwona farba, kawałki gąbki (waty lub korka), czerwone szarfy, bębenek.
          Przebieg zajęć:
          1.  Teatrzyk sylwetowy na podstawie bajki o Czerwonym Kapturku. N. przygotowuje prowizoryczny teatrzyk i prezentuje
            dzieciom bajkę z wykorzystaniem kukiełek lub pacynek.
          2.  Wspólne wymyślanie innego zakończenia bajki o Czerwonym Kapturku. Dzieci zastanawiają się, co mogło się wyda-
            rzyć, gdy Czerwony Kapturek wszedł do domu babci i zaczął rozmawiać z przebranym wilkiem. Nagradzanie brawami
            każdego zakończenia wymyślonego przez dzieci.
          3.  Praca plastyczna „Stemplowany kapturek” – ozdabianie rysunku za pomocą stempelków. Każde dziecko otrzymuje kart-
            kę z konturowym rysunkiem kapelusika (kapturka). Zadaniem dzieci jest ozdobić go czerwonymi stempelkami. Moż-
            na je wykonać, maczając w czerwonej farbie kawałek gąbki, waty lub korka i odciskając na kartce. N. prosi dzieci, aby
            starały się mieścić w konturze.
          4.  Zabawa ruchowa „Wilk przyjacielem Kapturka”. N. dzieli dzieci na 2 grupy – wilki i Czerwone Kapturki. Dzieci-Czer-
            wone Kapturki oznaczone są czerwonymi szarfami. Gdy N. gra na bębenku, wszystkie dzieci biegają w rozsypce. Gdy
            przestaje grać, dobierają się w pary – wilk i Czerwony Kapturek i spacerują, trzymając się za ręce. Przy każdym powtó-
            rzeniu zabawy dzieci łączą się w pary z inną osobą.
          5.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na mecie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa ruchowa „Jesteś drzewem”. Na ustalony sygnał dźwiękowy dzieci stają na jednej nodze z ramionami wyciągnię-
            tymi na boki. Na kolejny sygnał rozbiegają się po ogrodzie. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.



          WTOREK   emat: O kocie, który chodził w butach.
                           t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury”. Zabawa dramowa „Wilk i Czerwony Kapturek”
          – rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy, mowa dialogowa. Ćwiczenia poranne: Zestaw XVII. Zabawa ruchowa
          skoczna „Pajacyk”. Zabawa matematyczna „Segregowanie” – ćwiczenie w grupowaniu obiektów według podanego kryte-
          rium, rozwijanie percepcji wzrokowej.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2

          Zajęcia główne: Aktywności: poznawcza, manualna, językowa, ruchowa – o kocie, który chodził w butach. Prezentacja
          bajki o Kocie w butach. Oglądanie ilustracji przedstawiających bohaterów bajki. Wymienianie różnic między prawdziwym ko-
          tem, a kotem bajkowym. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Jestem kotem”. Zabawa słowna „Zdrobnienia” – poda-
          wanie zdrobnień do słowa kot. Zabawa manualna „Wąsy kota” – formowanie z drucików kreatywnych, uzupełnienie szablonu
          kota. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – odszukanie w labiryncie właściwej drogi – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
            obszary z podstawy programowej: I 7, 9; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz zaspę”. Zabawa ruchowa równoważna „Po śniegowej ścieżce”.
            obszary z podstawy programowej: I 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa bieżna „Lis i kury” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197