Page 51 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 51

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                       PAŹDZIERNIK









            tydzień 5: MOJA RODZINA


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina”  f   podejmuje proste zabawy tematyczne (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”  f   stara się uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
                    I 5; III 8, 9; IV 2, 8  y  ćwiczenia poranne: Zestaw V  nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                PORTRET RODZINNY  Zajęcia główne  y y y  zabawa słowna w parach „Dialogi”   f   słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
                                                                          (I 5)
                                        „Ptaszki w gniazdkach”
                                        ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej
                                                                           wykonuje czynności manualne i prace plastyczne
                                                                          (IV 8)
                                        rodziny
                                                                        f
                                                                          dzieciom  (III 8; IV 3)
                                        wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                        skiej Portret rodzinny
                    I 5; III 2, 8; IV 2, 3
                                                                          wieństwa, np.: babcia, dziadek, siostra, brat
                                        r
                                      y  ozmowa kierowana na temat treści utworu;   f   używa zwrotów oznaczających stopień pokre-
                                                                          (III 2, IV 2)
                                        wzmacnianie więzi rodzinnych
                Poniedziałek          y y  zabawa rytmiczno-słuchowa „Sylaby” –   f   słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
                                                                           mówi o swojej rodzinie (III 2, IV 2)
                                                                        f
                                        dzielenie słów na sylaby
                                                                          wiedzi (III 8)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V
                                                                          skiwanie (IV 2)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   próbuje dzielić słowa na sylaby poprzez wykla-
                    I 5; IV 11          „Woda – kamień”                 f   układa kompozycje według własnego pomysłu
                                      y  zabawa twórcza „Szal Pani Jesieni” –   z materiału przyrodniczego (IV 11)
                                        układanie kompozycji z liści
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenie graficzne „Domek” – rysunek po   f   wykonuje czynności manualne i prace plastyczne
                    i popołudniowa      śladzie                           (IV 8)
                    IV 2, 8, 11       y  zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem   f   buduje z klocków konstrukcje przestrzenne
                                        małych i dużych klocków           (IV 11)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw V    f   układa kompozycje według własnego pomysłu
                                      y  zabawy rytmiczne przy muzyce     z materiału przyrodniczego (IV 11)
                                      y y  zabawy twórcze, manipulacyjne   f   chętnie uczestniczy w zabawach słownych (IV 2)
                                                                           zna różne domy, w których mieszkają ludzie
                NASZE DOMY              zdrobnień słów określających członków   f   układa obrazek z gotowych elementów (IV 12)
                                        zabawa słowna „Zdrobnienia” – wymyślanie
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        rodziny
                                                                           stara się aktywnie uczestniczyć w organizowa-
                                                                        f
                    Zajęcia główne
                                                                          nych zabawach i zajęciach (III 5, 8)
                    I 5; III 5, 8; IV 2, 12  y  rozmowa na temat domów, w  których   f   słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
                                        mieszkają ludzie
                Wtorek                y  wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ich   f   podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
                                                                          wiedzi (III 8)
                                        domów
                                        oglądanie zdjęć domów różnej konstrukcji
                                                                          dźwiękowy (I 5)
                                      y y  zabawa plastyczna „Domek”    f   stara  się  przestrzegać  określonych  reguł
                                      y  zagadki słuchowe                 w zabawach (III 5)
                                      y  zabawa ruchowa „Domki”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                    I 5; III 5          „Gwizdek – zbiórka”
                                      y  zabawa ruchowa „Kopczyki dla jeża”
                    Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub   f   podejmuje próby rysowania postaci człowieka
                                                                          (IV 8)
                                        taty
                Środa  i popołudniowa  y  swobodne wypowiedzi na temat rodziców   f   wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
                    III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12
                                        i wykonanych prac                 IV 2)
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56