Page 51 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 51
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK
tydzień 5: MOJA RODZINA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina” f podejmuje proste zabawy tematyczne (I 5)
i popołudniowa y zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie” f stara się uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
I 5; III 8, 9; IV 2, 8 y ćwiczenia poranne: Zestaw V nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
PORTRET RODZINNY Zajęcia główne y y y zabawa słowna w parach „Dialogi” f słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
(I 5)
„Ptaszki w gniazdkach”
ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej
wykonuje czynności manualne i prace plastyczne
(IV 8)
rodziny
f
dzieciom (III 8; IV 3)
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
skiej Portret rodzinny
I 5; III 2, 8; IV 2, 3
wieństwa, np.: babcia, dziadek, siostra, brat
r
y ozmowa kierowana na temat treści utworu; f używa zwrotów oznaczających stopień pokre-
(III 2, IV 2)
wzmacnianie więzi rodzinnych
Poniedziałek y y zabawa rytmiczno-słuchowa „Sylaby” – f słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
mówi o swojej rodzinie (III 2, IV 2)
f
dzielenie słów na sylaby
wiedzi (III 8)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V
skiwanie (IV 2)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f próbuje dzielić słowa na sylaby poprzez wykla-
I 5; IV 11 „Woda – kamień” f układa kompozycje według własnego pomysłu
y zabawa twórcza „Szal Pani Jesieni” – z materiału przyrodniczego (IV 11)
układanie kompozycji z liści
Aktywność poranna y ćwiczenie graficzne „Domek” – rysunek po f wykonuje czynności manualne i prace plastyczne
i popołudniowa śladzie (IV 8)
IV 2, 8, 11 y zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem f buduje z klocków konstrukcje przestrzenne
małych i dużych klocków (IV 11)
y ćwiczenia poranne: Zestaw V f układa kompozycje według własnego pomysłu
y zabawy rytmiczne przy muzyce z materiału przyrodniczego (IV 11)
y y zabawy twórcze, manipulacyjne f chętnie uczestniczy w zabawach słownych (IV 2)
zna różne domy, w których mieszkają ludzie
NASZE DOMY zdrobnień słów określających członków f układa obrazek z gotowych elementów (IV 12)
zabawa słowna „Zdrobnienia” – wymyślanie
f
(IV 2)
rodziny
stara się aktywnie uczestniczyć w organizowa-
f
Zajęcia główne
nych zabawach i zajęciach (III 5, 8)
I 5; III 5, 8; IV 2, 12 y rozmowa na temat domów, w których f słucha uważnie innych i nie przerywa wypo-
mieszkają ludzie
Wtorek y wypowiedzi dzieci na temat wyglądu ich f podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
wiedzi (III 8)
domów
oglądanie zdjęć domów różnej konstrukcji
dźwiękowy (I 5)
y y zabawa plastyczna „Domek” f stara się przestrzegać określonych reguł
y zagadki słuchowe w zabawach (III 5)
y zabawa ruchowa „Domki”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
I 5; III 5 „Gwizdek – zbiórka”
y zabawa ruchowa „Kopczyki dla jeża”
Aktywność poranna y zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub f podejmuje próby rysowania postaci człowieka
(IV 8)
taty
Środa i popołudniowa y swobodne wypowiedzi na temat rodziców f wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12
i wykonanych prac IV 2)