Page 53 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 53
TYDZIEŃ 6: • Światło czerwone, światło zielone • 51
tydzień 6: ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Niebieski!” – rozwijanie percepcji f zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
i popołudniowa y y zabawa konstrukcyjna „Wieża” f wznosi proste konstrukcje z klocków według
wzrokowej
własnego pomysłu (IV 11)
I 5; IV 11, 12
SPACER NA SKRZYŻOWANIE Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa „Przedszkolaki – samo- f zna zasady ruchu drogowego i rolę policjanta
ćwiczenia poranne: Zestaw VI
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
(I 5)
chody”
(III 5, 7; IV 20)
zabawa bieżna „Samochody”
słucha uważnie poleceń N. (III 8)
f
omówienie zasad bezpieczeństwa podczas
zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
f
wyjścia poza teren przedszkola
I 5, 7, 9; III 5, 7, 8, 9;
spacerów i ich przestrzega; nie oddala się od N.
IV 2, 20
s
pacer na skrzyżowanie
y
(III 5, 7)
praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu
y
przez jezdnię; rozmowa na temat doświad- f stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas
rysowania (I 7, 9)
Poniedziałek y y praca plastyczna „Radiowóz” f potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
czeń zdobytych podczas spaceru
nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI
korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
f
nastycznych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie
zabawa ruchowa „Pokonujemy przeszkody”
I 5 y y zabawa ruchowa „Przejście dla pieszych” f w zabawach ruchowych reaguje na sygnał wzro-
kowy, słuchowy, gest (I 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna” f zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
i popołudniowa y zabawa manualna „Ulica” – układanie ma- f zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
III 5, 7; IV 9, 12 y y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f rozumie znaczenie kolorów sygnalizacji świetl-
jezdnię z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej
kiety ulicy z klocków i patyczków
SYGNALIZACJA ŚWIETLNA Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa „Jestem znakiem” f podczas rozmowy stara się kierować pytania
(III 5, 7; IV 9)
zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyj-
nej (III 5; IV 9)
ne”
zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”
bezpośrednio do rozmówcy (III 8; IV 2)
udziela odpowiedzi na pytania związane
f
ozmowa na temat znaczenia kolorów sy-
r
z tematem (IV 2)
gnalizacji świetlnej
I 5; III 5, 8; IV 2, 8, 9
(I 5)
zabawa dydaktyczna „Podaj mi…”
y y zabawa plastyczna „Wyklejamy sygnalizator” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
reaguje na sygnał wzrokowy w zabawach
f
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y zabawa na sprzęcie ogrodowym „Kolejka” f wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją
zabawa ruchowa „Pasażer”
ruchowych (I 5)
I 5; III 5 y zabawa ruchowa „Stój!” (IV 8)
f przestrzega określonych reguł w zabawach
ruchowych (III 5)
Aktywność poranna y zabawa tematyczna „Ruch uliczny” f bierze udział w zabawach tematycznych, rucho-
r
i popołudniowa y ozmowa na temat pracy policjanta wych i rytmicznych prowadzonych przez N.
I 5; IV 1, 9, 11 y ćwiczenia poranne: Zestaw VI (I 5; IV 1)
y zabawa dydaktyczna „Kolory znaków dro- f wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
ZNAKI DROGOWE y y zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto” f grupuje znaki drogowe zgodnie kształtem
podejmuje zabawy polegające na poznawaniu
gowych” – segregowanie szablonów znaków
f
drogowych zgodnie z kolorami tła
znaczenia wybranych znaków drogowych (IV 9)
zabawa dramowa „Scenki na ulicy”
(IV 12)
potrafi wskazać przedmioty o podanym kształ-
f
cie i wyróżnić je spośród innych obiektów
(IV 12)
Środa f odtwarza ruchem, gestem proste czynności
(IV 1)
f swobodnie wypowiada się zgodnie z tematem
(IV 2)
f słucha uważnie piosenek śpiewanych lub od-
twarzanych z CD (IV 7)