Page 53 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 53

TYDZIEŃ 6:  •  Światło czerwone, światło zielone  •  51


            tydzień 6: ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa „Niebieski!” – rozwijanie percepcji   f   zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                    i popołudniowa    y y  zabawa konstrukcyjna „Wieża”   f   wznosi proste konstrukcje z klocków według
                                        wzrokowej
                                                                          własnego pomysłu (IV 11)
                    I 5; IV 11, 12
                SPACER NA SKRZYŻOWANIE  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa „Przedszkolaki – samo-  f   zna zasady ruchu drogowego i rolę policjanta
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw VI
                                                                           chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        f
                                                                          (I 5)
                                        chody”
                                                                          (III 5, 7; IV 20)
                                        zabawa bieżna „Samochody”
                                                                           słucha uważnie poleceń N. (III 8)
                                                                        f
                                        omówienie zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                           zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
                                                                        f
                                        wyjścia poza teren przedszkola
                    I 5, 7, 9; III 5, 7, 8, 9;
                                                                          spacerów i ich przestrzega; nie oddala się od N.
                    IV 2, 20
                                        s
                                        pacer na skrzyżowanie
                                      y
                                                                          (III 5, 7)
                                        praktyczne ćwiczenia w  przechodzeniu
                                      y
                                        przez jezdnię; rozmowa na temat doświad-  f   stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas
                                                                          rysowania (I 7, 9)
                Poniedziałek          y y  praca plastyczna „Radiowóz”   f   potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
                                        czeń zdobytych podczas spaceru
                                                                          nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI
                                                                           korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                                                        f
                                                                          nastycznych (I 5)
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        zabawa ruchowa „Pokonujemy przeszkody”
                    I 5               y y  zabawa ruchowa „Przejście dla pieszych”   f   w zabawach ruchowych reaguje na sygnał wzro-
                                                                          kowy, słuchowy, gest (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna”  f   zna i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                    i popołudniowa    y  zabawa manualna „Ulica” – układanie ma-  f   zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
                    III 5, 7; IV 9, 12  y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI   f   rozumie znaczenie kolorów sygnalizacji świetl-
                                                                          jezdnię z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej
                                        kiety ulicy z klocków i patyczków
                SYGNALIZACJA ŚWIETLNA  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa „Jestem znakiem”   f   podczas rozmowy stara się kierować pytania
                                                                          (III 5, 7; IV 9)
                                        zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyj-
                                                                          nej (III 5; IV 9)
                                        ne”
                                        zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”
                                                                          bezpośrednio do rozmówcy (III 8; IV 2)
                                                                           udziela odpowiedzi na pytania związane
                                                                        f
                                        ozmowa na temat znaczenia kolorów sy-
                                        r
                                                                          z tematem (IV 2)
                                        gnalizacji świetlnej
                    I 5; III 5, 8; IV 2, 8, 9
                                                                          (I 5)
                                        zabawa dydaktyczna „Podaj mi…”
                                      y y  zabawa plastyczna „Wyklejamy sygnalizator”   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                           reaguje na sygnał wzrokowy w zabawach
                                                                        f
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa na sprzęcie ogrodowym „Kolejka”  f   wykonuje prace plastyczne zgodnie z instrukcją
                                        zabawa ruchowa „Pasażer”
                                                                          ruchowych (I 5)
                    I 5; III 5        y  zabawa ruchowa „Stój!”           (IV 8)
                                                                        f   przestrzega określonych reguł w zabawach
                                                                          ruchowych (III 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa tematyczna „Ruch uliczny”   f   bierze udział w zabawach tematycznych, rucho-
                                        r
                    i popołudniowa    y  ozmowa na temat pracy policjanta  wych i rytmicznych prowadzonych przez N.
                    I 5; IV 1, 9, 11  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI     (I 5; IV 1)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Kolory znaków dro-  f   wznosi proste konstrukcje z klocków (IV 11)
                ZNAKI DROGOWE         y y  zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto”  f   grupuje  znaki  drogowe  zgodnie  kształtem
                                                                           podejmuje zabawy polegające na poznawaniu
                                        gowych” – segregowanie szablonów znaków
                                                                        f
                                        drogowych zgodnie z kolorami tła
                                                                          znaczenia wybranych znaków drogowych (IV 9)
                                        zabawa dramowa „Scenki na ulicy”
                                                                          (IV 12)
                                                                           potrafi wskazać przedmioty o podanym kształ-
                                                                        f
                                                                          cie i wyróżnić je spośród innych obiektów
                                                                          (IV 12)
                Środa                                                   f   odtwarza ruchem, gestem proste czynności
                                                                          (IV 1)
                                                                        f   swobodnie wypowiada się zgodnie z tematem
                                                                          (IV 2)
                                                                        f   słucha uważnie piosenek śpiewanych lub od-
                                                                          twarzanych z CD (IV 7)
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58