Page 56 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56

54  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przed-  f   próbuje odtworzyć rytm wiersza poprzez
                  IV 3, 7, 12         szkolny rytm” – kształcenie umiejętności   wyklaskiwanie (IV 7)
                                      odtwarzania i kontynuowania prostych ryt-  f   śpiewa poznane piosenki w grupie wspólnie
                                                                        z innymi dziećmi (IV 7)
                                      mów
               JESIENNY RYTM        y  odczytywanie, kontynuowanie i samodzielne   f   reaguje zmianą ruchu na proste sygnały
                                      układanie rytmów
                                                                        dźwiękowe (IV 7)
                                                                          rozpoznaje dźwięk wybranych instrumentów
                                      zabawa dydaktyczna „Mój rytm”
                                    y
                                                                      f
                                      wysłuchanie wierszyka Jesienne zabawy
                                                                        perkusyjnych (IV 7)
                                    y
                                      utrwalanie piosenki (zabawy) Z Trampolin-
                                    y
               Środa                y  zabawy rytmiczne               f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      kiem do przedszkola (CD)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa ,,Znajdź inny kolor”
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Pokonaj przeszkody”
                                      z wykorzystaniem toru przeszkód
                  Aktywność poranna   y  układanie obrazków pociętych na części  f   składa pocięty na kilka części obrazek,
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?” –   przedstawiający pojedynczy przedmiot (IV 12)
                  I 5; IV 12          rozwijanie percepcji wzrokowej  f   odgaduje, który spośród  prezentowanych
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII    przedmiotów  schowano  lub  zamieniono
                                                                        miejscami (IV 12)
                                    y  ćwiczenie manualne – układanie obrazków   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      pociętych na części
               JESIENNE SZU, SZU, SZU  Zajęcia główne  y  zabawa wyciszająca w rytmie muzyki   f   słucha krótkich inscenizowanych opowiadań
                                                                          podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
                                      ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co
                                    y
                                                                      f
                                      się zmieniło?”
                                                                        w formie opowieści ruchowej (IV 7)
                                                                        ilustrowanych pacynką (III 8, IV 3)
                                      oglądanie i słuchanie prezentacji na temat
                                    y
                                                                          odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                      f
                  I 5; III 8; IV 2, 3, 7,
                                      jesieni połączone ze słuchaniem jesiennych
                                                                        wysłuchanego utworu (IV 2)
                                      odgłosów
                  12, 18
                                      opowiastka ruchowa z  elementami
                                    y
                                                                        utworu (IV 2)
                                      dźwiękonaśladowczymi    „Spacer  f   dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                                                          rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
               Czwartek             y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 7  f   grupuje przedmioty zgodnie z  podanymi
                                                                      f
                                      Trampolinka”
                                                                        (IV 7)
                                      zabawa dydaktyczna „Połącz połówki” –
                                    y
                                      układanka dwuelementowa           kryteriami (IV 12)
                                                                      f   rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Chodzi lisek”  f   korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                  I 5               y  zabawa ruchowa „Trampolinek patrzy”  gimnastycznych (I 5)
                                                                      f   reaguje na umówiony sygnał w  zabawach
                                                                        ruchowych (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Mały i duży”  f   dobiera w pary obrazki zgodnie z poleceniem
                  i popołudniowa    y  zabawa naśladowcza „Cień”        (IV 12)
                  I 5; IV 1, 2, 12, 18  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   porównuje wielkości: mały – duży (IV 2)
                                    y  zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni”  f   próbuje naśladować ruchy drugiej osoby (IV 1)
                                    y  zabawa dramowa „Zwierzęta”     f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               DARY LASU I PARKU  Zajęcia główne  y  zagadki obrazkowe na temat darów jesieni   f   wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
                                      zabawa ruchowa „Idź za mną”
                                                                          rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 18)
                                    y
                                                                      f
                                                                        przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
                  I 5; III 5; IV 2, 5, 11,
                                      układanie kompozycji ze zgromadzonych
                                    y
                                                                          rozwiązuje zagadki obrazkowe o darach jesieni
                                                                      f
                  18
                                      darów jesieni – praca w grupach
                                                                        (IV 5, 18)
                                      zabawa z piłką połączona z wypowiadaniem
                                    y
                                      skojarzeń na temat jesieni
                                                                        przyrodniczego (IV 11)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII  f   potrafi ułożyć prostą kompozycję z materiału
                                                                          stara się zgodnie współpracować z rówieśnikami
               Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   podczas wykonywania określonego zadania
                                                                      f
                  I 5; III 5          „W lesie”                         (III 5)
                                    y  zabawa z  elementem celowania „Rzut   f   korzysta w  ustalony sposób z  przyborów
                                      kasztanem”                        gimnastycznych (I 5)
                                                                      f   reaguje na umówiony sygnał w  zabawach
                                                                        ruchowych (I 5)
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61