Page 56 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56
54 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przed- f próbuje odtworzyć rytm wiersza poprzez
IV 3, 7, 12 szkolny rytm” – kształcenie umiejętności wyklaskiwanie (IV 7)
odtwarzania i kontynuowania prostych ryt- f śpiewa poznane piosenki w grupie wspólnie
z innymi dziećmi (IV 7)
mów
JESIENNY RYTM y odczytywanie, kontynuowanie i samodzielne f reaguje zmianą ruchu na proste sygnały
układanie rytmów
dźwiękowe (IV 7)
rozpoznaje dźwięk wybranych instrumentów
zabawa dydaktyczna „Mój rytm”
y
f
wysłuchanie wierszyka Jesienne zabawy
perkusyjnych (IV 7)
y
utrwalanie piosenki (zabawy) Z Trampolin-
y
Środa y zabawy rytmiczne f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
kiem do przedszkola (CD)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa ,,Znajdź inny kolor”
I 5 y zabawa ruchowa „Pokonaj przeszkody”
z wykorzystaniem toru przeszkód
Aktywność poranna y układanie obrazków pociętych na części f składa pocięty na kilka części obrazek,
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?” – przedstawiający pojedynczy przedmiot (IV 12)
I 5; IV 12 rozwijanie percepcji wzrokowej f odgaduje, który spośród prezentowanych
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII przedmiotów schowano lub zamieniono
miejscami (IV 12)
y ćwiczenie manualne – układanie obrazków f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
pociętych na części
JESIENNE SZU, SZU, SZU Zajęcia główne y zabawa wyciszająca w rytmie muzyki f słucha krótkich inscenizowanych opowiadań
podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce
ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co
y
f
się zmieniło?”
w formie opowieści ruchowej (IV 7)
ilustrowanych pacynką (III 8, IV 3)
oglądanie i słuchanie prezentacji na temat
y
odpowiada na proste pytania dotyczące
f
I 5; III 8; IV 2, 3, 7,
jesieni połączone ze słuchaniem jesiennych
wysłuchanego utworu (IV 2)
odgłosów
12, 18
opowiastka ruchowa z elementami
y
utworu (IV 2)
dźwiękonaśladowczymi „Spacer f dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia
Czwartek y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 7 f grupuje przedmioty zgodnie z podanymi
f
Trampolinka”
(IV 7)
zabawa dydaktyczna „Połącz połówki” –
y
układanka dwuelementowa kryteriami (IV 12)
f rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Chodzi lisek” f korzysta w ustalony sposób z przyborów
I 5 y zabawa ruchowa „Trampolinek patrzy” gimnastycznych (I 5)
f reaguje na umówiony sygnał w zabawach
ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Mały i duży” f dobiera w pary obrazki zgodnie z poleceniem
i popołudniowa y zabawa naśladowcza „Cień” (IV 12)
I 5; IV 1, 2, 12, 18 y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f porównuje wielkości: mały – duży (IV 2)
y zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni” f próbuje naśladować ruchy drugiej osoby (IV 1)
y zabawa dramowa „Zwierzęta” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
DARY LASU I PARKU Zajęcia główne y zagadki obrazkowe na temat darów jesieni f wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
zabawa ruchowa „Idź za mną”
rozpoznaje i nazywa dary jesieni (IV 18)
y
f
przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
I 5; III 5; IV 2, 5, 11,
układanie kompozycji ze zgromadzonych
y
rozwiązuje zagadki obrazkowe o darach jesieni
f
18
darów jesieni – praca w grupach
(IV 5, 18)
zabawa z piłką połączona z wypowiadaniem
y
skojarzeń na temat jesieni
przyrodniczego (IV 11)
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII f potrafi ułożyć prostą kompozycję z materiału
stara się zgodnie współpracować z rówieśnikami
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa podczas wykonywania określonego zadania
f
I 5; III 5 „W lesie” (III 5)
y zabawa z elementem celowania „Rzut f korzysta w ustalony sposób z przyborów
kasztanem” gimnastycznych (I 5)
f reaguje na umówiony sygnał w zabawach
ruchowych (I 5)