Page 60 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          PAŹDZIERNIK










          TYDZIEŃ 5    Moja rodzina




                                   t
          PONIEDZIAŁEK   emat: Portret rodzinny.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina” – odgrywanie ról różnych członków
          rodziny – rozwijanie mowy dialogowej. Zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa
          ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”. Ćwiczenie plastyczne – rysunek najbliższej rodziny. Zabawa
          słowna „Dialogi” w parach – rozwijanie mowy dialogowej.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 8, 9; IV 2, 8

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, słuchowa, społeczna, ruchowa – portret rodzinny. Wysłuchanie opowiada-
          nia Urszuli Piotrowskiej Portret rodzinny. Rozmowa kierowana na temat treści utworu – wzmacnianie więzi rodzinnych.
          Zabawa rytmiczno-słuchowa „Sylaby” – dzielenie słów na sylaby. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 8; IV 2, 3

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Woda – kamień”. Zabawa twórcza „Szal Pani Jesieni” –
          układanie kompozycji z liści. Oglądanie ich, nazwanie i porównywanie – rozwijanie kreatywności.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 11


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa tematyczna „Rodzina”. Zabawy z rekwizytami znajdującymi się w kąciku lalek i w kąciku kuchennym. Odgrywa-
            nie roli mamy, taty, dzieci i innych członków rodziny. Swobodne rozmowy z N. Rozwijanie mowy dialogowej.
             x Zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Ćwiczenie plastyczne. Dzieci rysują swoją najbliższą rodzinę, wszystkie osoby, z którymi mieszkają. Rozwijanie spraw-
            ności manualnych.
             x Zabawa słowna „Dialogi”. Dzieci łączą się w pary i wymyślają różne dialogi sytuacyjne – odgrywanie roli dziecka i ro-
            dzica. Rozwijanie mowy dialogowej.


          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: językowa, słuchowa, społeczna, ruchowa.
          Temat: Portret rodzinny.
          Cele:
            r
            ozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
            r
            ozwijanie mowy i myślenia
            wzmacnianie więzi rodzinnych
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65