Page 60 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
PAŹDZIERNIK
TYDZIEŃ 5 Moja rodzina
t
PONIEDZIAŁEK emat: Portret rodzinny.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina” – odgrywanie ról różnych członków
rodziny – rozwijanie mowy dialogowej. Zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa
ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”. Ćwiczenie plastyczne – rysunek najbliższej rodziny. Zabawa
słowna „Dialogi” w parach – rozwijanie mowy dialogowej.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 8, 9; IV 2, 8
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, słuchowa, społeczna, ruchowa – portret rodzinny. Wysłuchanie opowiada-
nia Urszuli Piotrowskiej Portret rodzinny. Rozmowa kierowana na temat treści utworu – wzmacnianie więzi rodzinnych.
Zabawa rytmiczno-słuchowa „Sylaby” – dzielenie słów na sylaby. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 8; IV 2, 3
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Woda – kamień”. Zabawa twórcza „Szal Pani Jesieni” –
układanie kompozycji z liści. Oglądanie ich, nazwanie i porównywanie – rozwijanie kreatywności.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 11
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa tematyczna „Rodzina”. Zabawy z rekwizytami znajdującymi się w kąciku lalek i w kąciku kuchennym. Odgrywa-
nie roli mamy, taty, dzieci i innych członków rodziny. Swobodne rozmowy z N. Rozwijanie mowy dialogowej.
x Zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Ćwiczenie plastyczne. Dzieci rysują swoją najbliższą rodzinę, wszystkie osoby, z którymi mieszkają. Rozwijanie spraw-
ności manualnych.
x Zabawa słowna „Dialogi”. Dzieci łączą się w pary i wymyślają różne dialogi sytuacyjne – odgrywanie roli dziecka i ro-
dzica. Rozwijanie mowy dialogowej.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: językowa, słuchowa, społeczna, ruchowa.
Temat: Portret rodzinny.
Cele:
r
ozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
r
ozwijanie mowy i myślenia
wzmacnianie więzi rodzinnych