Page 63 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63

TYDZIEŃ 5  •  Moja rodzina  •  61



              Zadaniem dzieci jest złożyć wszystkie elementy, a następnie przykleić je na dużym arkuszu papieru, żeby powstał obra-
              zek. (N. przypomina dzieciom o prawidłowym korzystaniu z kleju).
            3.  Zagadki słuchowe. N. zadaje zagadki, a dzieci odpowiadają: Jak nazywa się pomieszczenie w domu, w którym mama
              gotuje obiad? Jak nazywa się pomieszczenie w domu, w którym się myjemy? Jak nazywa się pomieszczenie, w którym śpimy?
              Co to jest balkon? Do czego służy piwnica?
            4.  Zabawa ruchowa „Domki”. N. rozkłada na podłodze obręcze-domki. Następnie gra na instrumencie perkusyjnym. Dzie-
              ci biegają pomiędzy domkami, uważając, aby ich nie zniszczyć. Gdy instrument cichnie, każde dziecko szuka domku
              dla siebie i wskakuje do obręczy.



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Gwizdek – zbiórka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa ruchowa „Kopczyki dla jeża”. Dzieci zbierają liście i układają z nich kopczyki dla jeża. Samorzutne rozmowy
              przy okazji zabawy.



                           t
            ŚRODA   emat:  Przedszkolny rytm.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty. Swobodne wypowiedzi na te-
            mat rodziców i wykonanych prac. Rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania
            różnych czynności domowych. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”. Zabawa słuchowa
            „Zgadnij, kto mówi twoje imię”. Układanie sylwet osób z pociętych elementów. Nazywanie części ciała.
              obszary z podstawy programowej: III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Aktywności: matematyczna, ruchowa, słuchowa – przedszkolny rytm. Zabawa ruchowa
            „Pociąg” – ćwiczenie rytmu naprzemiennego. Zabawa rytmiczna „Rytm” – dostrzeganie szeregów powtarzających się ele-
            mentów, ruchów. Zabawa dydaktyczno-manualna „Kolorowy pociąg” – układanie klocków jeden za drugim w szereg (po-
            ciąg). Zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg” – naśladowanie odgłosu jadącego pociągu.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniają-
            ce – idziemy z Trampolinkiem do przedszkola. Zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na sygnał (ciszę) w muzyce oraz
            wyobraźnię ruchową.
              obszary z podstawy programowej: I 9; IV 7, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem”. Zabawa z chustą animacyjną.
              obszary z podstawy programowej: I 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat rodziców i wykonanych prac.
              x Rozmowy indywidualne lub w małych zespołach na temat obrazków pokazywanych przez N., przedstawiających mamę
              lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”. N. układa na podłodze z szarf szczebelki drabiny, a dzieci przechodzą po nich
              w dowolny, wymyślony przez siebie sposób.
              x Zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię”. Wybrane dziecko odwraca się tyłem do grupy i próbuje odgadnąć, kto
              wypowiedział jego imię. Jeśli odgadnie, zamienia się miejscem z tą osobą. Rozwijanie percepcji słuchowej.
              x Układanie sylwet osób z pociętych elementów. Nazywanie części ciała. Samorzutne rozmowy z N. Rozwijanie percep-
              cji wzrokowej.
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68