Page 63 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63
TYDZIEŃ 5 • Moja rodzina • 61
Zadaniem dzieci jest złożyć wszystkie elementy, a następnie przykleić je na dużym arkuszu papieru, żeby powstał obra-
zek. (N. przypomina dzieciom o prawidłowym korzystaniu z kleju).
3. Zagadki słuchowe. N. zadaje zagadki, a dzieci odpowiadają: Jak nazywa się pomieszczenie w domu, w którym mama
gotuje obiad? Jak nazywa się pomieszczenie w domu, w którym się myjemy? Jak nazywa się pomieszczenie, w którym śpimy?
Co to jest balkon? Do czego służy piwnica?
4. Zabawa ruchowa „Domki”. N. rozkłada na podłodze obręcze-domki. Następnie gra na instrumencie perkusyjnym. Dzie-
ci biegają pomiędzy domkami, uważając, aby ich nie zniszczyć. Gdy instrument cichnie, każde dziecko szuka domku
dla siebie i wskakuje do obręczy.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Gwizdek – zbiórka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa „Kopczyki dla jeża”. Dzieci zbierają liście i układają z nich kopczyki dla jeża. Samorzutne rozmowy
przy okazji zabawy.
t
ŚRODA emat: Przedszkolny rytm.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty. Swobodne wypowiedzi na te-
mat rodziców i wykonanych prac. Rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania
różnych czynności domowych. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”. Zabawa słuchowa
„Zgadnij, kto mówi twoje imię”. Układanie sylwet osób z pociętych elementów. Nazywanie części ciała.
obszary z podstawy programowej: III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Aktywności: matematyczna, ruchowa, słuchowa – przedszkolny rytm. Zabawa ruchowa
„Pociąg” – ćwiczenie rytmu naprzemiennego. Zabawa rytmiczna „Rytm” – dostrzeganie szeregów powtarzających się ele-
mentów, ruchów. Zabawa dydaktyczno-manualna „Kolorowy pociąg” – układanie klocków jeden za drugim w szereg (po-
ciąg). Zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg” – naśladowanie odgłosu jadącego pociągu. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniają-
ce – idziemy z Trampolinkiem do przedszkola. Zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na sygnał (ciszę) w muzyce oraz
wyobraźnię ruchową.
obszary z podstawy programowej: I 9; IV 7, 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem”. Zabawa z chustą animacyjną.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat rodziców i wykonanych prac.
x Rozmowy indywidualne lub w małych zespołach na temat obrazków pokazywanych przez N., przedstawiających mamę
lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”. N. układa na podłodze z szarf szczebelki drabiny, a dzieci przechodzą po nich
w dowolny, wymyślony przez siebie sposób.
x Zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię”. Wybrane dziecko odwraca się tyłem do grupy i próbuje odgadnąć, kto
wypowiedział jego imię. Jeśli odgadnie, zamienia się miejscem z tą osobą. Rozwijanie percepcji słuchowej.
x Układanie sylwet osób z pociętych elementów. Nazywanie części ciała. Samorzutne rozmowy z N. Rozwijanie percep-
cji wzrokowej.