Page 65 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65
TYDZIEŃ 5 • Moja rodzina • 63
Do zabawy można wprowadzić więcej pokazywanych elementów lub z niektórych zrezygnować. Można też dodać ele-
menty charakterystyczne dla danego przedszkola, np.: wchodzenie po schodach, dzwonienie domofonem czy otwiera-
nie furtki.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci trzymają rozłożoną chustę. Część z nich chowa się pod nią. Zadaniem pozostałych
jest wymienić imiona kolegów, którzy się schowali. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania.
CZWARTEK emat: Kilkuosobowa rodzina.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa pantomimiczna „Co robi mama?” – rozwijanie umiejętności wyrażania
zaobserwowanego zachowania. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa
pantomimiczna „Co robi tata” – rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka. Ćwiczenia w chodzeniu. Zabawa tematyczna
„Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek – odgrywanie ról rodziców lub innych członków rodziny.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2
Zajęcia główne: Aktywności: matematyczna, manualna – kilkuosobowa rodzina. Zabawa matematyczna „Policz członków
rodziny” – rozwijanie umiejętności liczenia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – szukanie różnic między obrazkami. Zabawa
ruchowa „Rodzinki” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
obszary z podstawy programowej: III 2, 5, 8; IV 2, 5, 7, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”. Zabawa z chustą animacyjną.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 8; IV 7
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”. N. naśladuje czynności wykonywane przez mamę w domu. Dzieci odgadują,
co robi. Następnie chętne dzieci kolejno pokazują różne czynności, a pozostałe odgadują, co robią koledzy. Rozwijanie
umiejętności wyrażania zaobserwowanego zachowania.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”. Dzieci-liście swobodnie poruszają się w rytm muzyki. Kiedy nagranie
cichnie, liście opadają na ziemię – dzieci przykucają i chwilę odpoczywają. Gdy znów usłyszą muzykę, ponownie zaczy-
nają się poruszać. Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”. N. naśladuje czynności wykonywane przez tatę w domu. Dzieci odgadują, co robi.
Następnie chętne dzieci kolejno pokazują różne czynności, a pozostałe odgadują, co robią koledzy. Rozwijanie ekspresyj-
nych możliwości dziecka.
x Ćwiczenia w chodzeniu. Dzieci co jakiś czas zmieniają sposób chodzenia, np.: głośno tupią, chodzą cicho na palcach,
chodzą na sztywnych nogach, chodząc, wysoko podnoszą kolana.
x Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek. Dzieci wchodzą w role rodziców lub innych
członków rodziny.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: matematyczna, manualna.
Temat: Kilkuosobowa rodzina.