Page 65 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65

TYDZIEŃ 5  •  Moja rodzina  •  63



               Do zabawy można wprowadzić więcej pokazywanych elementów lub z niektórych zrezygnować. Można też dodać ele-
              menty charakterystyczne dla danego przedszkola, np.: wchodzenie po schodach, dzwonienie domofonem czy otwiera-
              nie furtki.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci trzymają rozłożoną chustę. Część z nich chowa się pod nią. Zadaniem pozostałych
              jest wymienić imiona kolegów, którzy się schowali. Rozwijanie umiejętności zapamiętywania.




            CZWARTEK   emat:  Kilkuosobowa rodzina.
                                t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa pantomimiczna „Co robi mama?” – rozwijanie umiejętności wyrażania
            zaobserwowanego zachowania. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”. Ćwiczenia poranne: Zestaw V. Zabawa
            pantomimiczna „Co robi tata” – rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka. Ćwiczenia w chodzeniu. Zabawa tematyczna
            „Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek – odgrywanie ról rodziców lub innych członków rodziny.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2

            Zajęcia główne: Aktywności: matematyczna, manualna – kilkuosobowa rodzina. Zabawa matematyczna „Policz członków
            rodziny” – rozwijanie umiejętności liczenia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – szukanie różnic między obrazkami. Zabawa
            ruchowa „Rodzinki” – rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
              obszary z podstawy programowej: III 2, 5, 8; IV 2, 5, 7, 12, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”. Zabawa z chustą animacyjną.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 8; IV 7


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”. N. naśladuje czynności wykonywane przez mamę w domu. Dzieci odgadują,
              co robi. Następnie chętne dzieci kolejno pokazują różne czynności, a pozostałe odgadują, co robią koledzy. Rozwijanie
              umiejętności wyrażania zaobserwowanego zachowania.
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”. Dzieci-liście swobodnie poruszają się w rytm muzyki. Kiedy nagranie
              cichnie, liście opadają na ziemię – dzieci przykucają i chwilę odpoczywają. Gdy znów usłyszą muzykę, ponownie zaczy-
              nają się poruszać. Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”. N. naśladuje czynności wykonywane przez tatę w domu. Dzieci odgadują, co robi.
              Następnie chętne dzieci kolejno pokazują różne czynności, a pozostałe odgadują, co robią koledzy. Rozwijanie ekspresyj-
              nych możliwości dziecka.
              x Ćwiczenia w chodzeniu. Dzieci co jakiś czas zmieniają sposób chodzenia, np.: głośno tupią, chodzą cicho na palcach,
              chodzą na sztywnych nogach, chodząc, wysoko podnoszą kolana.
              x Zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek. Dzieci wchodzą w role rodziców lub innych
              członków rodziny.



            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: matematyczna, manualna.
            Temat: Kilkuosobowa rodzina.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70