Page 67 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 67
TYDZIEŃ 6 • Światło czerwone, światło zielone • 65
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Palce”. N. pokazuje od 1 do 3 palców. Dzieci pokazują tyle samo palców i liczą je głośno z N.
x Zabawa ruchowa „Równowaga”. Dzieci umieszczają sobie woreczek na głowie i wyprostowane przechodzą określoną
odległość. Potem N. proponuje zadanie dodatkowe – przysiad lub obrót wokół własnej osi z zachowaniem równowagi.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: plastyczna, manualna, ruchowa.
Temat: Mój plastelinowy pomysł.
Cele:
p
oznanie sposobów i możliwości stosowania plasteliny
ozwijanie sprawności manualnych
r
ozwijanie pomysłowości, kreatywnego myślenia
r
kształcenie bezpiecznego i higienicznego posługiwania się plasteliną
ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
r
Pomoce: plastelina, piłka.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa z dziećmi na temat sposobów i możliwości wykorzystania plasteliny. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo
i higienę zabawy z plasteliną.
2. Zabawa plastyczna „Mam pomysł”. Dzieci lepią z plasteliny na dowolny temat. Następnie nazywają swoje prace i opowiadają o nich.
3. Rozmowa na temat lepienia z plasteliny. Dzieci wypowiadają się na temat tego, czy lubią lepić z plasteliny, dlaczego. Mó-
wią, co sprawiało im największą trudność.
4. Zabawa „Piłka hop”. Dzieci siedzą w kole i przekazują sobie piłkę z rąk do rąk. Gdy N. powie: Hop!, dziecko, które wła-
śnie ją trzyma, musi ją podrzucić do góry, złapać, a potem przekazać dalej.
5. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa z chustą animacyjną. Chusta animacyjna leży na trawie. N. wymienia jeden z jej kolorów, a dzieci odnajdują go
na chuście i mówią, z czym im się on kojarzy. Następnie siadają na tym kolorze lub przy nim stają.
TYDZIEŃ 6 Światło czerwone, światło zielone
PONIEDZIAŁEK emat: Spacer na skrzyżowanie.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Niebieski!” – rozwijanie percepcji wzrokowej. Zabawa konstrukcyjna
„Wieża” – rozwijanie pomysłowości dzieci. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Zabawa ruchowa „Przedszkolaki – samochody”
– doskonalenie umiejętności reagowania na sygnały wzrokowe. Zabawa bieżna „Samochody”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 11, 12
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, społeczna, plastyczna, ruchowa – spacer na skrzyżowanie. Omówienie zasad
bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren przedszkola. Spacer na skrzyżowanie – poznanie zasad bezpiecznego poruszania
się pieszych po ulicy i chodniku. Praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię. Rozmowa na temat doświadczeń
zdobytych podczas spaceru. Praca plastyczna „Radiowóz” – omówienie wyglądu pojazdu policyjnego. Kolorowanie kred-
kami konturu radiowozu. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7, 8, 9; IV 2, 20