Page 72 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 72

70  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          4.  Zapoznanie z piosenką Samochody (CD). N. zaprasza dzieci do wysłuchania nowej piosenki.


                Samochody

            Słowa i muzyka: Joanna Tylek-Bernat

                   C                          F               C           G                 C



                            -
                     -
                 1. Ja d  sa mo -  cho -  dy, u -  li -  ca  za  u -  li -  c ,  a  ka  - dy   kie  - row -  ca tak
                G 7             C          F                C                 G 7            C

                                                                                       -
                kr -  ci kierow -  ni -  c .  Brum, brum, brum,  brum, brum, brum,tak  kr -  ci  kierow -  ni -  c .
                          -


             1 .   Jadą samochody,       2 .   Teraz hamujemy        3 .   O, już można jechać,

               ulica za ulicą,             i chwilkę zaczekamy,        bo znowu jest zielone .
               a każdy kierowca            bo czerwone światło         Wszystkie samochody
               tak kręci kierownicą .      na skrzyżowaniu mamy .      ruszają w swoją stronę .
               Brum, brum, brum,            Stop, stop, stop!           Brum, brum, brum,
               brum, brum, brum,      x 2    Stop, stop, stop!      x 2    brum, brum, brum,          x 2
               tak kręci kierownicą .       Na skrzyżowaniu mamy .      ruszają w swoją stronę .


          5.  Rozmowa na temat tekstu piosenki.
          6.  N. umawia się z dziećmi, że będzie śpiewać zwrotki, natomiast w refrenie dzieci włączą się, śpiewając: Brum, brum, brum,
            Stop, stop, stop i ponownie Brum, brum, brum. Przy kolejnym prześpiewaniu piosenki (można nauczyć słów pierwszej
            zwrotki) dzieci biorą krążki-kierownice (lub wyobrażają sobie, że trzymają je w rękach) i nimi kręcą. Gdy rozpoczy-
            na się druga zwrotka, wyraźnie zatrzymują ruch kierownic, a na słowach Stop, stop, stop podnoszą jedną rękę w górę.
            Gdy rozpoczyna się trzecia zwrotka, dzieci ponownie kręcą kierownicami i w refrenie podśpiewują Brum, brum, brum.
          7.  Zabawa z piosenką Samochody. Wszystkie dzieci-samochody wstają i poruszają się zgodnie z treścią kolejnych zwrotek,
            tzn. podczas pierwszej zwrotki jadą, drugiej – stoją, a trzeciej – ruszają ponownie.
             N. ustala szczegółowe zasady, tzn. w którym kierunku będą poruszały się samochody. Informuje, że nie można zajeż-
            dżać sobie drogi, ponieważ to grozi wypadkiem. Samochody, które się zderzą, będą musiały udać się do naprawy, do
            warsztatu (dzieci siadają z boku i nie biorą udziału w zabawie do końca piosenki). Jeżeli jakiś samochód specjalnie spo-
            woduje wypadek, wtedy policjant (N.) daje mu karę – mandat (np. dziecko nie będzie brało udziału w zabawie). Zaba-
            wę powtarzamy kilkakrotnie. Można ją utrudnić, wyznaczając kilkoro pieszych, którzy będą czekali na przejście przez
            ulicę w drugiej zwrotce.
             Zajęcia kończymy, polecając dzieciom-samochodom wjechać do garażu. Dzieci kładą się na dywanie – samochody odpoczywają.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Samochody”. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie. Na sygnał dźwiękowy udają, że są kierowcami i że
            trzymają kierownicę w dłoniach. Potem na chwilę zatrzymują się i powtarzamy zabawę. Rozwijanie percepcji słuchowej.
             x Rysowanie węglem po chodniku na dowolny temat, nazywanie swoich rysunków, samorzutne rozmowy z N. Rozwijanie
            pomysłowości.




                              t
          CZWARTEK   emat:  Uliczne dźwięki.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „Wywrotka”. Zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto” – układanie
          z klocków, patyczków i plastikowych figur geometrycznych samochodu według własnego pomysłu. Ćwiczenia poranne:
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77