Page 72 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 72
70 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
4. Zapoznanie z piosenką Samochody (CD). N. zaprasza dzieci do wysłuchania nowej piosenki.
Samochody
Słowa i muzyka: Joanna Tylek-Bernat
C F C G C
-
-
1. Ja d sa mo - cho - dy, u - li - ca za u - li - c , a ka - dy kie - row - ca tak
G 7 C F C G 7 C
-
kr - ci kierow - ni - c . Brum, brum, brum, brum, brum, brum,tak kr - ci kierow - ni - c .
-
1 . Jadą samochody, 2 . Teraz hamujemy 3 . O, już można jechać,
ulica za ulicą, i chwilkę zaczekamy, bo znowu jest zielone .
a każdy kierowca bo czerwone światło Wszystkie samochody
tak kręci kierownicą . na skrzyżowaniu mamy . ruszają w swoją stronę .
Brum, brum, brum, Stop, stop, stop! Brum, brum, brum,
brum, brum, brum, x 2 Stop, stop, stop! x 2 brum, brum, brum, x 2
tak kręci kierownicą . Na skrzyżowaniu mamy . ruszają w swoją stronę .
5. Rozmowa na temat tekstu piosenki.
6. N. umawia się z dziećmi, że będzie śpiewać zwrotki, natomiast w refrenie dzieci włączą się, śpiewając: Brum, brum, brum,
Stop, stop, stop i ponownie Brum, brum, brum. Przy kolejnym prześpiewaniu piosenki (można nauczyć słów pierwszej
zwrotki) dzieci biorą krążki-kierownice (lub wyobrażają sobie, że trzymają je w rękach) i nimi kręcą. Gdy rozpoczy-
na się druga zwrotka, wyraźnie zatrzymują ruch kierownic, a na słowach Stop, stop, stop podnoszą jedną rękę w górę.
Gdy rozpoczyna się trzecia zwrotka, dzieci ponownie kręcą kierownicami i w refrenie podśpiewują Brum, brum, brum.
7. Zabawa z piosenką Samochody. Wszystkie dzieci-samochody wstają i poruszają się zgodnie z treścią kolejnych zwrotek,
tzn. podczas pierwszej zwrotki jadą, drugiej – stoją, a trzeciej – ruszają ponownie.
N. ustala szczegółowe zasady, tzn. w którym kierunku będą poruszały się samochody. Informuje, że nie można zajeż-
dżać sobie drogi, ponieważ to grozi wypadkiem. Samochody, które się zderzą, będą musiały udać się do naprawy, do
warsztatu (dzieci siadają z boku i nie biorą udziału w zabawie do końca piosenki). Jeżeli jakiś samochód specjalnie spo-
woduje wypadek, wtedy policjant (N.) daje mu karę – mandat (np. dziecko nie będzie brało udziału w zabawie). Zaba-
wę powtarzamy kilkakrotnie. Można ją utrudnić, wyznaczając kilkoro pieszych, którzy będą czekali na przejście przez
ulicę w drugiej zwrotce.
Zajęcia kończymy, polecając dzieciom-samochodom wjechać do garażu. Dzieci kładą się na dywanie – samochody odpoczywają.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Samochody”. Dzieci biegają swobodnie po ogrodzie. Na sygnał dźwiękowy udają, że są kierowcami i że
trzymają kierownicę w dłoniach. Potem na chwilę zatrzymują się i powtarzamy zabawę. Rozwijanie percepcji słuchowej.
x Rysowanie węglem po chodniku na dowolny temat, nazywanie swoich rysunków, samorzutne rozmowy z N. Rozwijanie
pomysłowości.
t
CZWARTEK emat: Uliczne dźwięki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „Wywrotka”. Zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto” – układanie
z klocków, patyczków i plastikowych figur geometrycznych samochodu według własnego pomysłu. Ćwiczenia poranne: