Page 75 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 75

TYDZIEŃ 7  •  Jesień za oknem  •  73



            Przebieg zajęć:
            1.  Dzieci rozwiązują zagadki zadawane przez N. i wskazują odpowiednie zdjęcie.

              Na skrzyżowaniu ruchem kieruje,                  Nie ma nóg, lecz cztery koła,
              czerwonym lizakiem auta zatrzymuje. (policjant)  pełno blachy dookoła.
                                                               Szybko pędzi ulicami,
              Szukaj na ulicy pasów czarno-białych,            oświetla drogę światłami. (samochód)
              to bezpieczne przejście dla dużych i małych. (zebra)
              Stoją przy drodze na jednej nodze,               Przy każdej jezdni leży grzecznie,
              różne kolory i kształty mają,                    byś po nim iść mógł bezpiecznie. (chodnik)
              wszystkich kierowców wciąż ostrzegają. (znaki drogowe)

            2.  Malowanie białą farbą plakatową zebry (przejścia dla pieszych) na czarnych kartkach formatu A3; praca indywidualna.
              (Swoje prace dzieci wykorzystują do zabawy „Ulica z klocków” w części popołudniowej).
            3.  Zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku brakuje?”. N. układa w rzędzie kilka znaków. Dzieci je zapamiętują i odwracają się.
              Następnie N. chowa 1 znak. Zadaniem dzieci jest powiedzieć, którego brakuje.
            4.   Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa „Jesteśmy samochodami”. Dzieci-samochody biegają po wyznaczonym terenie. Gdy N. podniesie
              rękę na znak STOP, stają bez ruchu. Gdy N. opuści rękę, samochody znowu ruszają. Rozwijanie percepcji wzrokowej
              i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Zabawa ruchowa „Jedziemy na rowerze”. N. trzyma podniesiony znak informacyjny „Przejazd dla rowerzystów”. Dzieci uda-
              ją jazdę na rowerze, leżąc na podłodze na plecach i „pedałując” rękami i nogami. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.




            TYDZIEŃ 7    Jesień za oknem




            PONIEDZIAŁEK   emat:  Magiczna różdżka Pani Jesieni.
                                    t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni. Zabawy w kąciku przyrody – układa-
            nie i segregowanie darów jesieni. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”. Zabawa rucho-
            wa „Kałuże”. Zabawa plastyczna „Magiczna różdżka” – ozdabianie konturowych rysunków przedstawiających różdżkę.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 8, 12, 18

            Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczna, ruchowa – magiczna różdżka Pani Jesieni. Słuchanie opowiada-
            nia Magiczna różdżka. Wspólne wymyślenie zakończenia. Rozmowa na temat opowiadania. Ćwiczenie plastyczne „Jesien-
            ny kapelusz” – malowanie farbami konturowego rysunku przedstawiającego kapelusz. Domalowywanie na nim różnych
            darów jesieni. Opowiadanie o swoich pracach. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa słuchowa „Co słyszysz?” – wysłuchiwanie odgłosów z otoczenia i wskazywanie ich źródła.
            Zabawa emocjonalno-ruchowa ,,Uśmiechnij się” – rozwijanie ekspresji mimicznej.
              obszary z podstawy programowej: IV 7



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni. Odwołanie się do obserwacji dokonanych przez dzieci w drodze
              do przedszkola.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80