Page 75 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 75
TYDZIEŃ 7 • Jesień za oknem • 73
Przebieg zajęć:
1. Dzieci rozwiązują zagadki zadawane przez N. i wskazują odpowiednie zdjęcie.
Na skrzyżowaniu ruchem kieruje, Nie ma nóg, lecz cztery koła,
czerwonym lizakiem auta zatrzymuje. (policjant) pełno blachy dookoła.
Szybko pędzi ulicami,
Szukaj na ulicy pasów czarno-białych, oświetla drogę światłami. (samochód)
to bezpieczne przejście dla dużych i małych. (zebra)
Stoją przy drodze na jednej nodze, Przy każdej jezdni leży grzecznie,
różne kolory i kształty mają, byś po nim iść mógł bezpiecznie. (chodnik)
wszystkich kierowców wciąż ostrzegają. (znaki drogowe)
2. Malowanie białą farbą plakatową zebry (przejścia dla pieszych) na czarnych kartkach formatu A3; praca indywidualna.
(Swoje prace dzieci wykorzystują do zabawy „Ulica z klocków” w części popołudniowej).
3. Zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku brakuje?”. N. układa w rzędzie kilka znaków. Dzieci je zapamiętują i odwracają się.
Następnie N. chowa 1 znak. Zadaniem dzieci jest powiedzieć, którego brakuje.
4. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Jesteśmy samochodami”. Dzieci-samochody biegają po wyznaczonym terenie. Gdy N. podniesie
rękę na znak STOP, stają bez ruchu. Gdy N. opuści rękę, samochody znowu ruszają. Rozwijanie percepcji wzrokowej
i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa ruchowa „Jedziemy na rowerze”. N. trzyma podniesiony znak informacyjny „Przejazd dla rowerzystów”. Dzieci uda-
ją jazdę na rowerze, leżąc na podłodze na plecach i „pedałując” rękami i nogami. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
TYDZIEŃ 7 Jesień za oknem
PONIEDZIAŁEK emat: Magiczna różdżka Pani Jesieni.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni. Zabawy w kąciku przyrody – układa-
nie i segregowanie darów jesieni. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”. Zabawa rucho-
wa „Kałuże”. Zabawa plastyczna „Magiczna różdżka” – ozdabianie konturowych rysunków przedstawiających różdżkę.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 8, 12, 18
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczna, ruchowa – magiczna różdżka Pani Jesieni. Słuchanie opowiada-
nia Magiczna różdżka. Wspólne wymyślenie zakończenia. Rozmowa na temat opowiadania. Ćwiczenie plastyczne „Jesien-
ny kapelusz” – malowanie farbami konturowego rysunku przedstawiającego kapelusz. Domalowywanie na nim różnych
darów jesieni. Opowiadanie o swoich pracach. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 8
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa słuchowa „Co słyszysz?” – wysłuchiwanie odgłosów z otoczenia i wskazywanie ich źródła.
Zabawa emocjonalno-ruchowa ,,Uśmiechnij się” – rozwijanie ekspresji mimicznej.
obszary z podstawy programowej: IV 7
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni. Odwołanie się do obserwacji dokonanych przez dzieci w drodze
do przedszkola.