Page 74 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 74

72  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Porzucajmy”. Dzieci kolejno rzucają piłką przed siebie: oburącz, lewą ręką, prawą ręką, a potem wykonują rzut
            w tył. Kształtowanie cech motoryki – celność.
             x Zabawa „Wycieraczki”. Dzieci biegają w rozsypce, udając, że kierują samochodem. Na słowa N.: Pada deszcz! przystają
            i wymachują rękami w prawo i w lewo, naśladując ruchy wycieraczek samochodowych. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.




          PIĄTEK   emat:  Zebra – przejście dla pieszych.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „Złap czerwonego” – kształcenie szybkiej i celowej reakcji. Zaba-
          wa plastyczna – kolorowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z wzorem. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Zabawa ru-
          chowa „Ścieżka”. Zabawa „Ulica z klocków” – układanie z klocków makiety ulicy. Zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”.
            obszary z podstawy programowej: III 5, 7; IV 9, 11

          Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa – zebra – przejście dla pieszych. Rozwiązywanie zagadek
          o ruchu drogowym. Malowanie białą farbą plakatową zebry (przejścia dla pieszych) na czarnych kartkach papieru. Zaba-
          wa dydaktyczna „Jakiego znaku brakuje?”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 7; IV 1, 5, 8, 12

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Jesteśmy samochodami” – rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzroko-
          wo-ruchowej. Zabawa ruchowa „Jedziemy na rowerze”.
            obszary z podstawy programowej: I 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa „Złap czerwonego”. N. wybiera 3 dzieci z grupy i oznacza je zielonymi szarfami. Reszta dzieci wkłada
            szarfy czerwone. Osoby, które są oznaczone na zielono, starają się złapać te z czerwonymi szarfami. Zabawa trwa dotąd,
            aż wszystkie dzieci – czerwone szarfy – zostaną złapane. Kształcenie szybkiej i celowej reakcji.
             x Zabawa plastyczna. N. rozdaje dzieciom kartki z konturowymi rysunkami znaków drogowych. Pokazuje, w jakim kolorze
            jest dany znak. Zadaniem dzieci jest pokolorować znaki zgodnie ze wzorami. Rozwijanie sprawności grafomotorycznych.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa „Ścieżka”. Dzieci rozbiegają się po sali. Na hasło: Ścieżka! ustawiają się jedno za drugim, bardzo blisko
            siebie, jakby przechodziły ciasną (wąską) drogą. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
             x Zabawa „Ulica z klocków”. Dzieci wspólnie układają z klocków na podłodze ulice, drogi i chodniki. Na ulicach umieszczają
            kartki z zebrą namalowaną na zajęciach głównych. Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.
             x Zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”. Dzieci biegają po sali, udając, że prowadzą samochód. Na sygnał N. zatrzy-
            mują się i naśladują czynność mycia samochodu w myjni.



          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa.
          Temat: Zebra – przejście dla pieszych.
          Cele:
            u

            trwalanie sposobu prawidłowego przechodzenia przez jezdnię

            r
            ozwijanie umiejętności malowania farbami

            kształcenie sprawności manualnych

            ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
            r
               Pomoce: zdjęcia ilustrujące rozwiązania zagadek, farby plakatowe, czarne kartki A3, pędzle, różne znaki drogowe.
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79