Page 58 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 58

56  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  wycieczka do muzeum zabawek lub na wy-  f   zna dawne zabawki i sposoby bawienia się nimi
                                                                        (IV 19)
                  I 9; III 5, 7, 8; IV 2, 7,   y  ozmowa i wspólna zabawa z zaproszonymi   f   zadaje pytania w celu uzyskania informacji
                                      stawę dawnych zabawek (zajęcia muzealne),
                  8, 15, 19
                                      spotkanie z ekspertem – zadawanie pytań
               ZABAWKI NASZYCH RODZICÓW  y  wyklejanie konturów rysunków przedsta-  f   uważanie słucha rozmówcy (III 8)
                                      r
                                                                        (IV 2)
                                                                          stara się kierować pytania bezpośrednio do roz-
                                      do przedszkola rodzicami (babciami, dziad-
                                                                        mówcy (III 8; IV 2)
                                      kami), którzy przynieśli swoje zabawki
                                      i opowiedzieli o zabawach z dzieciństwa
                                                                      f
                                                                          próbuje wypełnić wydzieranką z papieru kolo-
                                                                      f
                                                                        rowego kontur narysowanego przedmiotu (I 9;
                                      wiających dawne zabawki
                                                                        IV 8)
                                      zabawa matematyczna „Policz, ile”
                                    y
                                      zabawy rytmiczne kształtujące poczucie
                                                                          liczy w zakresie 3 wszystkie zgrupowane lub
                                    y
                                                                      f
                                      rytmu, reakcję na sygnał, słuch oraz wy-
                                                                        uszeregowane przedmioty (IV 15)
                                      obraźnię ruchową
                                                                      f
                                                                          rozpoznaje w zabawach różne elementy muzy-
                                                                      f   podejmuje zabawy rytmiczne przy muzyce (IV 7)
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, pani…
                                    y
               Środa   I 5            patrzy!”                          ki, np. zmianę tempa, dynamiki i rejestru wy-
                                                                        sokości dźwięku (IV 7)
                                    y  zabawy na sprzęcie ogrodowym       wie, jak należy korzystać ze sprzętu terenowego
                                                                      f
                                                                        (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa tematyczna „Dom”      f   bierze udział w zabawach tematycznych (III 5)
                  i popołudniowa    y  odgrywanie ról członków rodziny, rozwija-  f   bawi się z dziećmi, przestrzegając reguł zabawy
                  I 5, 9; III 5; IV 1, 2  nie ekspresyjnych możliwości dzieci  (III 5)
                                    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Samolot   f   w zabawie przyjmuje określone role (IV 1, 2)
                                      startuje i ląduje”              f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        (I 5)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   podczas zabaw ruchowych reaguje na umówio-
               ZABAWY TRADYCYJNE    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Bacz-  f   zna tradycyjne zabawy i chętnie w nich uczest-
                                      zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko gra-
                                    y
                                      niaste”, „Uciekaj myszko do dziury”
                                                                        ny sygnał (I 5)
                                      ność – spocznij”
                                                                        niczy (I 5; III 5)
                                                                          próbuje rysować po śladzie proste wzory (I 9)
                                      zabawa graficzna „Po śladach” – rysowanie
                                    y
                                                                      f
                                                                          swobodnie wypowiada się na bliskie mu tema-
                                      po śladzie, wypełnianie kolorem konturów
                                                                      f
                                                                        ty (IV 2)
                  Zajęcia główne
                                      czyli sposobów bawienia się bez zabawek;
                  IV 2, 7, 11, 12   y  pogadanka na temat zabaw tradycyjnych,   f   wskazuje przedmioty kojarzące się z danym
                                                                        dźwiękiem (IV 12)
               Czwartek             y  zagadki słuchowe „Odgłosy zabawek”  f   z pomocą dorosłego wykonuje proste instru-
                                      wspólne zabawy z dyrektorem przedszkola
                                                                        menty muzyczne (IV 11)
                                      praca techniczna „Grzechotki” – wykonanie
                                    y
                                      prostego instrumentu muzycznego  f   zna i nazywa niektóre instrumenty perkusyjne,
                                                                        np.: kołatkę, grzechotkę, bębenek (IV 7)
                                    y  zabawa „Orkiestra perkusyjna”
                                                                      f   stara się zagrać na własnoręcznie zrobionym
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Skaczący kasz-  instrumencie (IV 7)
                  III 5               tanek”                          f   grupuje obiekty w sensowny sposób w czasie
                                                                        zabawy (IV 12)
                                    y  zabawa manipulacyjna „Pociągi”  f   zna i stosuje zwroty grzecznościowe (III 4)
                                      zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                  Aktywność poranna
                                    y
                  i popołudniowa
                                      zabawa muzyczna „Akompaniament” (CD)
                                                                          bawi się z dziećmi, przestrzegając reguł zabawy
                                    y
                                                                      f
                                                                        (III 5)
                                      zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie
                                    y
                                                                        ze śpiewem (I 5; IV 7)
                                      złota kula”
                                      praca plastyczna „Miś Wesołek”
                                                                          stara się zagrać rytm znanej piosenki  na wła-
                                    y
                                                                      f
                  I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        snoręcznie wykonanym instrumencie muzycz-
                                      zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych
              Piątek  JAKIMI ZABAWKAMI CHCEMY SIĘ BAWIĆ?  y  rytmów na grzechotkach  f   chętnie wykonuje prace plastyczne dowolną
                                                                        nym (IV 7)
                                                                        techniką (IV 8)
                                                                          wypowiada się na temat wykonanych prac (IV 2)
                                                                      f
                                                                          słucha krótkich opowiadań ilustrowanych pa-
                                                                      f
                                                                        cynką o treści bliskiej dzieciom (III 8; IV 3)
                                                                          rozumie treść słuchanego tekstu: zadaje pytania
                                                                      f
                                                                        i udziela odpowiedzi (IV 2)
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63