Page 55 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55

TYDZIEŃ 7  •  Jesień za oknem  •  53


            tydzień 7: JESIEŃ ZA OKNEM


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y y  rozmowa kierowana na temat kolorów   f   dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
                                        jesieni
                                                                          przyrodniczych związane z jesienią (IV 18)
                    i popołudniowa
                MAGICZNA RÓŻDŻKA PANI JESIENI   Zajęcia główne  y y y y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                    I 5, 9; IV 8, 12, 18
                                                                           grupuje przedmioty według podanych kryteriów
                                        zabawy w kąciku przyrody – układanie
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                        i segregowanie darów jesieni
                                                                          (I 5)
                                        ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”
                                                                           wykonuje ćwiczenia oddechowe (I 9)
                                        zabawa ruchowa „Kałuże”
                                                                        f
                                        zabawa plastyczna „Magiczna różdżka”
                                                                           próbuje kolorować rysunek przedmiotu,
                                                                        f
                                                                          mieszcząc się w określonym konturze (I 9; IV 8)
                                        słuchanie opowiadania Magiczna różdżka
                                                                           słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
                                                                        f
                    I 5; III 8; IV 2, 3, 8
                                        r
                                        ozmowa na temat opowiadania
                                                                          dzieciom (III 8; IV 3)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII
                                                                          wysłuchanego utworu (IV 2)
                                                                           dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
                                        zabawa słuchowa „Co słyszysz?” –
                    Zajęcia w ogrodzie  y y y  ćwiczenie plastyczne „Jesienny kapelusz”   f   odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                        f
                                                                          utworu (IV 2)
                Poniedziałek          y  zabawa emocjonalno-ruchowa ,,Uśmiechnij   f   próbuje wykonywać prace plastyczne na okre-
                    IV 7
                                        wysłuchiwanie odgłosów z  otoczenia
                                        i wskazywanie ich źródła
                                                                          ślony temat z wykorzystaniem różnych technik
                                                                          i narzędzi (IV 8)
                                        się”
                                                                           wysłuchuje odgłosy z otoczenia i wskazuje ich
                                                                        f
                                                                          źródło (IV 7)
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Powitanie”  f   stosuje zwroty grzecznościowe (III 4)
                    i popołudniowa    y  zabawa ćwicząca narządy mowy „Dmuchane   f   potrafi bawić się zgodnie z innymi dziećmi (III
                    I 9; III 4, 5, 7    wzorki”                           5)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   wykonuje ćwiczenia artykulacyjne zgodnie
                                      y  zabawa plastyczna „Odbijanki”    z poleceniami (I 9)
                                      y  ćwiczenie „Bąbelki” – wzmacnianie aparatu   f   dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
                MALOWANA JESIEŃ  Zajęcia główne  y y  rozmowa na podstawie zdjęć   f   próbuje odzwierciedlać otaczającą rzeczywistość
                                                                          przyrodniczych jesienią (IV 18)
                                        artykulacyjnego
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonie
                                                                           wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
                                                                          przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
                                        i mrówki”
                                                                        f
                                                                          w pracy plastycznej (IV 8)
                                        przedstawiających jesień w parku i w lesie
                    I 7; III 5; IV 2, 5, 8,
                    12, 18
                                                                          (IV 8)
                                        r
                                        ozmowa na temat wykonanych prac
                                      y y  praca plastyczna „Malowana jesień”   f   chętnie eksperymentuje z mieszaniem kolorów
                                                                           rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (IV 12)
                                                                        f
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa muzyczna „Jesienna orkiestra”  f   stara się zgodnie współpracować w  grupie
                                        zabawa ruchowa ,,Listek do listka”
                                                                          (III 5, 7)
                    I 5; IV 7
                                                                        f   wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
                                                                        f   pomaga w sprzątaniu swojego miejsca pracy
                                                                          (I 7; III 5)
                                                                        f   próbuje wydobywać dźwięki, manipulując
                                                                          przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
                                                                        f   uczestniczy w zabawie ruchowej (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Zwierzątka”  f   przedmiotów w przestrzeni i ich używa: wysoko,
                                                                          nisko, obok, na, pod, za, przed (IV 14)
                    i popołudniowa    y y  zabawa dydaktyczna „Gdzie leży piłka?”   f   w  zabawach reaguje na umówiony sygnał
                JESIENNY RYTM         y y y  zabawa „Ćwiczenie warg i języka”  f   tworzy z klocków konstrukcje według własnego
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw VII
                    III 5, 8; IV 5, 7, 11, 14
                                                                          (III 5, 8)
                                        zabawy konstrukcyjne
                                                                          pomysłu (IV 11)
                                        zabawa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia
                                        chleba”
                                                                        f
                                                                           stara się odtworzyć i kontynuować prosty rytm
                                                                        f   śpiewa proste rymowanki (IV 5, 7)
                                                                          (IV 12)
                Środa                                                   f   rozumie pojęcia określające położenie próbuje
                                                                          tworzyć własne układy rytmiczne (IV 12)
                                                                        f   słucha krótkich wierszy (IV 3)
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60