Page 55 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55
TYDZIEŃ 7 • Jesień za oknem • 53
tydzień 7: JESIEŃ ZA OKNEM
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y y rozmowa kierowana na temat kolorów f dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
jesieni
przyrodniczych związane z jesienią (IV 18)
i popołudniowa
MAGICZNA RÓŻDŻKA PANI JESIENI Zajęcia główne y y y y y y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
I 5, 9; IV 8, 12, 18
grupuje przedmioty według podanych kryteriów
zabawy w kąciku przyrody – układanie
f
(IV 12)
i segregowanie darów jesieni
(I 5)
ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”
wykonuje ćwiczenia oddechowe (I 9)
zabawa ruchowa „Kałuże”
f
zabawa plastyczna „Magiczna różdżka”
próbuje kolorować rysunek przedmiotu,
f
mieszcząc się w określonym konturze (I 9; IV 8)
słuchanie opowiadania Magiczna różdżka
słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej
f
I 5; III 8; IV 2, 3, 8
r
ozmowa na temat opowiadania
dzieciom (III 8; IV 3)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VII
wysłuchanego utworu (IV 2)
dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego
zabawa słuchowa „Co słyszysz?” –
Zajęcia w ogrodzie y y y ćwiczenie plastyczne „Jesienny kapelusz” f odpowiada na proste pytania dotyczące
f
utworu (IV 2)
Poniedziałek y zabawa emocjonalno-ruchowa ,,Uśmiechnij f próbuje wykonywać prace plastyczne na okre-
IV 7
wysłuchiwanie odgłosów z otoczenia
i wskazywanie ich źródła
ślony temat z wykorzystaniem różnych technik
i narzędzi (IV 8)
się”
wysłuchuje odgłosy z otoczenia i wskazuje ich
f
źródło (IV 7)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Powitanie” f stosuje zwroty grzecznościowe (III 4)
i popołudniowa y zabawa ćwicząca narządy mowy „Dmuchane f potrafi bawić się zgodnie z innymi dziećmi (III
I 9; III 4, 5, 7 wzorki” 5)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f wykonuje ćwiczenia artykulacyjne zgodnie
y zabawa plastyczna „Odbijanki” z poleceniami (I 9)
y ćwiczenie „Bąbelki” – wzmacnianie aparatu f dostrzega zmiany zachodzące w środowiskach
MALOWANA JESIEŃ Zajęcia główne y y rozmowa na podstawie zdjęć f próbuje odzwierciedlać otaczającą rzeczywistość
przyrodniczych jesienią (IV 18)
artykulacyjnego
zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonie
wypowiada się na temat ilustracji, nazywając
przedmioty i wskazując szczegóły (IV 2, 5)
i mrówki”
f
w pracy plastycznej (IV 8)
przedstawiających jesień w parku i w lesie
I 7; III 5; IV 2, 5, 8,
12, 18
(IV 8)
r
ozmowa na temat wykonanych prac
y y praca plastyczna „Malowana jesień” f chętnie eksperymentuje z mieszaniem kolorów
rozpoznaje i nazywa wybrane kolory (IV 12)
f
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y zabawa muzyczna „Jesienna orkiestra” f stara się zgodnie współpracować w grupie
zabawa ruchowa ,,Listek do listka”
(III 5, 7)
I 5; IV 7
f wypowiada się na temat swoich prac (IV 2)
f pomaga w sprzątaniu swojego miejsca pracy
(I 7; III 5)
f próbuje wydobywać dźwięki, manipulując
przedmiotami podczas zabawy (IV 7)
f uczestniczy w zabawie ruchowej (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Zwierzątka” f przedmiotów w przestrzeni i ich używa: wysoko,
nisko, obok, na, pod, za, przed (IV 14)
i popołudniowa y y zabawa dydaktyczna „Gdzie leży piłka?” f w zabawach reaguje na umówiony sygnał
JESIENNY RYTM y y y zabawa „Ćwiczenie warg i języka” f tworzy z klocków konstrukcje według własnego
ćwiczenia poranne: Zestaw VII
III 5, 8; IV 5, 7, 11, 14
(III 5, 8)
zabawy konstrukcyjne
pomysłu (IV 11)
zabawa ze śpiewem „Mało nas do pieczenia
chleba”
f
stara się odtworzyć i kontynuować prosty rytm
f śpiewa proste rymowanki (IV 5, 7)
(IV 12)
Środa f rozumie pojęcia określające położenie próbuje
tworzyć własne układy rytmiczne (IV 12)
f słucha krótkich wierszy (IV 3)