Page 54 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 54
52 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y oglądanie prezentacji multimedialnej o zna- f potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
I 5; IV 1, 2, 7, 9, 12 y zabawa dydaktyczna „Kształty znaków dro- f stara się przedstawiać treść piosenki, wykonu-
kach drogowych oraz rozmowa na ich temat
dycznej (IV 7)
ZNAKI DROGOWE y poznanie podstawowych znaków drogo- f reaguje w zabawach na sygnał wzrokowy, słu-
gowych”
jąc proste ruchy (IV 7)
wych
chowy, gest (I 5)
rysuje węglem po chodniku według własnego
zabawa dydaktyczna „Ile boków ma…?” –
y
f
pomysłu (IV 8)
zapoznanie z kształtem koła, trójkąta, kwa-
dratu
Środa y nauka piosenki Samochody (CD) f wypowiada się na temat swojej pracy (IV 2)
zabawy rytmiczne
y
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Samochody”
I 5; IV 1, 2, 8 y ysowanie węglem po chodniku
r
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Wywrotka” f układa kompozycje płaskie na określony temat
i popołudniowa y zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto” (IV 11)
I 5, 7; III 5, 7, 8, 9; IV y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f zna zasady bezpiecznego poruszania się po dro-
2, 11 y ozmowa na temat bezpieczeństwa na dro- gach (III 5, 7)
r
dze z wykorzystaniem ilustracji f uczestniczy w rozmowach prowadzonych przez
y zabawa „Jaki to samochód?” N. (III 8, 9; IV 2)
y zabawa manualna „Wycinanka” f grupuje przedmioty zgodnie z podanym kryte-
ULICZNE DŹWIĘKI I 9; III 5, 7; IV 2, 5, y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 6 f podejmie próby cięcia papieru z wykorzysta-
rium (IV 12)
zabawa logopedyczna „Naśladujemy dźwię-
Zajęcia główne
y
ki”
niem nożyczek (I 7)
8, 0
stara się bezpiecznie posługiwać nożyczkami
f
zagadki słuchowe
y
(I 7; III 5)
leceniami (I 9)
zabawa rzutna „Porzucajmy”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa dydaktyczna „Odszukaj znak” f wykonuje ćwiczenia artykulacyjne zgodnie z po-
y
Czwartek y gnał słowny „Wycieraczki” f jezdnię z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej
zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
I 5
zabawa bieżna z elementem reakcji na sy-
(III 5, 7; IV 9)
f rozumie znaczenie kolorów sygnalizacji świetl-
nej (IV 9)
f wypowiada się na temat treści oglądanych ob-
razków (IV 2, 5)
f uzupełnia obrazek, doklejając brakujące ele-
menty (IV 5, 8)
f bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Złap czerwonego” f podejmuje zabawy polegające na rozpoznawa-
niu wybranych znaków drogowych i poznawa-
i popołudniowa y zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów f układa kompozycje na określony temat (IV 11)
niu ich znaczenia (IV 9)
III 5, 7; IV 9, 11
znaków drogowych zgodnie z wzorem
ZEBRA – PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH Zajęcia główne y zabawa „Ulica z klocków” f rozwiązuje zagadki dotyczące ruchu drogowe-
ćwiczenia poranne: Zestaw VI
y
zabawa ruchowa „Ścieżka”
zna zasady bezpiecznego poruszania się po dro-
y
f
gach (III 5, 7)
zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”
y
go (IV 5)
r
ozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym
y
zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
f
I 5; III 5, 7; IV 1, 5,
praca plastyczna – malowanie farbą plaka-
y
jezdnię z wykorzystaniem pasów drogowych
tową
8, 12
(zebry) (III 5, 7)
zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku braku-
y
maluje farbą plakatową z wykorzystaniem pędz-
f
je?”
la (IV 1, 8)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI
y
odgaduje, którego spośród prezentowanych
f
przedmiotów brakuje (IV 12)
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Jesteśmy samochodami” f korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
nastycznych (I 5)
zabawa ruchowa „Jedziemy na rowerze”
I 5
y
f reaguje w zabawach ruchowych na sygnał wzro-
kowy, słuchowy, gest (I 5)