Page 54 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 54

52  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  oglądanie prezentacji multimedialnej o zna-  f   potrafi śpiewać piosenki o prostej linii melo-
                  I 5; IV 1, 2, 7, 9, 12  y  zabawa dydaktyczna „Kształty znaków dro-  f   stara się przedstawiać treść piosenki, wykonu-
                                      kach drogowych oraz rozmowa na ich temat
                                                                        dycznej (IV 7)
               ZNAKI DROGOWE        y  poznanie podstawowych znaków drogo-  f   reaguje w zabawach na sygnał wzrokowy, słu-
                                      gowych”
                                                                        jąc proste ruchy (IV 7)
                                      wych
                                                                        chowy, gest (I 5)
                                                                          rysuje węglem po chodniku według własnego
                                      zabawa dydaktyczna „Ile boków ma…?” –
                                    y
                                                                      f
                                                                        pomysłu (IV 8)
                                      zapoznanie z kształtem koła, trójkąta, kwa-
                                      dratu
               Środa                y  nauka piosenki Samochody (CD)  f   wypowiada się na temat swojej pracy (IV 2)
                                      zabawy rytmiczne
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Samochody”
                  I 5; IV 1, 2, 8   y  ysowanie węglem po chodniku
                                      r
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Wywrotka”    f   układa kompozycje płaskie na określony temat
                  i popołudniowa    y  zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto”  (IV 11)
                  I 5, 7; III 5, 7, 8, 9; IV   y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI   f   zna zasady bezpiecznego poruszania się po dro-
                  2, 11             y  ozmowa na temat bezpieczeństwa na dro-  gach (III 5, 7)
                                      r
                                      dze z wykorzystaniem ilustracji  f   uczestniczy w rozmowach prowadzonych przez
                                    y  zabawa „Jaki to samochód?”       N. (III 8, 9; IV 2)
                                    y  zabawa manualna „Wycinanka”    f   grupuje przedmioty zgodnie z podanym kryte-
               ULICZNE DŹWIĘKI  I 9; III 5, 7; IV 2, 5,   y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 6  f   podejmie próby cięcia papieru z wykorzysta-
                                                                        rium (IV 12)
                                      zabawa logopedyczna „Naśladujemy dźwię-
                  Zajęcia główne
                                    y
                                      ki”
                                                                        niem nożyczek (I 7)
                  8, 0
                                                                          stara się bezpiecznie posługiwać nożyczkami
                                                                      f
                                      zagadki słuchowe
                                    y
                                                                        (I 7; III 5)
                                                                        leceniami (I 9)
                                      zabawa rzutna „Porzucajmy”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa dydaktyczna „Odszukaj znak”   f   wykonuje ćwiczenia artykulacyjne zgodnie z po-
                                    y
               Czwartek             y  gnał słowny „Wycieraczki”      f  jezdnię z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej
                                                                          zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
                  I 5
                                      zabawa bieżna z elementem reakcji na sy-
                                                                        (III 5, 7; IV 9)
                                                                      f   rozumie znaczenie kolorów sygnalizacji świetl-
                                                                        nej (IV 9)
                                                                      f   wypowiada się na temat treści oglądanych ob-
                                                                        razków (IV 2, 5)
                                                                      f   uzupełnia obrazek, doklejając brakujące ele-
                                                                        menty (IV 5, 8)
                                                                      f   bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Złap czerwonego”   f   podejmuje zabawy polegające na rozpoznawa-
                                                                        niu wybranych znaków drogowych i poznawa-
                  i popołudniowa    y  zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów   f   układa kompozycje na określony temat (IV 11)
                                                                        niu ich znaczenia (IV 9)
                  III 5, 7; IV 9, 11
                                      znaków drogowych zgodnie z wzorem
               ZEBRA – PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH  Zajęcia główne  y  zabawa „Ulica z klocków”  f   rozwiązuje zagadki dotyczące ruchu drogowe-
                                      ćwiczenia poranne: Zestaw VI
                                    y
                                      zabawa ruchowa „Ścieżka”
                                                                          zna zasady bezpiecznego poruszania się po dro-
                                    y
                                                                      f
                                                                        gach (III 5, 7)
                                      zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”
                                    y
                                                                        go (IV 5)
                                      r
                                      ozwiązywanie zagadek o ruchu drogowym
                                    y
                                                                          zna zasady prawidłowego przechodzenia przez
                                                                      f
                  I 5; III 5, 7; IV 1, 5,
                                      praca plastyczna – malowanie farbą plaka-
                                    y
                                                                        jezdnię z wykorzystaniem pasów drogowych
                                      tową
                  8, 12
                                                                        (zebry) (III 5, 7)
                                      zabawa dydaktyczna „Jakiego znaku braku-
                                    y
                                                                          maluje farbą plakatową z wykorzystaniem pędz-
                                                                      f
                                      je?”
                                                                        la (IV 1, 8)
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VI
                                    y
                                                                          odgaduje, którego spośród  prezentowanych
                                                                      f
                                                                        przedmiotów brakuje (IV 12)
               Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Jesteśmy samochodami”   f   korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                                                        nastycznych (I 5)
                                      zabawa ruchowa „Jedziemy na rowerze”
                  I 5
                                    y
                                                                      f   reaguje w zabawach ruchowych na sygnał wzro-
                                                                        kowy, słuchowy, gest (I 5)
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59