Page 57 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57

TYDZIEŃ 8  •  Nasze zabawki  •  55


            tydzień 8: NASZE ZABAWKI


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań   f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                    i popołudniowa    y  zabawa tradycyjna „Co zniknęło?”  6, 8, 9)
                    I 7; II 8, 9; III 5, 6, 8,   y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
                    9; IV 12          y y y  zabawy dowolne zabawkami   f   odkłada zabawki na ich stałe miejsce (I 7; III 5)
                                                                          tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
               MOJA UKOCHANA ZABAWKA  Zajęcia główne  y y y  ozmowa na temat zabawek  f   potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
                                        zabawa ruchowa „Powiedz i dotknij”
                                        układanie pociętych na części obrazków
                                                                           składa pocięty na kilka części obrazek, przed-
                                                                        f
                                                                          stawiający pojedynczy przedmiot (IV 12)
                                        r
                    I 5; II 4; III 8, 9; IV 2,
                                        swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich
                                                                          nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                    5, 8, 9, 11
                                        ulubionych zabawek
                                                                           dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami
                                                                        f
                                        praca plastyczna „Moja ulubiona zabawka”
                                                                          i odczuciami (II 4)
                                        – rysowanie kredkami
                                                                           stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
                                                                        f
                                                                          potrzebach i odczuciach (III 9)
                                        zabawce”
                                        zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”
                                      y y y  zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej   f   próbuje  rozwiązywać zagadki obrazkowe
                                                                          (IV 5, 9)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII
               Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa skoczna „Pajacyki   f   reaguje na umówiony sygnał w zabawach ru-
                                                                           korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
                                                                        f
                                                                          nastycznych (I 5)
                                        w ogrodzie”
                    I 5; III 5, 6, 8, 9
                                                                          chowych (I 5)
                                        zabawa manualna „Drzewo”
                                      y
                                                                        f   uczestniczy w twórczych działaniach plastycz-
                                                                          nych (IV 8)
                                                                        f   dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
                                                                          czynności manipulacyjnych (IV 11)
                    Aktywność poranna   y  kolorowanie obrazków przedstawiających   f   próbuje budować dłuższe wypowiedzi na okre-
                    i popołudniowa      różne zabawki                     ślony temat (IV 2)
                    I 5; IV 2, 7      y  zabawa w skojarzenia „Krzesło” – rozwija-  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5;
                                        nie kreatywności werbalnej      f   śpiewa poznane piosenki wspólnie z innymi
                                                                          IV 7)
                NOWOCZESNE ZABAWKI    y y y  wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem   f   ilustruje ruchem treść piosenki (IV 7)
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
                                      y
                                        zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
                                                                          dziećmi (IV 7)
                                      y
                                                                           uważnie ogląda prezentacje na biskie mu tematy
                                        do przedszkola (CD)
                                                                        f
                                                                          (III 8)
                                        zabawa ruchowa do piosenki
                                        zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                                                                           wypowiada się na temat treści oglądanej pre-
                                                                        f
                                                                          zentacji (IV 2, 5)
                    Zajęcia główne
                    III 8; IV 1, 2, 5, 8, 19
                                        na temat nowoczesnych zabawek
                                                                           odpowiada na pytania N. dotyczące treści ob-
                                                                        f
                                        pokaz działania zabawek zdalnie sterowa-
                                      y y  prezentacja multimedialna oraz rozmowa   f   zna zabawki zdalnie sterowane (IV 19)
                                                                          razków (IV 2, 5)
                Wtorek                y  zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki”   f   z uwagą ogląda i zadaje pytania na temat pre-
                                        nych
                                                                          zentowanych zabawek (IV 2, 19)
                                        – malowanie farbami na dużych arkuszach
                                        papieru                         f   maluje farbami z wykorzystaniem pędzla
                                                                          (IV 1, 8)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Spadające kasztany”  f   próbuje rzucać piłkę do celu (I 5)
                    I 5               y y  zabawa z piłką „Kolorowa piłka”  f   stara się złapać piłkę oburącz (I 5)
                                        kolorowanie obrazków przedstawiających
                    Aktywność poranna
                                                                           swobodnie wypowiada się na bliskie mu tematy
                                                                        f
               ZABAWKI NASZYCH   RODZICÓW  I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6,   y y y y y  zabawa tradycyjna „Rakieta”  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa
                                                                          (IV 2)
                                        różne zabawki
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
                                                                           stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                    8, 9; IV 2
                                                                        f
                                                                          6, 8, 9)
                                        zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                                                                           rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
                                        zabawa w skojarzenia „Pudełko”
                                                                        f
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj
                                                                          tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
                                                                           zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
               Środa                    kasztan”                        f   odkłada zabawki na ich stałe miejsce (I 7; III 5)
                                                                        f
                                                                          wycieczek i ich przestrzega; nie oddala się od N.
                                                                          (III 5, 7)
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62