Page 57 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57
TYDZIEŃ 8 • Nasze zabawki • 55
tydzień 8: NASZE ZABAWKI
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
i popołudniowa y zabawa tradycyjna „Co zniknęło?” 6, 8, 9)
I 7; II 8, 9; III 5, 6, 8, y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
9; IV 12 y y y zabawy dowolne zabawkami f odkłada zabawki na ich stałe miejsce (I 7; III 5)
tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
MOJA UKOCHANA ZABAWKA Zajęcia główne y y y ozmowa na temat zabawek f potrafi uczestniczyć w rozmowach prowadzo-
zabawa ruchowa „Powiedz i dotknij”
układanie pociętych na części obrazków
składa pocięty na kilka części obrazek, przed-
f
stawiający pojedynczy przedmiot (IV 12)
r
I 5; II 4; III 8, 9; IV 2,
swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich
nych przez N. (III 8, 9; IV 2)
5, 8, 9, 11
ulubionych zabawek
dzieli się spontanicznie swoimi przeżyciami
f
praca plastyczna „Moja ulubiona zabawka”
i odczuciami (II 4)
– rysowanie kredkami
stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
f
potrzebach i odczuciach (III 9)
zabawce”
zagadki obrazkowe „Nazwij zabawkę”
y y y zabawa słowna „Powiedz coś miłego swojej f próbuje rozwiązywać zagadki obrazkowe
(IV 5, 9)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw VIII
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa skoczna „Pajacyki f reaguje na umówiony sygnał w zabawach ru-
korzysta w ustalony sposób z przyborów gim-
f
nastycznych (I 5)
w ogrodzie”
I 5; III 5, 6, 8, 9
chowych (I 5)
zabawa manualna „Drzewo”
y
f uczestniczy w twórczych działaniach plastycz-
nych (IV 8)
f dostrzega skutki wykonywanych przez siebie
czynności manipulacyjnych (IV 11)
Aktywność poranna y kolorowanie obrazków przedstawiających f próbuje budować dłuższe wypowiedzi na okre-
i popołudniowa różne zabawki ślony temat (IV 2)
I 5; IV 2, 7 y zabawa w skojarzenia „Krzesło” – rozwija- f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5;
nie kreatywności werbalnej f śpiewa poznane piosenki wspólnie z innymi
IV 7)
NOWOCZESNE ZABAWKI y y y wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem f ilustruje ruchem treść piosenki (IV 7)
ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
y
zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
dziećmi (IV 7)
y
uważnie ogląda prezentacje na biskie mu tematy
do przedszkola (CD)
f
(III 8)
zabawa ruchowa do piosenki
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
wypowiada się na temat treści oglądanej pre-
f
zentacji (IV 2, 5)
Zajęcia główne
III 8; IV 1, 2, 5, 8, 19
na temat nowoczesnych zabawek
odpowiada na pytania N. dotyczące treści ob-
f
pokaz działania zabawek zdalnie sterowa-
y y prezentacja multimedialna oraz rozmowa f zna zabawki zdalnie sterowane (IV 19)
razków (IV 2, 5)
Wtorek y zabawa plastyczna „Projektujemy zabawki” f z uwagą ogląda i zadaje pytania na temat pre-
nych
zentowanych zabawek (IV 2, 19)
– malowanie farbami na dużych arkuszach
papieru f maluje farbami z wykorzystaniem pędzla
(IV 1, 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Spadające kasztany” f próbuje rzucać piłkę do celu (I 5)
I 5 y y zabawa z piłką „Kolorowa piłka” f stara się złapać piłkę oburącz (I 5)
kolorowanie obrazków przedstawiających
Aktywność poranna
swobodnie wypowiada się na bliskie mu tematy
f
ZABAWKI NASZYCH RODZICÓW I 5, 7; II 8, 9; III 5, 6, y y y y y zabawa tradycyjna „Rakieta” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa
(IV 2)
różne zabawki
ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
8, 9; IV 2
f
6, 8, 9)
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
zabawa w skojarzenia „Pudełko”
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj
tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
zna zasady bezpiecznego poruszania się podczas
Środa kasztan” f odkłada zabawki na ich stałe miejsce (I 7; III 5)
f
wycieczek i ich przestrzega; nie oddala się od N.
(III 5, 7)