Page 52 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 52

50  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  ozmowy na temat obrazków przedstawia-  f   nazywa i wskazuje części ciała (IV 2)
                                      r
                  i popołudniowa      jących mamę lub tatę podczas wykonywania   f   wysłuchuje i rozpoznaje dźwięki z otoczenia
                  III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12  różnych czynności domowych  (IV 7)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw V    f   dostrzega i próbuje odtwarzać szeregi rytmicznie
                                                                        powtarzających  się  elementów,  ruchów,
                                      zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”
                                    y
               PRZEDSZKOLNY RYTM  Zajęcia główne  y  układanie sylwet osób z pociętych elemen-  f   układa proste kompozycje płaskie zgodnie
                                      zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje
                                                                        dźwięków (IV 12)
                                    y
                                      imię”
                                                                        z poleceniem (IV 11)
                                      tów; nazywanie części ciała
                                                                          rozwija aparat artykulacyjny mowy (I 9)
                                                                      f
                                                                          słucha uważnie piosenek śpiewanych lub
                                      zabawa ruchowa „Pociąg”
                                                                      f
                                    y
                                                                        odtwarzanych z CD (IV 7)
                                      zabawa rytmiczna „Rytm”
                  I 9; IV 7, 12
                                    y
                                      zabawa dydaktyczno-manualna „Kolorowy
                                    y
                                                                        melodycznej (IV 7)
                                      pociąg”                         f   potrafi zaśpiewać piosenki o  prostej linii
                                                                          stara się przedstawiać treść piosenki, wykonując
               Środa                y  zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg”  f  proste ruchy (IV 7)
                                      zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na
                                    y
                                      sygnał (ciszę) w muzyce oraz wyobraźnię   f   próbuje rzucać do wyznaczonego celu (I 5)
                                      ruchową (KA, k. 1, CD)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem”
                  I 5               y  zabawa z chustą animacyjną
                  Aktywność poranna   y  zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”   f   chętnie uczestniczy w zabawach i zajęciach
                  i popołudniowa    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące   organizowanych przez N. (I 5)
                                      liście”
                  I 5; III 5; IV 2  y  ćwiczenia poranne: Zestaw V    f   reaguje na sygnał dźwiękowy podczas zabaw
               KILKUOSOBOWA RODZINA  Zajęcia główne  y  ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa   f   prowadzi krótkie dialogi w  zabawach
                                                                        (I 5)
                                                                          odgrywa role w zabawach tematycznych (IV 1)
                                      zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”
                                                                      f
                                    y
                                                                        tematycznych (IV 2)
                                      i sposobu chodzenia
                                      zabawa tematyczna „Dom” z wykorzysta-
                                                                          stara się przestrzegać reguł zabawy (III 5)
                                    y
                                                                      f
                                      niem rekwizytów z kącika lalek
                                                                          podejmuje próby liczenia przedmiotów (IV 15)
                                                                      f
                                                                          używa wyrazów oznaczających stopień
                                                                      f
                                      zabawa matematyczna „Policz członków
                                    y
                                                                        pokrewieństwa, np.: babcia, dziadek, siostra,
                  III 2, 5, 8; IV 2, 5, 7,
                                      rodziny” – rozwijanie umiejętności liczenia
                                                                        brat (III 2; IV 2)
                  12, 15
                                      wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 5 – szukanie
                                    y
                                      różnic między obrazkami         f   wymienia imiona osób bliskich (III 2; IV 2)
               Czwartek             y  zabawa ruchowa „Rodzinki” – rozwijanie   f   dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
                                                                          wypowiada się na temat treści oglądanych
                                                                      f
                                                                        obrazków (IV 2, 5)
                                      koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawa z chustą animacyjną
                  I 5; III 5, 8; IV 7  y  zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”  obrazki (IV 12)
                                    y
                                                                      f   biega swobodnie i zatrzymuje się na określony
                                                                        sygnał (I 5; III 8; IV 7)
                  Aktywność poranna   y  zabawa ortofoniczna „Mucha”  f   uczestniczy w  zabawach doskonalących
                  i popołudniowa    y  zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi   prawidłową wymowę głosek (I 9)
                                      jeż”
                  I 9; III 5, 6, 8, 9; IV   y  ćwiczenia poranne: Zestaw V  f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                                                                        6, 8, 9)
                  15
               MÓJ PLASTELINOWY POMYSŁ  Zajęcia główne  y  ozmowa na temat sposobów i możliwości   f   potrafi  uczestniczyć  w  rozmowach
                                                                          potrafi poprawnie policzyć w zakresie 3, wska-
                                      zabawa „Palce” – ćwiczenie w liczeniu
                                    y
                                                                      f
                                                                        zując gestem kolejne przedmioty i wypowiada-
                                      zabawa ruchowa „Równowaga”
                                                                        jąc liczebniki (IV 15)
                                      r
                                    y
                  I 7; III 1, 5, 6, 8, 9;
                                      wykorzystania plasteliny
                                                                        prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                                      zabawa plastyczna „Mam pomysł”
                  IV 2, 8
                                    y
                                                                          wypowiada się w odniesieniu do bezpośrednio
                                                                      f
                                      zabawa rzutna „Piłka hop”
                                    y
                                                                        wykonywanej czynności (IV 2)
                                      ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V
                                    y
                                                                          zna sposoby i możliwości stosowania plasteliny
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa”
                  Zajęcia w ogrodzie
                                    y
                                                                        (IV 8)
                  I 5; III 5, 6, 8, 9
                                      zabawa z chustą animacyjną
                                    y
                                                                          potrafi bezpiecznie i higienicznie posługiwać
                                                                      f
                                                                        się plasteliną (III 5)
               Piątek                                                 f   dostrzega efekty swojej pracy – lepienia
                                                                        z plasteliny (III 1; IV 8)
                                                                      f   odczuwa satysfakcję z efektu swojej pracy (III 1)
                                                                      f   utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7)
                                                                      f   biega swobodnie w różnych kierunkach (I 5)
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57