Page 52 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 52
50 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y ozmowy na temat obrazków przedstawia- f nazywa i wskazuje części ciała (IV 2)
r
i popołudniowa jących mamę lub tatę podczas wykonywania f wysłuchuje i rozpoznaje dźwięki z otoczenia
III 2; IV 2, 7, 8, 11, 12 różnych czynności domowych (IV 7)
y ćwiczenia poranne: Zestaw V f dostrzega i próbuje odtwarzać szeregi rytmicznie
powtarzających się elementów, ruchów,
zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”
y
PRZEDSZKOLNY RYTM Zajęcia główne y układanie sylwet osób z pociętych elemen- f układa proste kompozycje płaskie zgodnie
zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje
dźwięków (IV 12)
y
imię”
z poleceniem (IV 11)
tów; nazywanie części ciała
rozwija aparat artykulacyjny mowy (I 9)
f
słucha uważnie piosenek śpiewanych lub
zabawa ruchowa „Pociąg”
f
y
odtwarzanych z CD (IV 7)
zabawa rytmiczna „Rytm”
I 9; IV 7, 12
y
zabawa dydaktyczno-manualna „Kolorowy
y
melodycznej (IV 7)
pociąg” f potrafi zaśpiewać piosenki o prostej linii
stara się przedstawiać treść piosenki, wykonując
Środa y zabawa ortofoniczna „Jedzie pociąg” f proste ruchy (IV 7)
zabawy rytmiczne kształtujące reakcję na
y
sygnał (ciszę) w muzyce oraz wyobraźnię f próbuje rzucać do wyznaczonego celu (I 5)
ruchową (KA, k. 1, CD)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa rzutna „Rzuty kasztanem”
I 5 y zabawa z chustą animacyjną
Aktywność poranna y zabawa pantomimiczna „Co robi mama?” f chętnie uczestniczy w zabawach i zajęciach
i popołudniowa y zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące organizowanych przez N. (I 5)
liście”
I 5; III 5; IV 2 y ćwiczenia poranne: Zestaw V f reaguje na sygnał dźwiękowy podczas zabaw
KILKUOSOBOWA RODZINA Zajęcia główne y ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa f prowadzi krótkie dialogi w zabawach
(I 5)
odgrywa role w zabawach tematycznych (IV 1)
zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”
f
y
tematycznych (IV 2)
i sposobu chodzenia
zabawa tematyczna „Dom” z wykorzysta-
stara się przestrzegać reguł zabawy (III 5)
y
f
niem rekwizytów z kącika lalek
podejmuje próby liczenia przedmiotów (IV 15)
f
używa wyrazów oznaczających stopień
f
zabawa matematyczna „Policz członków
y
pokrewieństwa, np.: babcia, dziadek, siostra,
III 2, 5, 8; IV 2, 5, 7,
rodziny” – rozwijanie umiejętności liczenia
brat (III 2; IV 2)
12, 15
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 5 – szukanie
y
różnic między obrazkami f wymienia imiona osób bliskich (III 2; IV 2)
Czwartek y zabawa ruchowa „Rodzinki” – rozwijanie f dostrzega wyraźne różnice, porównując dwa
wypowiada się na temat treści oglądanych
f
obrazków (IV 2, 5)
koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
Zajęcia w ogrodzie
zabawa z chustą animacyjną
I 5; III 5, 8; IV 7 y zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę” obrazki (IV 12)
y
f biega swobodnie i zatrzymuje się na określony
sygnał (I 5; III 8; IV 7)
Aktywność poranna y zabawa ortofoniczna „Mucha” f uczestniczy w zabawach doskonalących
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi prawidłową wymowę głosek (I 9)
jeż”
I 9; III 5, 6, 8, 9; IV y ćwiczenia poranne: Zestaw V f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
6, 8, 9)
15
MÓJ PLASTELINOWY POMYSŁ Zajęcia główne y ozmowa na temat sposobów i możliwości f potrafi uczestniczyć w rozmowach
potrafi poprawnie policzyć w zakresie 3, wska-
zabawa „Palce” – ćwiczenie w liczeniu
y
f
zując gestem kolejne przedmioty i wypowiada-
zabawa ruchowa „Równowaga”
jąc liczebniki (IV 15)
r
y
I 7; III 1, 5, 6, 8, 9;
wykorzystania plasteliny
prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
zabawa plastyczna „Mam pomysł”
IV 2, 8
y
wypowiada się w odniesieniu do bezpośrednio
f
zabawa rzutna „Piłka hop”
y
wykonywanej czynności (IV 2)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V
y
zna sposoby i możliwości stosowania plasteliny
f
zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa”
Zajęcia w ogrodzie
y
(IV 8)
I 5; III 5, 6, 8, 9
zabawa z chustą animacyjną
y
potrafi bezpiecznie i higienicznie posługiwać
f
się plasteliną (III 5)
Piątek f dostrzega efekty swojej pracy – lepienia
z plasteliny (III 1; IV 8)
f odczuwa satysfakcję z efektu swojej pracy (III 1)
f utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7)
f biega swobodnie w różnych kierunkach (I 5)