Page 133 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 133
TYDZIEŃ 12 • Idę z misiem do przedszkola • 131
Środa temat: Liczymy kropelki.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z chustą animacyjną „Miś śpi”. Zabawa „Dzwoneczek”– doskonalenie
percepcji słuchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Zabawa z chustą animacyjną „Miś na karuzeli” – utrwalanie kierun-
ków w przestrzeni i stosowanie określeń: góra, dół. Zabawa ruchowa na czworakach „Mur obronny”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 7, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawa matematyczna – liczymy kropelki. Zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem rymowanki
doskonalące umiejętność liczenia, odróżniania błędnego liczenia od poprawnego. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – ćwicze-
nia w liczeniu. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – bawimy się z misiem. Zabawy rytmiczne rozwijające aparat mowy,
ćwiczenia emisyjne i ortofoniczne oparte na piosenkach.
obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 7, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na orientację „Liczymy razem”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa
ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa z chustą animacyjną „Miś śpi”. Wszystkie dzieci są misiami. Jednocześnie podnoszą chustę animacyjną wysoko
do góry. N. odlicza do trzech. Na trzy wszystkie misie chowają się do gawry – pod chustą i chwytają jej brzeg od środka.
Ćwiczenie refleksu i koncentracji uwagi.
x Zabawa „Dzwoneczek”. Chętne dziecko siedzi na środku kręgu z zawiązanymi oczami. N. dzwoni delikatnie dzwonecz-
kiem. Zadaniem dziecka jest wskazać ręką, z której strony dochodził dźwięk. Doskonalenie percepcji słuchowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa z chustą animacyjną „Miś na karuzeli”. Na środku chusty siedzi pluszowy miś. Dzieci trzymają chustę
za uchwyty i coraz szybciej biegają po obwodzie koła, podnosząc i opuszczając chustę. N. może dodatkowo wydawać
polecenia (np. w górę, w dół). Utrwalanie kierunków w przestrzeni i stosowanie określeń: góra, dół.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Mur obronny” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zabawa matematyczna.
Temat: Liczymy kropelki.
Cele:
u
świadamianie dzieciom prawidłowości, które muszą być przestrzegane podczas liczenia
o
dróżnianie błędnego liczenia od poprawnego
kształtowanie poczucia rytmu
u
stalanie równoliczności zbiorów.
Pomoce: tekst rymowanki Magdaleny Koseckiej Liczymy kropelki, dowolne nagranie ze skoczną muzyką,
odtwarzacz CD, KP1.
Przebieg zajęć:
1. N. zaprasza dzieci do zabawy. Dzieci słuchają rymowanki.
Liczymy kropelki
Gdy za oknem deszczyk pada, Chodź, będziemy liczyć razem:
ja liczę kropelki. raz i dwa, i trzy.
Klaszczę w dłonie raz i dwa, Teraz będzie nam weselej.
deszczyk jest niewielki. Teraz klaszczesz ty!
Magdalena Kosecka