Page 130 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130

128  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad




          TYDZIEŃ 12    Idę z misiem do przedszkola




          Poniedziałek    temat:  Miś łakomczuszek.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Bitwa misiów na gazetowe kule” – budowanie poczucia
          radości ze wspólnej zabawy. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Ćwiczenia grafomotoryczne. Ćwiczenia oddechowe „Talerzyk
          dla misia”. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5

          Zajęcia główne:   ▶  Zabawa dydaktyczna – miś łakomczuszek. Wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek Miś. Rozmowa
          na temat treści wiersza. Zabawa dydaktyczna „Co lubią zwierzęta?” – wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów zwie-
          rząt, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Zabawa „Miś idzie na spacer”.
            obszary z podstawy programowej: III 8; IV 2, 3, 12, 15, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze – wyszukiwanie gatunków drzew liściastych i odgadywanie ich nazw.
          Zabawa „Miś za drzewem” – ćwiczenie orientacji przestrzennej. Zabawa orientacyjno-porządkowa „W rytmie tamburynu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 2, 7, 14, 18, 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integrująca „Bitwa misiów na gazetowe kule”. Dzieci podzielone na dwa zespoły stoją naprzeciwko siebie na
            swoich połowach sali. Każde dziecko-miś dysponuje jedną gazetową kulą. Na gwizdek N. zespoły przerzucają kulki
            na terytorium zespołu przeciwnego. Kolejny gwizdek przerywa bitwę misiów. Wygrywa ta drużyna, która ma mniej kul
            na swojej części sali. Po zabawie uczestnicy wrzucają kulki do trzech foliowych reklamówek i sklejają je taśmą, tworząc
            pięknego misia. Budowanie poczucia radości ze wspólnej zabawy.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci mają kartki z narysowanym na nich konturem misia i stemplują kształt misia
            gazikami kosmetycznymi maczanymi w farbie. Po wyschnięciu ozdabiają ubranko misia różnymi wzorami za pomocą
            kredek pastelowych. Usprawnianie ręki i budzenie wyobraźni.
             x Ćwiczenia oddechowe „Talerzyk dla misia”. Dzieci w parach przedmuchują do siebie wacik kosmetyczny. Regulowanie
            siły wdechu i wydechu.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
          Temat: Miś łakomczuszek.
          Cele:
            wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt
            r
            ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            motywowanie do dzielenia się doświadczeniami
            kształtowanie umiejętności pozytywnego postrzegania innych.

               Pomoce: tekst wiersza Agnieszki Frączek Miś, sylwetka niedźwiedzia, zdjęcia zwierząt i ich przysmaków
               (np:. niedźwiedź – miód, wiewiórka – orzech, gołąb – ziarna, dzik – żołędzie).
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135