Page 126 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 126
124 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
Przebieg zajęć:
1. N. trzyma rożek, w którym są ilustracje kota, psa i papugi. Prosi dzieci, by powiedziały, jakie zwierzątko jest na obrazku,
po czym kolejno wyjmuje z rożka ilustracje zwierząt, a dzieci podają ich nazwy. N. pyta dzieci, czy potrafią wydać
z siebie taki odgłos jak te zwierzęta. Dzieci przez chwilę próbują.
2. N. zadaje dzieciom pytania związane ze zwierzętami przedstawionymi na obrazkach; np.:
– Czy kota, psa i papugę możemy hodować w domu?
– Kto z was ma w domu zwierzątko? (Chętne dzieci mówią, jakie zwierzątka mają w domu).
– Jakie inne zwierzęta możemy hodować w naszych domach?
3. Zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”. W trzech różnych miejscach sali N. przyczepia ilustracje: kota, psa oraz papugi
i włącza skoczną muzykę. Kiedy muzyka gra, dzieci skaczą w jej rytmie po sali. Kiedy N. przerywa muzykę,
zatrzymują się i słuchają jednego z trzech odgłosów: psa, kota lub papugi. Decydują, które zwierzę wydaje taki dźwięk,
po czym stają pod ilustracją przedstawiającą to zwierzę i przez chwilę naśladują dany odgłos. Ostatnia zagadka powin-
na dotyczyć psa.
4. Słuchanie i nauka piosenki Popatrzcie na jamniczka (CD).
Popatrzcie na jamniczka Słowa: Dorota Gellner
Muzyka: Barbara Kolago
ywo, weso o
C G C C 7 F Fm C F F
-
-
-
1. Po patrz cie na jam - ni czka! Wy - turla si z ko - szy czka, za - cza - i si na
-
-
2. Po - szar pa ...
-
3. A te - raz...
C/G Am D 7 G F C/E Dm G 7
-
-
-
ba - bci i porwa ba bci ka pcie. Ajak spa , ajak spa , ta k grze czn
C C 7 F C/E G G 7 C
-
mi n mia . A jak spa , a jak spa , ta k grze czn mi - n mia .
Zako czenie
C G C C 7 F Fm C
4. Pod sto - em jest ko - szyczek, w ko - szy - czku pi jam - ni czek am
-
F F C/G A Dm G 7 C
ni - czek so - bie pi i...! (pss...) Jak si zbu dzi, b - dzie z y!
1 . Popatrzcie na jamniczka! 3 . A teraz gdzieś ucieka
Wyturlał się z koszyczka, i szczeka, szczeka, szczeka .
zaczaił się na babcię Łapiemy więc jamniczka,
i porwał babci kapcie . niech wraca do koszyczka .
Ref . A jak spał, a jak spał Ref . Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał . (x 2) taką grzeczną minę miał . (x 2)
2 . Poszarpał chustkę w róże 4 . Pod stołem jest koszyczek,
i zrobił dwie kałuże, w koszyczku śpi jamniczek .
i moją nową lalkę Jamniczek sobie śpi-i…!
zaciągnął pod wersalkę . Jak się zbudzi, będzie zły!
Ref . A jak spał…