Page 126 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 126

124  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          Przebieg zajęć:
          1.  N. trzyma rożek, w którym są ilustracje kota, psa i papugi. Prosi dzieci, by powiedziały, jakie zwierzątko jest na obrazku,
            po czym kolejno wyjmuje z rożka ilustracje zwierząt, a dzieci podają ich nazwy. N. pyta dzieci, czy potrafią wydać
            z siebie taki odgłos jak te zwierzęta. Dzieci przez chwilę próbują.
          2.  N. zadaje dzieciom pytania związane ze zwierzętami przedstawionymi na obrazkach; np.:
            –   Czy kota, psa i papugę możemy hodować w domu?
            –   Kto z was ma w domu zwierzątko? (Chętne dzieci mówią, jakie zwierzątka mają w domu).
            –   Jakie inne zwierzęta możemy hodować w naszych domach?
          3.  Zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”. W trzech różnych miejscach sali N. przyczepia ilustracje: kota, psa oraz papugi
            i  włącza  skoczną  muzykę.  Kiedy  muzyka  gra,  dzieci  skaczą  w  jej  rytmie  po  sali.  Kiedy  N.  przerywa  muzykę,
            zatrzymują się i słuchają jednego z trzech odgłosów: psa, kota lub papugi. Decydują, które zwierzę wydaje taki dźwięk,
            po czym stają pod ilustracją przedstawiającą to zwierzę i przez chwilę naśladują dany odgłos. Ostatnia zagadka powin-
            na dotyczyć psa.
          4.  Słuchanie i nauka piosenki Popatrzcie na jamniczka (CD).



                Popatrzcie na jamniczka                                               Słowa: Dorota Gellner
                                                                                      Muzyka: Barbara Kolago
                 ywo, weso o
                       C       G        C      C 7      F      Fm        C               F      F



                     -
                          -
                                          -
                 1. Po patrz cie na jam -  ni czka!  Wy -  turla  si  z ko -  szy czka,  za -  cza -  i  si  na
                                                           -
                                                                           -
                 2. Po -  szar pa ...
                          -
                 3. A  te -  raz...
               C/G   Am       D  7            G            F              C/E           Dm      G  7
                                       -
                                -
                                                -
                ba -  bci  i  porwa  ba bci   ka pcie.     Ajak spa ,      ajak spa ,    ta  k  grze czn
                C           C  7  F                 C/E               G                 G 7        C
                                                                                 -
                mi  n  mia .      A   jak spa ,     a   jak spa ,     ta  k  grze czn   mi -  n   mia .
            Zako czenie
                        C         G          C        C  7       F         Fm          C


               4. Pod  sto -  em  jest  ko  -  szyczek,   w ko -  szy -  czku  pi  jam -  ni czek   am
                                                -
                F        F          C/G     A                 Dm                   G  7          C



                ni -  czek  so -  bie  pi   i...!   (pss...)   Jak  si  zbu  dzi,  b  -  dzie   z y!



              1 .   Popatrzcie na jamniczka!       3 .   A teraz gdzieś ucieka
                Wyturlał się z koszyczka,            i szczeka, szczeka, szczeka .
                zaczaił się na babcię                Łapiemy więc jamniczka,
                i porwał babci kapcie .              niech wraca do koszyczka .
            Ref .    A jak spał, a jak spał      Ref .    Bo jak spał, bo jak spał
                taką grzeczną minę miał . (x 2)      taką grzeczną minę miał . (x 2)

              2 .   Poszarpał chustkę w róże       4 .   Pod stołem jest koszyczek,
                i zrobił dwie kałuże,                 w koszyczku śpi jamniczek .
                i moją nową lalkę                     Jamniczek sobie śpi-i…!
                zaciągnął pod wersalkę .              Jak się zbudzi, będzie zły!

            Ref .    A jak spał…
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131