Page 121 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121

TYDZIEŃ 11  •  Nasze zwierzaki  •  119




            TYDZIEŃ 11    Nasze zwierzaki




            Poniedziałek    temat:  Nowa buda dla Burka.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpadnie?”. Zabawa z liczmanami –
            ćwiczenia w liczeniu. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Zgadnij, co tu jest ukryte” – ćwiczenie spostrzegawczości
            i percepcji wzrokowej. Lepienie z plasteliny – ćwiczenie manualne, poznawanie struktury plasteliny. Zabawa ruchowa
            z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 8, 15

            Zajęcia główne:   ▶  Teatrzyk kukiełkowy – nowa buda dla Burka. Oglądanie teatrzyku kukiełkowego według
            aranżacji N. na podstawie opowiadania Maciejki Mazan Remont. Rozmowa na temat treści opowiadania – wzbogacanie
            wiadomości o zwierzętach domowych, wdrażanie do opiekowania się zwierzętami, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
            Zabawa ortofo niczna. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rozwijanie umiejętności manualnych. Zabawa ruchowa „Buda Burka”.
              obszary z podstawy programowej: I 7; II 10; III 1; IV 2, 3, 5, 8, 12, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Piłka na spacerze” – ćwiczenie zmysłu równowagi. Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
            do dziupli”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpadnie?”. Dzieci trzymają za uchwyty chustę animacyjną, na której leży piłeczka.
              Mają za zadanie tak poruszać chustą, aby piłeczka wpadła do otworu w chuście. Jeśli im się uda, zabawę powtarzamy,
              ale tym razem chodzi o to, by piłeczka nie wpadła do otworu. Ćwiczenie zręcznościowe.
              x Zabawa z liczmanami – rozwijanie umiejętności liczenia z wykorzystaniem dowolnych liczmanów.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Zgadnij, co tu jest ukryte”. N. gromadzi dzieci przed tablicą, na której umieszczona jest ilustracja A3 przedsta-
              wiająca zwierzęta domowe przykryta kartką pociętą na małe kawałki. Odsłania stopniowo ilustrację, a dzieci próbują
              odgadnąć, co się na niej znajduje. Ćwiczenie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
              x Lepienie z plasteliny małego pieska. Ćwiczenie manualne. Poznawanie struktury plasteliny.
              x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: teatrzyk kukiełkowy.
            Temat: Nowa buda dla Burka.
            Cele:
              wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt domowych
              drażanie do opiekowania się zwierzętami
              w
              u
              wrażliwianie na potrzeby zwierząt
              r
              ozwijanie aktywności twórczej
              doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
              udzenie uczuć empatycznych.
              b
                 Pomoce: sylwetki kukiełek do teatrzyku, własna aranżacja opowiadania Maciejki Mazan Remont, rysunki budy
                 dla psa (po jednym dla każdego dziecka), KP1.
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126