Page 121 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 121
TYDZIEŃ 11 • Nasze zwierzaki • 119
TYDZIEŃ 11 Nasze zwierzaki
Poniedziałek temat: Nowa buda dla Burka.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpadnie?”. Zabawa z liczmanami –
ćwiczenia w liczeniu. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Zgadnij, co tu jest ukryte” – ćwiczenie spostrzegawczości
i percepcji wzrokowej. Lepienie z plasteliny – ćwiczenie manualne, poznawanie struktury plasteliny. Zabawa ruchowa
z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 8, 15
Zajęcia główne: ▶ Teatrzyk kukiełkowy – nowa buda dla Burka. Oglądanie teatrzyku kukiełkowego według
aranżacji N. na podstawie opowiadania Maciejki Mazan Remont. Rozmowa na temat treści opowiadania – wzbogacanie
wiadomości o zwierzętach domowych, wdrażanie do opiekowania się zwierzętami, uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
Zabawa ortofo niczna. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rozwijanie umiejętności manualnych. Zabawa ruchowa „Buda Burka”.
obszary z podstawy programowej: I 7; II 10; III 1; IV 2, 3, 5, 8, 12, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Piłka na spacerze” – ćwiczenie zmysłu równowagi. Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki
do dziupli”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integrująca „Wpadnie czy nie wpadnie?”. Dzieci trzymają za uchwyty chustę animacyjną, na której leży piłeczka.
Mają za zadanie tak poruszać chustą, aby piłeczka wpadła do otworu w chuście. Jeśli im się uda, zabawę powtarzamy,
ale tym razem chodzi o to, by piłeczka nie wpadła do otworu. Ćwiczenie zręcznościowe.
x Zabawa z liczmanami – rozwijanie umiejętności liczenia z wykorzystaniem dowolnych liczmanów.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Zgadnij, co tu jest ukryte”. N. gromadzi dzieci przed tablicą, na której umieszczona jest ilustracja A3 przedsta-
wiająca zwierzęta domowe przykryta kartką pociętą na małe kawałki. Odsłania stopniowo ilustrację, a dzieci próbują
odgadnąć, co się na niej znajduje. Ćwiczenie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
x Lepienie z plasteliny małego pieska. Ćwiczenie manualne. Poznawanie struktury plasteliny.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: teatrzyk kukiełkowy.
Temat: Nowa buda dla Burka.
Cele:
wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt domowych
drażanie do opiekowania się zwierzętami
w
u
wrażliwianie na potrzeby zwierząt
r
ozwijanie aktywności twórczej
doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
udzenie uczuć empatycznych.
b
Pomoce: sylwetki kukiełek do teatrzyku, własna aranżacja opowiadania Maciejki Mazan Remont, rysunki budy
dla psa (po jednym dla każdego dziecka), KP1.