Page 124 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 124

122  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



               Pomoce: podkładki ochronne, masa solna, farby, pędzle.

          Przebieg zajęć:
          1.  N. mówi zagadkę.

            Mieszka w budzie, tuż przy murku.
            Wszystkich strzeże na podwórku.
            Kiedy jest okropnie zły –
            groźnie szczerzy ostre kły.
            A gdy jest zadowolony,
            merda do nas swym ogonem.    (pies)
                                                         Anna Mikita
          2.  Zabawa dramowa „Mały i duży pies”. Dzieci poruszają się swobodnie po sali i naśladują zachowania piesków. Dziew-
            czynki są małymi pieskami i prezentują się chłopcom. Chłopcy są dużymi pieskami i prezentują się dziewczynkom.
            Po prezentacji następuje zmiana ról.
          3.  Omówienie i przeprowadzenie poszczególnych etapów pracy:
               x rozłożenie podkładek ochronnych
               x lepienie z masy solnej postaci pieska
               x pozostawienie figurki do wyschnięcia
               x pomalowanie pieska farbami.
          4.  Prezentacja wykonanych przez dzieci prac i zorganizowanie wystawy.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Umieszczenie w ogrodzie wspólnie z dozorcą przedszkolnym karmników dla ptaków i obserwowanie zachowania ptaków
            po wysypaniu im pokarmu. Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „W rytmie tamburynu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          Środa    temat:  Droga do domu.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Złap rybkę w akwarium” – ćwiczenie refleksu. Praca plastyczna „Rybka” –
          doskonalenie ogólnej sprawności manualnej i wyobraźni. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Ćwiczenia oddechowe „Rybka na
          wędce”. Malowanie rybek farbami plakatowymi według własnego pomysłu – rozwijanie wyobraźni. Zabawa ruchowa skoczna
          „Zrzuć woreczek”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 11, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawa matematyczna – droga do domu. Zabawy dydaktyczne rozwijające umiejętność sto-
          sowania określeń dotyczących długości: długi, krótki, krótszy od, dłuższy od; przeliczanie w zakresie 3.  ▶  2. Zajęcia
          umuzykalniające – poznajemy zwierzęta domowe – pies. Słuchanie i nauka piosenki Popatrzcie na jamniczka. Zabawy
          rytmiczne doskonalące rozróżnianie i nazywanie różnych odgłosów i dźwięków.
            obszary z podstawy programowej: III 1, 5; IV 2, 7, 12, 13, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze – poszukiwanie piórek ptaków i oglądanie ich przez lupę. Zabawy z wykorzy-
          staniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18, 19
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129