Page 123 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 123
TYDZIEŃ 11 • Nasze zwierzaki • 121
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Piłka na spacerze”. Dzieci ustawiają się jedno za drugim w lekkim rozkroku. Pierwsze dziecko podaje piłkę
między nogami do kolegi za sobą. Piłka kontynuuje „spacer” do ostatniego dziecka w rzędzie, które przechodzi
z piłką do przodu i zabawa zaczyna się od początku. Ćwiczenie zmysłu równowagi.
x Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Wtorek temat: Mój piesek.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy”. Zabawa dydaktyczna – rozwijanie
umiejętności kontynuacji układów rytmicznych. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Papużki piją wodę” – ćwiczenie
reagowania ruchem na umówiony sygnał. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia plastyczno-techniczne – mój piesek. Rozwiązywanie zagadki. Zabawa dramowa
„Mały i duży pies”. Lepienie z masy solnej postaci pieska – rozwijanie zainteresowania światem zwierząt, dostrzeganie szczegó-
łów w wyglądzie psa, rozwijanie wyobraźni i oryginalności myślenia. ▶ 2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne:
Zestaw III.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 1; III 1; IV 1, 8, 12, 19
Zajęcia w ogrodzie: Umieszczenie w ogrodzie karmników dla ptaków i obserwowanie zachowania ptaków po wysypaniu
im pokarmu. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „W rytmie tamburynu”.
obszary z podstawy programowej: II 10, 11; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy”. Dzieci kucają w rozsypce na dywanie. Przy wdechu powoli wstają do pozy-
cji wyprostowanej, a przy wydechu – wolno wracają do pozycji kucznej. Regulowanie siły i długości wdechu i wydechu.
x Zabawa dydaktyczna – układanie przedmiotów według rytmu podanego przez N., np.: auto–klocek–auto–klocek lub
auto–auto–klocek–auto–auto–klocek. Próby samodzielnej kontynuacji rytmów.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Papużki piją wodę”. Dzieci przyjmują pozycję siadu podpartego (klęku podpartego). Na hasło: papużki piją
wodę uginają ręce w łokciach i zbliżają nos lub brodę do podłogi (piją wodę). Następnie prostują ręce i unoszą wysoko
głowę (połykają wodę). Zabawę powtarzamy kilka razy. Ćwiczenie reagowania ruchem na umówiony sygnał.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-techniczne.
Temat: Mój piesek.
Cele:
ozwijanie zainteresowania światem zwierząt
r
dostrzeganie szczegółów w wyglądzie psa
kształtowanie umiejętności odwzorowywania
r
ozwijanie wyobraźni i oryginalności myślenia
doskonalenie umiejętności wyrażania własnych spostrzeżeń w formie plastycznej.