Page 123 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 123

TYDZIEŃ 11  •  Nasze zwierzaki  •  121



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Piłka na spacerze”. Dzieci ustawiają się jedno za drugim w lekkim rozkroku. Pierwsze dziecko podaje piłkę
              między nogami do kolegi za sobą. Piłka kontynuuje „spacer” do ostatniego dziecka w rzędzie, które przechodzi
              z piłką do przodu i zabawa zaczyna się od początku. Ćwiczenie zmysłu równowagi.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Wtorek    temat:  Mój piesek.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy”. Zabawa dydaktyczna – rozwijanie
            umiejętności kontynuacji układów rytmicznych. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Papużki piją wodę” – ćwiczenie
            reagowania ruchem na umówiony sygnał. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia plastyczno-techniczne – mój piesek. Rozwiązywanie zagadki. Zabawa dramowa
            „Mały i duży pies”. Lepienie z masy solnej postaci pieska – rozwijanie zainteresowania światem zwierząt, dostrzeganie szczegó-
            łów w wyglądzie psa, rozwijanie wyobraźni i oryginalności myślenia.  ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne:
            Zestaw III.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 1; III 1; IV 1, 8, 12, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Umieszczenie w ogrodzie karmników dla ptaków i obserwowanie zachowania ptaków po wysypaniu
            im pokarmu. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „W rytmie tamburynu”.
              obszary z podstawy programowej: II 10, 11; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenia oddechowe „Rośniemy – malejemy”. Dzieci kucają w rozsypce na dywanie. Przy wdechu powoli wstają do pozy-
              cji wyprostowanej, a przy wydechu – wolno wracają do pozycji kucznej. Regulowanie siły i długości wdechu i wydechu.
              x Zabawa dydaktyczna – układanie przedmiotów według rytmu podanego przez N., np.: auto–klocek–auto–klocek lub
              auto–auto–klocek–auto–auto–klocek. Próby samodzielnej kontynuacji rytmów.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Papużki piją wodę”. Dzieci przyjmują pozycję siadu podpartego (klęku podpartego). Na hasło: papużki piją
              wodę uginają ręce w łokciach i zbliżają nos lub brodę do podłogi (piją wodę). Następnie prostują ręce i unoszą wysoko
              głowę (połykają wodę). Zabawę powtarzamy kilka razy. Ćwiczenie reagowania ruchem na umówiony sygnał.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-techniczne.
            Temat: Mój piesek.
            Cele:
              ozwijanie zainteresowania światem zwierząt
              r
              dostrzeganie szczegółów w wyglądzie psa
              kształtowanie umiejętności odwzorowywania
              r
              ozwijanie wyobraźni i oryginalności myślenia
              doskonalenie umiejętności wyrażania własnych spostrzeżeń w formie plastycznej.
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128