Page 135 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 135

TYDZIEŃ 12  •  Idę z misiem do przedszkola  •  133



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa na orientację „Liczymy razem”. N. zawiesza w ogrodzie w widocznych miejscach kartoniki z wizerunkami
              odpowiednio: jednego, dwóch albo trzech misiów. Dzieci swobodnie biegają po ogrodzie. N. wywołuje liczby od jedne-
              go do trzech, a dzieci podbiegają do właściwego kartonika. Przykładowo na hasło: jeden wszyscy biegną do miejsca,
              gdzie znajduje się kartonik z jednym misiem. Zabawę powtarzamy. Dla utrudnienia N. może zmieniać rozmieszczenie
              kartoników. Ćwiczenie orientacji przestrzennej.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Czwartek    temat:  Co z tym miodkiem?



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z chustą animacyjną „Miś w gawrze” – utrwalanie orientacji w przestrzeni
            oraz rozróżniania strony prawej i lewej. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Ćwiczenia oddechowe. Zabawa „Zaczarowany miś”
            – ćwiczenie równowagi. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 14

            Zajęcia główne:   ▶  Eksperymentowanie-doświadczanie – co z tym miodkiem? Rozwiązywanie zagadki o miodzie.
            Zabawa „Misie śpiące i wędrujące”. Degustacja miodu: określanie jego wyglądu, smaku oraz zapachu. Przeprowadzenie
            doświadczenia, wnioskowanie – badanie zjawiska rozpuszczalności substancji, wykrywanie związków i zależności między
            substancjami, próby wyciągania trafnych wniosków na podstawie obserwacji i doświadczeń z rozpuszczaniem.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8; IV 2, 5, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Droga do misia” – ćwiczenie równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Obserwacja
            chmur – określanie pogody. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18, 19


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa z chustą animacyjną „Miś w gawrze”. N. rozkłada chustę animacyjną na dywanie. Jedno chętne dziecko-miś
              siada na środku z nogami pod brodą. Pozostałe dzieci trzymają chustę za uchwyty, idą powoli w prawą stronę i zawijają
              siedzącego w niej misia. Gdy jest on już zawinięty do wysokości ramion, zatrzymują się i na hasło start równocześnie
              szybko ruszają w lewą stronę. Powtarzamy zabawę, zmieniając kierunek – dzieci idą najpierw w lewą stronę, a potem
              w prawą. Utrwalanie orientacji w przestrzeni oraz rozróżniania strony prawej i lewej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Ćwiczenia oddechowe. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Wykonują głębokie wdechy nosem, następnie wydmuchują
              powietrze ustami, wymawiając przy tym jak najdłużej głoskę s. Regulowanie siły i długości wdechu i wydechu.
              x Zabawa „Zaczarowany miś”. Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy dowolnej muzyce. Na przerwę w nagraniu
              zatrzymują się w bezruchu. Kto się poruszy, siada z boku. Zabawę powtarzamy kilka razy. Ćwiczenie równowagi.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: eksperymentowanie-doświadczanie.
            Temat: Co z tym miodkiem?
            Cele:
              b
              adanie zjawiska rozpuszczalności substancji
              w
              ykrywanie związków i zależności między substancjami
              p
              róby wyciągania trafnych wniosków na podstawie obserwacji i doświadczeń
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140