Page 141 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 141

TYDZIEŃ 14  •  Zabawa w teatr  •  139



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                         właściwie zachowuje się przy stole podczas posił-
                                                                               do podstawy programowej
                Czwartek                                                f   umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
                                                                          ków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie (I 3, 7)
                                                                        f
                                                                           bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                    Aktywność poranna   y  zabawa pantomimiczna integrująca grupę   f   uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
                    i popołudniowa      „Pieczemy pierniczki”           f   stara się dokładnie wykonywać proste czynności
                    I 5, 7, 9; IV 1, 12  y  przygotowanie kopert na karty świąteczne  manualne (I 9, 7)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw III  f   zna tradycje składania życzeń świątecznych,
                                      y  ćwiczenia graficzne i rozmachowe rąk  stosuje formy grzecznościowe podczas składa-
                                                                          nia życzeń (III 4, 5)
                                        s
                                      y y y  kładanie obrazków z części  f   umie budować dłuższe wypowiedzi składające
                                        zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                WYSYŁAMY ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA  18, 20  y y y y  oglądanie kartek świątecznych  f   wypowiada się na temat pracy listonosza (IV 20)
                                                                          się ze zdań o prostej konstrukcji (IV 2)
                                        rozmowa na temat zwyczaju składania życzeń
                    Zajęcia główne
                                                                           zna drogę listu od nadawcy do adresata (III 5)
                                                                        f
                                        świątecznych
                    I 2; III 4, 5; IV 2, 5, 8,
                                                                           stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje
                                                                        f
                                        ćwiczenia w parach – układanie życzeń
                                                                          przewidywać, co się może zdarzyć (IV 5)
                                        świątecznych
                                                                           wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
                                                                        f
                                        aktywność plastyczna – projektowanie kartek
                                                                           przestrzega zasad poruszania się po ulicy tylko
                                                                        f
                                        świątecznych
                                                                          pod opieką osoby dorosłej, nie oddala się od
                                        omówienie drogi listu od nadawcy do adre-
                                                                          opiekuna (III 5)
                                        sata
                                        wycieczka na pocztę – wysyłanie kartek –
                                      y
                                                                          z nadaniem listu (III 5)
                                        omówienie zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                           składa w całość, bez korzystania ze wzoru, ob-
                                                                        f
                                        wycieczek                       f   potrafi wykonać proste czynności związane
                                                                          razki pocięte na cztery lub więcej części i zwiera-
                Piątek                y  ozmowa na temat wrażeń z wycieczki  f   dostosowuje ubranie do aktualnej pogody (III 5;
                                        r
                                                                          jące wiele szczegółów (IV 12)
                    Zajęcia w ogrodzie
                                                                          IV 18)
                                        gawczości, nauka uważnej obserwacji
                    I 2, 5; IV 19     y  zabawa „Tropiciele” – ćwiczenie spostrze-    samodzielnie ubiera się i rozbiera, w miarę swoich
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f  możliwości (I 2)
                                        niem „Piłka w dołku”
                                                                        f   jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
                                                                          świadczeń (IV 19)
                                                                        f   bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
            tydzień 14: ZABAWA W TEATR
            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y y  zabawa z chustą animacyjną „Turlamy piłkę”  f   bierze aktywny udział w ćwiczeniach oddecho-
                KIEDY POWSTAJE CIEŃ?  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  f   rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                                        ćwiczenia oddechowe „Słaby wiatr – hura-
                                                                          wych (I 9)
                    i popołudniowa
                    I 5, 9; IV 12
                                                                           uważnie słucha wiersza i zadaje pytania do jego
                                        gan”
                                                                        f
                                                                          treści (IV 2, 3)
                                        ćwiczenie spostrzegawczości „Memory
                                                                          (IV 5)
                                        z cieniem”
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                           odgrywa role w zabawach parateatralnych, po-
                                                                        f
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”
                                                                          sługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
                                                                          (IV 1)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Teatr   f   mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując
                Poniedziałek          y y y  ozmowa na temat treści wiersza  f   wie, jak powstaje cień (IV 19)
                                        cieni
                    III 8; IV 1, 2, 3, 5, 19
                                                                          ton głosu do sytuacji (IV 2)
                                        r
                                        zabawa naśladowcza „Nasze cienie”
                                                                           samodzielnie przeprowadza proste doświadcze-
                                                                        f
                                        zabawa badawcza „Zgadnij, co to jest”
                                                                          nia (IV 19)
                                                                        f   uważanie obserwuje przebieg zjawisk (III 8)
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146