Page 141 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 141
TYDZIEŃ 14 • Zabawa w teatr • 139
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia właściwie zachowuje się przy stole podczas posił-
do podstawy programowej
Czwartek f umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
ków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie (I 3, 7)
f
bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
f
Aktywność poranna y zabawa pantomimiczna integrująca grupę f uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
i popołudniowa „Pieczemy pierniczki” f stara się dokładnie wykonywać proste czynności
I 5, 7, 9; IV 1, 12 y przygotowanie kopert na karty świąteczne manualne (I 9, 7)
y ćwiczenia poranne: Zestaw III f zna tradycje składania życzeń świątecznych,
y ćwiczenia graficzne i rozmachowe rąk stosuje formy grzecznościowe podczas składa-
nia życzeń (III 4, 5)
s
y y y kładanie obrazków z części f umie budować dłuższe wypowiedzi składające
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
WYSYŁAMY ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA 18, 20 y y y y oglądanie kartek świątecznych f wypowiada się na temat pracy listonosza (IV 20)
się ze zdań o prostej konstrukcji (IV 2)
rozmowa na temat zwyczaju składania życzeń
Zajęcia główne
zna drogę listu od nadawcy do adresata (III 5)
f
świątecznych
I 2; III 4, 5; IV 2, 5, 8,
stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje
f
ćwiczenia w parach – układanie życzeń
przewidywać, co się może zdarzyć (IV 5)
świątecznych
wykonuje pracę plastyczną (IV 8)
f
aktywność plastyczna – projektowanie kartek
przestrzega zasad poruszania się po ulicy tylko
f
świątecznych
pod opieką osoby dorosłej, nie oddala się od
omówienie drogi listu od nadawcy do adre-
opiekuna (III 5)
sata
wycieczka na pocztę – wysyłanie kartek –
y
z nadaniem listu (III 5)
omówienie zasad bezpieczeństwa podczas
składa w całość, bez korzystania ze wzoru, ob-
f
wycieczek f potrafi wykonać proste czynności związane
razki pocięte na cztery lub więcej części i zwiera-
Piątek y ozmowa na temat wrażeń z wycieczki f dostosowuje ubranie do aktualnej pogody (III 5;
r
jące wiele szczegółów (IV 12)
Zajęcia w ogrodzie
IV 18)
gawczości, nauka uważnej obserwacji
I 2, 5; IV 19 y zabawa „Tropiciele” – ćwiczenie spostrze- samodzielnie ubiera się i rozbiera, w miarę swoich
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f możliwości (I 2)
niem „Piłka w dołku”
f jest zaangażowane w zdobywanie nowych do-
świadczeń (IV 19)
f bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
tydzień 14: ZABAWA W TEATR
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y y zabawa z chustą animacyjną „Turlamy piłkę” f bierze aktywny udział w ćwiczeniach oddecho-
KIEDY POWSTAJE CIEŃ? y y y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f rozumie przyczynę i skutek określonych działań
ćwiczenia oddechowe „Słaby wiatr – hura-
wych (I 9)
i popołudniowa
I 5, 9; IV 12
uważnie słucha wiersza i zadaje pytania do jego
gan”
f
treści (IV 2, 3)
ćwiczenie spostrzegawczości „Memory
(IV 5)
z cieniem”
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
odgrywa role w zabawach parateatralnych, po-
f
„Zwierzęta na spacer i do domku”
sługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
(IV 1)
Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Teatr f mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując
Poniedziałek y y y ozmowa na temat treści wiersza f wie, jak powstaje cień (IV 19)
cieni
III 8; IV 1, 2, 3, 5, 19
ton głosu do sytuacji (IV 2)
r
zabawa naśladowcza „Nasze cienie”
samodzielnie przeprowadza proste doświadcze-
f
zabawa badawcza „Zgadnij, co to jest”
nia (IV 19)
f uważanie obserwuje przebieg zjawisk (III 8)