Page 142 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 142
140 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Celuj do studni” f przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
I 5; IV 18, 19 y obserwacje przyrodnicze – oglądanie przez będą skutki czynności manipulacyjnych przed-
miotami, wnioskuje o wprowadzonych i obser-
lupę różnych rodzajów śniegu
Poniedziałek KIEDY POWSTAJE CIEŃ? y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f łączy w pary logicznie pasujące obrazki (IV 12)
wowanych zmianach (IV 5)
niem „Piłka w dołku”
samodzielnie ubiera się i rozbiera w miarę swo-
f
ich możliwości przed wyjściem do ogrodu (I 2)
f
ruchowych (I 5)
obserwuje przyrodę (IV 18, 19)
f jest sprawne fizycznie; bierze udział w zabawach
Aktywność poranna y ekspresja ruchowa „Tańce połamańce z cie- f umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
i popołudniowa niem” muzyki (IV 7)
I 9; III 8; IV 1, 2, 5, y ćwiczenia ortofoniczne „Trampolinek zuch” f aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicz-
7, 9, 15 y ćwiczenia poranne: Zestaw IV nych (I 9)
y zabawa dydaktyczna „Słuchamy odgłosów f potrafi zainscenizować opowiadanie z wyko-
bębenka” rzystaniem techniki teatru cieni (IV 1)
y słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy f odgrywa role w zabawach parateatralnych, po-
O zwierzątku zwanym osiołkiem sługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
r
y ysowanie po śladzie i wycinanie z papieru (IV 1)
uproszczonych sylwetek bohaterów f mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując
TEATRZYK CIENI y animowanie opowiadania z wykorzystaniem f rozumie przyczynę i skutek określonych działań
powtarzanie dialogów
ton głosu do sytuacji (IV 2)
y
(IV 5)
teatru cieni
zabawa ruchowa na czworakach „Mur
jest otwarte i śmiałe w odtwarzaniu ról (IV 1)
y
f
prawidłowo podaje liczbę dźwięków i liczebność
obronny”
f
zbioru (IV 15)
Wtorek Zajęcia główne y przedstawienie teatrzyku cieni Przygoda f uważnie słucha opowiadania i zadaje pytania
I 5, 9; III 8; IV 2, 3, 5
z Gwiazdką według tekstu opowiadania
do jego treści (III 8; IV 2, 3)
Barbary Rokickiej
r
y ozmowa na temat opowiadania f dokonuje analizy i syntezy wzrokowej (I 9)
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas ko-
f
y zabawa w teatrzyk cieni rzystania ze sprzętów terenowych (III 5)
y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 27 f jest sprawne fizycznie, bierze udział w zabawach
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IV
ruchowych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Zimno wróbelkom”
I 5; III 5 y zabawy z elementem wspinania się z wyko-
rzystaniem sprzętu terenowego
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
między drzewkami”
Aktywność poranna y zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?” f potrafi uważnie patrzeć, aby rozpoznać, czyj
i popołudniowa y zabawa z szablonami figur geometrycznych cień widzi (IV 12)
I 5; III 5; IV 2, 12 y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geo-
metryczne (IV 2, 12)
y zabawa dydaktyczna „Czy to moje dziecko?” f prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczeb-
zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
UCZYMY MISIE LICZYĆ Zajęcia główne y zabawa matematyczna „Uczymy misia liczyć” f ustala wynik dodawania i odejmowania (IV 15)
y
ność zbioru (IV 15)
zabawy ćwiczące orientację przestrzenną
III 5; IV 7, 14, 15
y
prawidłowo stosuje określenia związane z po-
f
zabawy rytmiczne „Spotkanie bajek” – nauka
y
łożeniem przedmiotów w przestrzeni (IV 14)
chodzenia po obwodzie koła, improwizacje
zgodnie współpracuje z dziećmi i dorosłymi
f
ruchowe
podczas wykonywania zadania (III 5)
Zajęcia w ogrodzie
I 5; III 5 y układanie na śniegu kompozycji przestrzen- f reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa,
dynamiki i wysokości dźwięku (IV 7)
nych z patyków lub gałązek
Środa y zabawa „Slalom między krzewami” f umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzy-
ką (IV 7)
zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
y
dziupli” f wykonuje proponowane zadania w zabawach
przy akompaniamencie muzycznym (IV 7)
f jest sprawne ruchowo w miarę swoich możli-
wości (I 5)