Page 142 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 142

140  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Celuj do studni”     f   przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
                  I 5; IV 18, 19    y  obserwacje przyrodnicze – oglądanie przez   będą skutki czynności manipulacyjnych przed-
                                                                        miotami, wnioskuje o wprowadzonych i obser-
                                      lupę różnych rodzajów śniegu
             Poniedziałek   KIEDY POWSTAJE CIEŃ?  y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   łączy w pary logicznie pasujące obrazki (IV 12)
                                                                        wowanych zmianach (IV 5)
                                      niem „Piłka w dołku”
                                                                          samodzielnie ubiera się i rozbiera w miarę swo-
                                                                      f
                                                                        ich możliwości przed wyjściem do ogrodu (I 2)
                                                                      f
                                                                        ruchowych (I 5)
                                                                          obserwuje przyrodę (IV 18, 19)
                                                                      f   jest sprawne fizycznie; bierze udział w zabawach
                  Aktywność poranna   y  ekspresja ruchowa „Tańce połamańce z cie-  f   umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
                  i popołudniowa      niem”                             muzyki (IV 7)
                  I 9; III 8; IV 1, 2, 5,   y  ćwiczenia ortofoniczne „Trampolinek zuch”  f   aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicz-
                  7, 9, 15          y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV     nych (I 9)
                                    y  zabawa dydaktyczna „Słuchamy odgłosów   f   potrafi zainscenizować opowiadanie z wyko-
                                      bębenka”                          rzystaniem techniki teatru cieni (IV 1)
                                    y  słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy   f   odgrywa role w zabawach parateatralnych, po-
                                      O zwierzątku zwanym osiołkiem     sługując się mową, mimiką, gestem i ruchem
                                      r
                                    y  ysowanie po śladzie i wycinanie z papieru   (IV 1)
                                      uproszczonych sylwetek bohaterów  f   mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując
               TEATRZYK CIENI       y  animowanie opowiadania z wykorzystaniem   f   rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                                      powtarzanie dialogów
                                                                        ton głosu do sytuacji (IV 2)
                                    y
                                                                        (IV 5)
                                      teatru cieni
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Mur
                                                                          jest otwarte i śmiałe w odtwarzaniu ról (IV 1)
                                    y
                                                                      f
                                                                          prawidłowo podaje liczbę dźwięków i liczebność
                                      obronny”
                                                                      f
                                                                        zbioru (IV 15)
               Wtorek   Zajęcia główne  y  przedstawienie teatrzyku cieni Przygoda     f   uważnie słucha opowiadania i zadaje pytania
                  I 5, 9; III 8; IV 2, 3, 5
                                      z Gwiazdką według tekstu opowiadania
                                                                        do jego treści (III 8; IV 2, 3)
                                      Barbary Rokickiej
                                      r
                                    y  ozmowa na temat opowiadania    f   dokonuje analizy i syntezy wzrokowej (I 9)
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas ko-
                                                                      f
                                    y  zabawa w teatrzyk cieni          rzystania ze sprzętów terenowych (III 5)
                                    y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 27  f   jest sprawne fizycznie, bierze udział w zabawach
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw IV
                                                                        ruchowych (I 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Zimno wróbelkom”
                  I 5; III 5        y  zabawy z elementem wspinania się z wyko-
                                      rzystaniem sprzętu terenowego
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
                                      między drzewkami”
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca grupę „Czyj to cień?”  f   potrafi uważnie patrzeć, aby rozpoznać, czyj
                  i popołudniowa    y  zabawa z szablonami figur geometrycznych  cień widzi (IV 12)
                  I 5; III 5; IV 2, 12  y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  f   rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geo-
                                                                        metryczne (IV 2, 12)
                                    y  zabawa dydaktyczna „Czy to moje dziecko?”  f   prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczeb-
                                      zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
               UCZYMY MISIE LICZYĆ  Zajęcia główne  y  zabawa matematyczna „Uczymy misia liczyć”  f   ustala wynik dodawania i odejmowania (IV 15)
                                    y
                                                                        ność zbioru (IV 15)
                                      zabawy ćwiczące orientację przestrzenną
                  III 5; IV 7, 14, 15
                                    y
                                                                          prawidłowo stosuje określenia związane z po-
                                                                      f
                                      zabawy rytmiczne „Spotkanie bajek” – nauka
                                    y
                                                                        łożeniem przedmiotów w przestrzeni (IV 14)
                                      chodzenia po obwodzie koła, improwizacje
                                                                          zgodnie współpracuje z dziećmi i dorosłymi
                                                                      f
                                      ruchowe
                                                                        podczas wykonywania zadania (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie
                  I 5; III 5        y  układanie na śniegu kompozycji przestrzen-  f   reaguje właściwie ruchem na zmianę tempa,
                                                                        dynamiki i wysokości dźwięku (IV 7)
                                      nych z patyków lub gałązek
               Środa                y  zabawa „Slalom między krzewami”  f   umie zmieniać ruch zgodnie ze słyszaną muzy-
                                                                        ką (IV 7)
                                      zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do
                                    y
                                      dziupli”                        f   wykonuje proponowane zadania w zabawach
                                                                        przy akompaniamencie muzycznym (IV 7)
                                                                      f   jest sprawne ruchowo w miarę swoich możli-
                                                                        wości (I 5)
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147