Page 143 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 143

TYDZIEŃ 14  •  Zabawa w teatr  •  141



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Zimowa orkiestra”  f   odtwarza proste rytmy w określony sposób (IV 7)
                    i popołudniowa    y  zabawy swobodne w teatrzyku kukiełko-  f   rozwija analizę i syntezę słuchową (IV 2)
                    I 5; IV 1, 2, 7, 12  wym – animowanie wybranych postaci,     f   potrafi zainscenizować opowiadanie (IV 1)
                                        wymyślanie ich przygód          f   w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV     życiowych (III 5, 6, 9)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Układamy rymy”  f   aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
                                                                          (IV 2)
                                      y y  układanie puzzli             f   dostrzega prawidłowości i zależności między
                                        ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź taką
                CO JEST CIEPŁE, A CO ZIMNE?  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie”  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                        samą gwiazdkę”
                                                                          przedmiotami/zjawiskami w najbliższym oto-
                                                                          czeniu (IV 12)
                                                                           uczestniczy w zabawach badawczych; zaspokaja
                                        odgadywanie zagadek
                                                                        f
                                                                          ciekawość (IV 19)
                                        zabawa dydaktyczna „Prawda – fałsz”
                    III 5, 6, 9; IV 5, 7,
                                                                           rozwija spostrzegawczość (I 9)
                    12, 19
                                        zabawa badawcza „Ciepłe, cieplejsze, naj-
                                                                        f
                                                                           potrafi ruchem zilustrować muzykę (IV 7)
                                        cieplejsze”
                                                                        f
                                                                           reaguje na sygnał zgodnie z umową (III 5)
                                        zabawa „Lodowe rzeźby”
                                      y
                                                                        f
                                                                           klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
                                        zabawa dydaktyczna „Ciepłe – zimne”
                                      y
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Jadą traktory” – rozwijanie spo-  f   składa w całość, bez korzystania ze wzoru,
                                                                           formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje,
                                                                          te obiekty są podobne, a te są inne (IV 12)
                    I 5, 9
                                        strzegawczości
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                        f
                                      y
                                        niem „Piłka w dołku”              obrazki pocięte na cztery lub więcej części,
                                                                          zawierające wiele szczegółów (IV 12)
                                                                        f   jest sprawne ruchowo na miarę swoich możli-
                                                                          wości (I 5)
                                                                        f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa w teatr cieni „Zgadnij, co robię”  f   uważnie słucha utworów literackich i zadaje
                STRACH MA WIELKIE OCZY – CZY CIENIA NALEŻY SIĘ BAĆ?
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 28  pytania do ich treści (III 8; IV 2, 3)
                    I 5, 9; II 1, 6, 7;    y  ćwiczenia poranne: Zestaw IV  f   zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się
                    IV 1, 2           y  ćwiczenie spostrzegawczości „Co nie pasuje?”  mówić poprawnie pod względem artykulacyj-
                                      y  ćwiczenia oddechowe              nym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
                                      y  zabawa „W teatrzyku cieni”       (IV 2)
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek”  f   rozpoznaje, nazywa emocje i wyraża je ruchem,
                                                                          gestem, mimiką (II 1, 6, 7; IV 1)
                    Zajęcia główne    y  aktywność plastyczna „Strach ma wielkie   f   próbuje wyjaśnić powiedzenie strach ma wielkie
                    III 8; IV 1, 2, 3, 5,   oczy – czy cienia należy się bać?” inspiro-  oczy (IV 2)
                    8, 11               wana wierszem Małgorzaty Strzałkowskiej   f   rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
                                        Przytul stracha – malowanie kolorowymi   (IV 5)
                                        pastelami stworków-potworków    f   tworzy kompozycje z wykorzystaniem techniki
                                                                          stemplowania tuszem (IV 8, 11)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Co słyszysz?”        f   wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
                    I 5; IV 7, 18, 19  y  obserwacja zimowego nieba       (IV 1, 8)
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   potrafi wypowiadać się na temat swojej pracy
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”  i pracy kolegów (IV 2)
                                                                        f   umie regulować długość i natężenie fazy wdechu
                                                                          i wydechu (I 9)
                                                                        f   prowadzi obserwację ukierunkowaną (IV 18, 19)
                                                                           rozpoznaje odgłosy z otoczenia (IV 7)
                Piątek                                                  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148