Page 143 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 143
TYDZIEŃ 14 • Zabawa w teatr • 141
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Zimowa orkiestra” f odtwarza proste rytmy w określony sposób (IV 7)
i popołudniowa y zabawy swobodne w teatrzyku kukiełko- f rozwija analizę i syntezę słuchową (IV 2)
I 5; IV 1, 2, 7, 12 wym – animowanie wybranych postaci, f potrafi zainscenizować opowiadanie (IV 1)
wymyślanie ich przygód f w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach
y ćwiczenia poranne: Zestaw IV życiowych (III 5, 6, 9)
y zabawa dydaktyczna „Układamy rymy” f aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
(IV 2)
y y układanie puzzli f dostrzega prawidłowości i zależności między
ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź taką
CO JEST CIEPŁE, A CO ZIMNE? Zajęcia główne y y y y zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” f rozwiązuje zagadki (IV 5)
samą gwiazdkę”
przedmiotami/zjawiskami w najbliższym oto-
czeniu (IV 12)
uczestniczy w zabawach badawczych; zaspokaja
odgadywanie zagadek
f
ciekawość (IV 19)
zabawa dydaktyczna „Prawda – fałsz”
III 5, 6, 9; IV 5, 7,
rozwija spostrzegawczość (I 9)
12, 19
zabawa badawcza „Ciepłe, cieplejsze, naj-
f
potrafi ruchem zilustrować muzykę (IV 7)
cieplejsze”
f
reaguje na sygnał zgodnie z umową (III 5)
zabawa „Lodowe rzeźby”
y
f
klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
zabawa dydaktyczna „Ciepłe – zimne”
y
f
(IV 12)
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Jadą traktory” – rozwijanie spo- f składa w całość, bez korzystania ze wzoru,
formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje,
te obiekty są podobne, a te są inne (IV 12)
I 5, 9
strzegawczości
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
f
y
niem „Piłka w dołku” obrazki pocięte na cztery lub więcej części,
zawierające wiele szczegółów (IV 12)
f jest sprawne ruchowo na miarę swoich możli-
wości (I 5)
f bierze udział w organizowanych zajęciach
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5)
Aktywność poranna y zabawa w teatr cieni „Zgadnij, co robię” f uważnie słucha utworów literackich i zadaje
STRACH MA WIELKIE OCZY – CZY CIENIA NALEŻY SIĘ BAĆ?
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 28 pytania do ich treści (III 8; IV 2, 3)
I 5, 9; II 1, 6, 7; y ćwiczenia poranne: Zestaw IV f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się
IV 1, 2 y ćwiczenie spostrzegawczości „Co nie pasuje?” mówić poprawnie pod względem artykulacyj-
y ćwiczenia oddechowe nym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
y zabawa „W teatrzyku cieni” (IV 2)
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” f rozpoznaje, nazywa emocje i wyraża je ruchem,
gestem, mimiką (II 1, 6, 7; IV 1)
Zajęcia główne y aktywność plastyczna „Strach ma wielkie f próbuje wyjaśnić powiedzenie strach ma wielkie
III 8; IV 1, 2, 3, 5, oczy – czy cienia należy się bać?” inspiro- oczy (IV 2)
8, 11 wana wierszem Małgorzaty Strzałkowskiej f rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe
Przytul stracha – malowanie kolorowymi (IV 5)
pastelami stworków-potworków f tworzy kompozycje z wykorzystaniem techniki
stemplowania tuszem (IV 8, 11)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Co słyszysz?” f wyraża emocje za pomocą ekspresji plastycznej
I 5; IV 7, 18, 19 y obserwacja zimowego nieba (IV 1, 8)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f potrafi wypowiadać się na temat swojej pracy
„Zwierzęta na spacer i do domku” i pracy kolegów (IV 2)
f umie regulować długość i natężenie fazy wdechu
i wydechu (I 9)
f prowadzi obserwację ukierunkowaną (IV 18, 19)
rozpoznaje odgłosy z otoczenia (IV 7)
Piątek f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f