Page 148 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148
146 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y wspólne przygotowanie prezentacji multi- f z uwagą słucha utworów muzycznych (III 8;
i popołudniowa medialnej „Co wiemy o ozdobach choinko- IV 7)
I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8 wych?” f potrafi wykonać bombkę z masy papierowej i ją
y ćwiczenia poranne: Zestaw VI ozdobić (IV 8)
s
y potkanie z rodzicami – prezentacja pro- f współpracuje przy wykonywaniu wspólnych
jektu zadań (III 5)
r
y odzinne działania plastyczne – wykonanie f wie, jak należy zachować się podczas uroczys-
bombek z wykorzystaniem gotowych ele- f wykonuje pracę plastyczno-techniczną na okreś-
tości (III 4, 5)
MOJA BOMBKA y oglądanie prezentacji multimedialnej będą- f odczuwa radość z efektu swojej pracy (III 1)
mentów – KA, k. 11
lony temat (IV 8)
cej sprawozdaniem z realizacji projektu
wspólne kolędowanie
śpiewa piosenki dostosowane do swoich możli-
y
f
wości głosowych (IV 7)
zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
y
Piątek Zajęcia główne y wysłuchanie piosenki Grudzień z Mikołajem f rozpoznaje, odtwarza i wykonuje proste układy
taneczne (IV 7)
(CD)
III 1, 4, 5, 8; IV 2, 7, 8
zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się
f
praca plastyczna – wykonanie modelu
y
bombki z masy papierowej mówić poprawnie pod względem artykulacyj-
nym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
y zorganizowanie wystawy prac
(IV 2)
Zajęcia w ogrodzie y choinka dla ptaków – dekorowanie drzewka f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
I 5; II 10, 11; IV 12, iglastego w ogrodzie pokarmem dla ptaków f wskazuje drzewa iglaste wśród innych drzew
18 y oczenie dużych kul śniegowych (IV 12, 18)
t
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f dokarmia ptaki w ogrodzie (II 10, 11)
niem (na śniegu) „Kto silniejszy”