Page 148 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148

146  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  wspólne przygotowanie prezentacji multi-  f   z uwagą słucha utworów muzycznych (III 8;
                  i popołudniowa      medialnej „Co wiemy o ozdobach choinko-  IV 7)
                  I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8  wych?”                   f   potrafi wykonać bombkę z masy papierowej i ją
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw VI     ozdobić (IV 8)
                                      s
                                    y  potkanie z rodzicami – prezentacja pro-  f   współpracuje przy wykonywaniu wspólnych
                                      jektu                             zadań (III 5)
                                      r
                                    y  odzinne działania plastyczne – wykonanie   f   wie, jak należy zachować się podczas uroczys-
                                      bombek z wykorzystaniem gotowych ele-  f   wykonuje pracę plastyczno-techniczną na okreś-
                                                                        tości (III 4, 5)
               MOJA BOMBKA          y  oglądanie prezentacji multimedialnej będą-  f   odczuwa radość z efektu swojej pracy (III 1)
                                      mentów – KA, k. 11
                                                                        lony temat (IV 8)
                                      cej sprawozdaniem z realizacji projektu
                                      wspólne kolędowanie
                                                                          śpiewa piosenki dostosowane do swoich możli-
                                    y
                                                                      f
                                                                        wości głosowych (IV 7)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”
                                    y
               Piątek   Zajęcia główne  y  wysłuchanie piosenki Grudzień z Mikołajem   f   rozpoznaje, odtwarza i wykonuje proste układy
                                                                        taneczne (IV 7)
                                      (CD)
                  III 1, 4, 5, 8; IV 2, 7, 8
                                                                          zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się
                                                                      f
                                      praca plastyczna – wykonanie modelu
                                    y
                                      bombki z masy papierowej          mówić poprawnie pod względem artykulacyj-
                                                                        nym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym
                                    y  zorganizowanie wystawy prac
                                                                        (IV 2)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  choinka dla ptaków – dekorowanie drzewka   f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                  I 5; II 10, 11; IV 12,   iglastego w ogrodzie pokarmem dla ptaków  f   wskazuje drzewa iglaste wśród innych drzew
                  18                y  oczenie dużych kul śniegowych    (IV 12, 18)
                                      t
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   dokarmia ptaki w ogrodzie (II 10, 11)
                                      niem (na śniegu) „Kto silniejszy”
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153