Page 149 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 149

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                           GRUDZIEŃ










            TYDZIEŃ 13    Mikołaju, czekamy!




            Poniedziałek    temat:  Mikołaju, przybywaj!



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z chustą animacyjną „Nie damy spaść piłce!” – rozwijanie koordynacji
            wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia grafomotoryczne „Tropy na śniegu”. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. Zabawa dydaktyczna
            „Figury geometryczne” – dopasowywanie elementów, ćwiczenie spostrzegawczości. Zaprzęg Świętego Mikołaja – uzupełnianie
            kompozycji plastycznej z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. Zabawa ruchowa orientacyjno-
            -porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia plastyczno-muzyczne – Mikołaju, przybywaj! Zabawa „Dzwonki Świętego Mikołaja” –
            poznanie instrumentu – janczarów. Oglądanie ilustracji przedstawiających dom Mikołaja w Laponii i krajobrazów dalekiej
            Północy. „Kim był Święty Mikołaj?” – poznanie postaci biskupa Mikołaja. Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan Bunt
            reniferów. Rozmowa – zwrócenie uwagi na potrzeby, pragnienia nasze i innych oraz na radość z otrzymywania i dawania
            prezentów. Wspólne redagowanie listu do Mikołaja. Wykonanie techniką kolażu indywidualnych listów do Mikołaja.
              obszary z podstawy programowej: II 2, 4, 9; III 5, 6; IV 1, 2, 3, 7, 8, 11, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków w ogrodzie, nazywanie gatunków ptaków. Zabawa tropiąca „Gdzie Mikołaj ukrył
            skarb?” – ćwiczenie umiejętności liczenia i reagowania na polecenia. Zabawy na śniegu, wyjście na sanki. Zabawa ruchowa
            z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 2, 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa z chustą animacyjną „Nie damy spaść piłce!”. Dzieci stoją, trzymając brzegi chusty, i turlają leżącą na niej
              piłkę. Ich zadaniem jest takie poruszanie chustą, aby piłka nie spadła na ziemię. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-
              -ruchowej.
              x Ćwiczenia grafomotoryczne „Tropy na śniegu” – rysowanie po śladzie linii prowadzących od zwierząt do ich tropów.
              Usprawnianie ręki.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa dydaktyczna „Figury geometryczne”. N. rozdaje dzieciom szablony figur geometrycznych. Zadaniem przedszko-
              laków jest wyszukanie wśród nich identycznych figur. Dzieci nazywają figury, opisują ich kształt.
              x Wykonanie pracy z KA, k. 9. Dzieci odciskają na ilustracji palce umoczone w farbie tak, aby stworzyć kolejne renifery
              w zaprzęgu Świętego Mikołaja. Wyklejają papierem kolorowym worek Mikołaja.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-muzyczne.
            Temat: Mikołaju, przybywaj!
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154