Page 147 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 147
TYDZIEŃ 16 • Stroimy choinkę • 145
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Rzucamy śnieżkami” f wskazuje drzewa iglaste wśród innych drzew
Wtorek I 5; IV 18, 19 y y obserwowanie kory drzew iglastych przez lupę f jest sprawne fizycznie; uczestniczy w zabawach
(IV 12, 18)
zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem
między drzewkami” ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y przygotowanie kart do gry w bingo f współpracuje przy wykonywaniu zbiorowych
i popołudniowa y oglądanie albumów o tematyce świątecznej prac (III 5)
I 5; III 2, 5; IV 2 y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f wypowiada się na temat uczestniczenia w uro-
y zabawa dydaktyczna „Bombkowe bingo” czystościach rodzinnych, ich nastroju i przebie-
y zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” gu (III 2; IV 2)
Zajęcia główne y odczytanie pytań z siatki pytań i doświad- f zna niektóre tradycje związane ze świętami
Bożego Narodzenia (III 5)
I 5; IV 1, 5, 7, 9, 12, y doświadczenia: „Z czego robi się bombki?”, f samodzielnie przeprowadza proste doświadcze-
czalne weryfikowanie hipotez
Z CZEGO ROBI SIĘ BOMBKI? y y y przygotowanie ankiet dla rodziców na temat f wnioskuje o rozwiązaniu problemu na podsta-
13, 19
nia (IV 19)
„Czy wszystkie bombki tak samo łatwo się
przewiduje, w miarę swoich możliwości, jakie
tłuką?”
będą skutki czynności manipulacyjnych na
przedmiotach (IV 5, 13)
rodzajów bombek posiadanych w domu –
f
ustalenie sposobu zapisu odpowiedzi
wie uzyskanych wyników (IV 5)
zabawa ruchowa „Zaczarowane zaprzęgi”
umie zapisać informację w formie samodzielnie
f
„Ubieramy choinkę” – zabawy rytmiczne
wymyślonego kodu i odkodować ją, przekazując
– utrwalanie umiejętności chodzenia w ko-
innym (IV 9)
le wiązanym oraz po okręgu ze zmianą kie-
runku
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Śniegowe rzeźby” – lepienie figur f grupuje przedmioty według określonych kry-
teriów (IV 12)
potrafi ruchem zilustrować muzykę (IV 1, 7)
I 5; III 5 ze śniegu f ćwiczy umiejętność chodzenia po okręgu
f
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- ze zmianą kierunku (I 5)
wego f reaguje ruchem na zmianę tempa, dynamiki
y zabawa ruchowa skoczna „Zrzuć woreczek” i wysokości dźwięku (IV 7)
(kulkę śniegową) f bierze udział w organizowanych zajęciach
ruchowych (I 5)
f przestrzega ustalonych zasad (III 5)
f
Aktywność poranna y ormułowanie pytań do eksperta z wytwór- f jest zaciekawione otaczającym światem (IV 19)
i popołudniowa ni bombek f potrafi zadać pytanie i prowadzić dialog (IV 2)
I 5, 7, 9; IV 2, 8, 19 y ćwiczenia poranne: Zestaw VI f grzecznie zwraca się do innych (III 4)
y ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie f przestrzega zasady poruszania się po ulicy
od ciskami z gąbki bombek na sylwecie cho- tylko pod opieką osoby dorosłej, nie oddala się
od opiekuna (III 5)
inki f poznaje nowe zawody (IV 20)
wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 32
y
JAK POWSTAJE BOMBKA? Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa bieżna „Po drugiej stronie” f odzwierciedla szczegóły przedmiotów w pracach
ćwiczenia oddechowe „Śnieżny puszek”
potrafi dostrzegać szczegóły otoczenia (IV 12)
y
f
plastycznych (IV 8, 12)
przypomnienie zasad bezpieczeństwa obo-
prawidłowo posługuje się przyborami kreślar-
f
I 7, 9; III 4, 5; IV 2,
wiązujących w czasie wyjścia poza teren
skimi (I 7)
przedszkola
5, 8, 20
potrafi wykonywać kompozycje techniką stem-
f
„Jak powstaje bombka?” – wycieczka do
plowania (IV 8)
wytwórni bombek lub pracowni zdobienia
bombek
umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
f
Czwartek y szkice z natury – szkicowanie ołówkiem f rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe (IV 5)
rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków
f
elementów zaobserwowanych w wytwórni
występujących w najbliższej okolicy (IV 2, 18)
bombek
przejawia opiekuńczy stosunek do przyrody
f
r
ozmowa na temat wrażeń z wycieczki, zor-
y
ganizowanie wystawy szkiców (II 10, 11)
f jest sprawne ruchowo (I 5)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie patykiem na śniegu
I 5, 7, 9; II 10, 11; IV y obserwacja ptaków przy karmniku – próby
2, 18, 19 rozpoznawania ich gatunków
y zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę
do tunelu”