Page 187 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187

TYDZIEŃ 16  •  Stroimy choinkę  •  185



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Rysowanie patykiem na śniegu. Rozwijanie wyobraźni.
              x Obserwacja ptaków przy karmniku – próby rozpoznawania gatunków. Rozbudzanie zainteresowania przyrodą.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Piątek    temat:  Moja bombka.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Wspólne przygotowanie prezentacji multimedialnej „Co wiemy o ozdobach
            choinko wych?” – wdrażanie do pracy w zespole. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Spotkanie z rodzicami – prezentacja
            projektu. Pełnienie przez dzieci roli ekspertów. Występy dzieci. Zagadki dla rodziców. Rodzinne działania plastyczne –
            wykonanie bombek z wykorzystaniem gotowych elementów. Oglądanie prezentacji multimedialnej będącej sprawozdaniem
            z realizacji projektu. Wspólne kolędowanie. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
              obszary z podstawy programowej: : I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8

            Zajęcia główne:   ▶  Przygotowanie modelu – moja bombka. Wysłuchanie piosenki Grudzień z Mikołajem. Praca
            plastyczna – wykonanie modelu bombki z masy papierowej – rozwijanie ekspresji twórczej, nabywanie umiejętności
            posługiwania się różnymi technikami plastycznymi oraz różnymi przyborami, wprowadzenie nastroju świąt, radości
            ze wspólnych przygotowań. Zorganizowanie wystawy prac.
              obszary z podstawy programowej: III 1, 4, 5, 8; IV 2, 7, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Choinka dla ptaków – dekorowanie drzewka iglastego w ogrodzie pokarmem dla ptaków – uwrażli-
            wianie na potrzeby zwierząt. Toczenie dużych kul śniegowych. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem (na śniegu)
            „Kto silniejszy”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; IV 12, 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Przygotowanie prezentacji multimedialnej „Co wiemy o ozdobach choinkowych?”. Dzieci wspólnie z N. przygotowują
              plan prezentacji, dzielą się zadaniami, przygotowują dekoracje. Wdrażanie do pracy w zespole.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Spotkanie z rodzicami – prezentacja projektu (3. etap metody projektów badawczych). Przebieg spotkania:
                 x prezentacja przez dzieci siatki pytań i arkusza hipotez
                 x oglądanie kolekcji prac plastycznych – historii osobistych, szkiców z natury, modeli bombek – dzieci pełnią rolę
                 ekspertów, odpowiadając na pytania rodziców
                 x występy dzieci – śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej
                 x zagadki dla rodziców przygotowane przez dzieci, których rozwiązaniem są nazwy ozdób choinkowych
                 x rodzinne działania plastyczne – wykonanie bombek z wykorzystaniem gotowych elementów – KA, k. 11
                 x oglądanie przygotowanej przez N. prezentacji multimedialnej będącej sprawozdaniem z realizacji projektu
                 x wspólne kolędowanie.
              x Integrowanie rodziców wokół zadań grupy oraz prezentacja osiągnięć dzieci.
              x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: przygotowanie modelu (zajęcia z 2. etapu metody projektów badawczych).
            Temat: Moja bombka.
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192