Page 187 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 187
TYDZIEŃ 16 • Stroimy choinkę • 185
III Zajęcia w ogrodzie
x Rysowanie patykiem na śniegu. Rozwijanie wyobraźni.
x Obserwacja ptaków przy karmniku – próby rozpoznawania gatunków. Rozbudzanie zainteresowania przyrodą.
x Zabawa ruchowa rzutna „Rzuć piłkę do tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Moja bombka.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wspólne przygotowanie prezentacji multimedialnej „Co wiemy o ozdobach
choinko wych?” – wdrażanie do pracy w zespole. Ćwiczenia poranne: Zestaw VI. Spotkanie z rodzicami – prezentacja
projektu. Pełnienie przez dzieci roli ekspertów. Występy dzieci. Zagadki dla rodziców. Rodzinne działania plastyczne –
wykonanie bombek z wykorzystaniem gotowych elementów. Oglądanie prezentacji multimedialnej będącej sprawozdaniem
z realizacji projektu. Wspólne kolędowanie. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
obszary z podstawy programowej: : I 5; III 4, 5; IV 2, 7, 8
Zajęcia główne: ▶ Przygotowanie modelu – moja bombka. Wysłuchanie piosenki Grudzień z Mikołajem. Praca
plastyczna – wykonanie modelu bombki z masy papierowej – rozwijanie ekspresji twórczej, nabywanie umiejętności
posługiwania się różnymi technikami plastycznymi oraz różnymi przyborami, wprowadzenie nastroju świąt, radości
ze wspólnych przygotowań. Zorganizowanie wystawy prac.
obszary z podstawy programowej: III 1, 4, 5, 8; IV 2, 7, 8
Zajęcia w ogrodzie: Choinka dla ptaków – dekorowanie drzewka iglastego w ogrodzie pokarmem dla ptaków – uwrażli-
wianie na potrzeby zwierząt. Toczenie dużych kul śniegowych. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem (na śniegu)
„Kto silniejszy”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; IV 12, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Przygotowanie prezentacji multimedialnej „Co wiemy o ozdobach choinkowych?”. Dzieci wspólnie z N. przygotowują
plan prezentacji, dzielą się zadaniami, przygotowują dekoracje. Wdrażanie do pracy w zespole.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Spotkanie z rodzicami – prezentacja projektu (3. etap metody projektów badawczych). Przebieg spotkania:
x prezentacja przez dzieci siatki pytań i arkusza hipotez
x oglądanie kolekcji prac plastycznych – historii osobistych, szkiców z natury, modeli bombek – dzieci pełnią rolę
ekspertów, odpowiadając na pytania rodziców
x występy dzieci – śpiewanie piosenek o tematyce świątecznej
x zagadki dla rodziców przygotowane przez dzieci, których rozwiązaniem są nazwy ozdób choinkowych
x rodzinne działania plastyczne – wykonanie bombek z wykorzystaniem gotowych elementów – KA, k. 11
x oglądanie przygotowanej przez N. prezentacji multimedialnej będącej sprawozdaniem z realizacji projektu
x wspólne kolędowanie.
x Integrowanie rodziców wokół zadań grupy oraz prezentacja osiągnięć dzieci.
x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: przygotowanie modelu (zajęcia z 2. etapu metody projektów badawczych).
Temat: Moja bombka.