Page 189 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 189
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
STYCZEŃ
tydzień 17: BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y „Noworoczne życzenia” – wspólne redago- f okazuje szacunek wobec innych osób (III 1)
i popołudniowa wanie tekstów życzeń f potrafi mówić o swoich potrzebach i emocjach
CZY WY WIECIE, CZY NIE WIECIE, KRASNOLUDKI SĄ
I 5, 7; III 1, 7, 8; y zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków sły- (II 4)
IV 2, 3, 8, 12 szysz?” f dostrzega potrzeby innych osób (III 7)
y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f zna popularne bajki dla dzieci (IV 2, 3)
y malowanie ścian tekturowych pudeł za po- f odróżnia elementy fikcji od realnej rzeczywi-
mocą gąbki – ćwiczenie płynnych ruchów stości (IV 3)
kreślarskich f dostrzega rytmiczny układ i potrafi go konty-
y wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna nuować (IV 12)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f posiada zasób pojęć i słów pozwalający tworzyć
„Słońce – deszcz” f swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
logiczne skojarzenia (IV 2, 5)
NA ŚWIECIE… Zajęcia główne y zabawa twórcza – słuchanie opowiadania f dostrzega szczegóły ilustracji i potrafi dokonać
łami i przyborami plastycznymi (I 7; IV 8)
z podkładem muzycznym i ilustrowanie
III 5, 8; IV 1, 2, 3, 8
słów ruchem
logicznego wyboru (IV 12)
r
zagadka literacka
y y ozmowa na temat treści opowiadania f wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją (III 5)
sprawnie posługuje się techniką plastyczną –
f
y aktywność plastyczno-techniczna – wyko- malowanie farbami plakatowymi z wykorzysta-
nanie szablonów krasnali z KA, k. 12 niem gąbki (IV 8)
y ekspresja taneczna do muzyki
f uważnie słucha krótkich utworów literackich
(III 8; IV 3)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa konstrukcyjna – lepienie krasno- f uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
Poniedziałek y zabawy sankami na śniegu f umie odpowiedzieć na pytania związane z treścią
ludków ze śniegowych brył, stworzenie baj-
I 2, 5; IV 18
kowej krainy krasnali
utworu (IV 2)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
IV 18)
niem „Piłka w dołku” f dostosowuje ubranie do aktualnej pogody (I 2;
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y wzbogacanie kącika teatralnego f dostrzega różnice w fakturze przedmiotów i właści-
i popołudniowa y zabawa kreatywna „Obrazki ze skrawka” wościach fizycznych materiałów (I 6; IV 12)
I 5, 6, 9; III 5, 8; y zabawa „Ile sylab się tu ukryło?” f dzieli proste wyrazy na sylaby (IV 2)
IV 2, 3, 11, 12 y wysłuchanie bajki Kopciuszek f uważnie słucha krótkich utworów literackich
(III 8; IV 3)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw VII f umie odpowiedzieć na pytania związane z tre-
BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI Zajęcia główne y y zabawa ortofoniczna f umie współdziałać przy wykonywaniu wspól-
zabawa dydaktyczna „Mozaikowe zamki”
– układanie kompozycji płaskich z figur
ścią utworu (IV 2)
geometrycznych
nego zadania (III 5)
prawidłowo podaje liczbę przedmiotów, podaje
zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa
f
kotów piłkami”
liczebność zbioru (IV 15)
rozwija zainteresowania czytelnicze (IV 4)
f
zabawa twórcza przy dźwiękach lirycznego
utworu muzycznego
wypowiada się na zadany temat (IV 2)
f
r
Wtorek I 5; IV 2, 4, 5, 7, 15 y y y ozwiązywanie zagadek f rozwiązuje zagadki (IV 5)
w skupieniu słucha utworów muzyki poważnej
f
zabawa „Bal na zamku” – tańce do muzyki
(IV 7)
poważnej
y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V f potrafi ruchem zilustrować muzykę (IV 7)
f umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
muzyki (IV 7)
f układa proste kompozycje przestrzenne z figur
geometrycznych (IV 11)