Page 189 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 189

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                             STYCZEŃ









            tydzień 17: BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  „Noworoczne życzenia” – wspólne redago-  f   okazuje szacunek wobec innych osób (III 1)
                    i popołudniowa      wanie tekstów życzeń            f   potrafi mówić o swoich potrzebach i emocjach
               CZY WY WIECIE, CZY NIE WIECIE, KRASNOLUDKI SĄ
                    I 5, 7; III 1, 7, 8;    y  zabawa dydaktyczna „Ile dźwięków sły-  (II 4)
                    IV 2, 3, 8, 12      szysz?”                         f   dostrzega potrzeby innych osób (III 7)
                                      y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   zna popularne bajki dla dzieci (IV 2, 3)
                                      y  malowanie ścian tekturowych pudeł za po-  f   odróżnia elementy fikcji od realnej rzeczywi-
                                        mocą gąbki – ćwiczenie płynnych ruchów   stości (IV 3)
                                        kreślarskich                    f   dostrzega rytmiczny układ i potrafi go konty-
                                      y  wysłuchanie bajki Śpiąca Królewna  nuować (IV 12)
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   posiada zasób pojęć i słów pozwalający tworzyć
                                        „Słońce – deszcz”               f   swobodnie posługuje się dostępnymi materia-
                                                                          logiczne skojarzenia (IV 2, 5)
                 NA ŚWIECIE…  Zajęcia główne  y  zabawa twórcza – słuchanie opowiadania   f   dostrzega szczegóły ilustracji i potrafi dokonać
                                                                          łami i przyborami plastycznymi (I 7; IV 8)
                                        z podkładem muzycznym i ilustrowanie
                    III 5, 8; IV 1, 2, 3, 8
                                        słów ruchem
                                                                          logicznego wyboru (IV 12)
                                        r
                                        zagadka literacka
                                      y y  ozmowa na temat treści opowiadania  f   wykonuje zadanie zgodnie z instrukcją (III 5)
                                                                           sprawnie posługuje się techniką plastyczną –
                                                                        f
                                      y  aktywność plastyczno-techniczna – wyko-  malowanie farbami plakatowymi z wykorzysta-
                                        nanie szablonów krasnali z KA, k. 12  niem gąbki (IV 8)
                                      y  ekspresja taneczna do muzyki
                                                                        f   uważnie słucha krótkich utworów literackich
                                                                          (III 8; IV 3)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa konstrukcyjna – lepienie krasno-  f   uczestniczy w zabawach dramowych (IV 1)
               Poniedziałek           y  zabawy sankami na śniegu       f   umie odpowiedzieć na pytania związane z treścią
                                        ludków ze śniegowych brył, stworzenie baj-
                    I 2, 5; IV 18
                                        kowej krainy krasnali
                                                                          utworu (IV 2)
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                      y
                                                                          IV 18)
                                        niem „Piłka w dołku”            f   dostosowuje ubranie do aktualnej pogody (I 2;
                                                                        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    Aktywność poranna   y  wzbogacanie kącika teatralnego  f   dostrzega różnice w fakturze przedmiotów i właści-
                    i popołudniowa    y  zabawa kreatywna „Obrazki ze skrawka”  wościach fizycznych materiałów (I 6; IV 12)
                    I 5, 6, 9; III 5, 8;    y  zabawa „Ile sylab się tu ukryło?”  f   dzieli proste wyrazy na sylaby (IV 2)
                    IV 2, 3, 11, 12   y  wysłuchanie bajki Kopciuszek   f   uważnie słucha krótkich utworów literackich
                                                                          (III 8; IV 3)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VII  f   umie odpowiedzieć na pytania związane z tre-
                BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI  Zajęcia główne  y y  zabawa ortofoniczna  f   umie współdziałać przy wykonywaniu wspól-
                                        zabawa dydaktyczna „Mozaikowe zamki”
                                        – układanie kompozycji płaskich z figur
                                                                          ścią utworu (IV 2)
                                        geometrycznych
                                                                          nego zadania (III 5)
                                                                           prawidłowo podaje liczbę przedmiotów, podaje
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa
                                                                        f
                                        kotów piłkami”
                                                                          liczebność zbioru (IV 15)
                                                                           rozwija zainteresowania czytelnicze (IV 4)
                                                                        f
                                        zabawa twórcza przy dźwiękach lirycznego
                                        utworu muzycznego
                                                                           wypowiada się na zadany temat (IV 2)
                                                                        f
                                        r
                Wtorek   I 5; IV 2, 4, 5, 7, 15  y y y  ozwiązywanie zagadek  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                           w skupieniu słucha utworów muzyki poważnej
                                                                        f
                                        zabawa „Bal na zamku” – tańce do muzyki
                                                                          (IV 7)
                                        poważnej
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V  f   potrafi ruchem zilustrować muzykę (IV 7)
                                                                        f   umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej
                                                                          muzyki (IV 7)
                                                                        f   układa proste kompozycje przestrzenne z figur
                                                                          geometrycznych (IV 11)
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194