Page 193 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 193
TYDZIEŃ 19 • Prezenty dla babci i dziadka • 191
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Pociągi” – ustalanie f liczy elementy zbioru w zakresie własnych możli-
i popołudniowa równoliczności wości (IV 15)
I 5, 9; IV 7, 15 y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f ustala równoliczność dwóch zbiorów (IV 15)
y „Przedszkolny koncert” – śpiewanie znanych f samodzielnie tworzy proste, oryginalne kompo-
piosenek z akompaniamentem prostych zycje plastyczne (IV 8)
instrumentów f słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich
temat (IV 2, 3)
ćwiczenia oddechowe
y
BAL BALONIKÓW Zajęcia główne y y y zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” f grupuje obiekty według podanych kryteriów
próbuje mierzyć przedmioty wspólną miarą
i używa określeń: dłuższy, krótszy, taki sam (IV 13)
wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Balonik
f
I 5; III 5; IV 2, 3, 8;
ćwiczenia matematyczne z wykorzystaniem
(koloru i wielkości) i formułuje uogólnienia
elementów dekoracyjnych
12, 13, 14, 15
typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne,
wspólne dekorowanie sali, utrwalenie sto-
y
a te są inne (IV 12)
sunków przestrzennych f określa rozmieszczenie przedmiotów w prze-
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y y rzeźbienie ze śniegu bajkowych postaci f z pomocą N. tworzy dekoracje sali (IV 8)
zabawa ruchowa „Balonik”
strzeni (IV 14)
zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
I 5; IV 8
zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas
y
f
używa nia nożyczek i przyborów do majsterko-
wania (III 5)
f tworzy muzykę, korzystając z wykonanych własno-
ręcznie instrumentów (IV 7)
f bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
ciach ruchowych (I 5)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Gdzie się ukrył dzwo- f umie rozpoznać dźwięk i wskazać jego źródło
i popołudniowa neczek?” (IV 7)
I 5, 6, 7; IV 1, 7 y wysłuchanie dowolnej bajki f odgrywa role w zabawach parateatralnych, posłu-
gując się mową, mimiką, gestem i ruchem (IV 1)
y y ćwiczenia poranne: Zestaw VIII f zna tradycje karnawałowe (III 5)
BAL KARNAWAŁOWY Zajęcia główne y y zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” f wie, jak należy zachować się podczas uroczystości
„Bal karnawałowy” – swobodna ekspresja
umie posługiwać się rekwizytami (I 6, 7)
plastyczna
f
(III 5)
potrafi zilustrować muzykę ruchem, z wykorzysta-
f
uroczystość okolicznościowa – bal karnawa-
niem rekwizytów (IV 7)
łowy
I 5; II 1, 3, 4; III 2, 5;
dostosowuje ruch ciała do rytmu słyszanej
f
IV 7
muzyki (IV 7)
Piątek Zajęcia w ogrodzie y obserwacje przyrodnicze „Czy dzisiaj śnieg f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4)
się lepi?”
I 5; IV 18, 19
czuje przynależność do grupy przedszkolnej
f
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa (III 2)
„Zwierzęta na spacer i do domku” f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
f prowadzi obserwację ukierunkowaną (IV 19)
f jest zainteresowane przyrodą (IV 18, 19)
tydzień 19: PREZENTY DLA BABCI I DZIADKA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?” – f rozwija sprawność grafomotoryczną (I 7, 9)
jest spostrzegawcze (I 9; IV 12)
ćwiczenie spostrzegawczości
i popołudniowa
Poniedziałek MOJA RODZINA I 5, 7, 9; IV 12 y y y ćwiczenia poranne: Zestaw IX f uważnie słucha opowiadania, zadaje pytania
f
ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy”
dotyczące jego treści i odpowiada na takie pyta-
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
nia (III 8; IV 2)
dostrzega potrzeby i pragnienia innych członków
„Słońce – deszcz”
f
rodziny (II 9; III 7)