Page 193 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 193

TYDZIEŃ 19  •  Prezenty dla babci i dziadka  •  191



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Pociągi” – ustalanie   f   liczy elementy zbioru w zakresie własnych możli-
                    i popołudniowa      równoliczności                    wości (IV 15)
                    I 5, 9; IV 7, 15  y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   ustala równoliczność dwóch zbiorów (IV 15)
                                      y  „Przedszkolny koncert” – śpiewanie znanych   f   samodzielnie tworzy proste, oryginalne kompo-
                                        piosenek z akompaniamentem prostych    zycje plastyczne (IV 8)
                                        instrumentów                    f   słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich
                                                                          temat (IV 2, 3)
                                        ćwiczenia oddechowe
                                      y
                BAL BALONIKÓW  Zajęcia główne  y y y  zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”  f   grupuje obiekty według podanych kryteriów
                                                                           próbuje mierzyć przedmioty wspólną miarą
                                                                          i używa określeń: dłuższy, krótszy, taki sam (IV 13)
                                        wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Balonik
                                                                        f
                    I 5; III 5; IV 2, 3, 8;
                                        ćwiczenia matematyczne z wykorzystaniem
                                                                          (koloru i wielkości) i formułuje uogólnienia
                                        elementów dekoracyjnych
                    12, 13, 14, 15
                                                                          typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne,
                                        wspólne dekorowanie sali, utrwalenie sto-
                                      y
                                                                          a te są inne (IV 12)
                                        sunków przestrzennych           f   określa rozmieszczenie przedmiotów w prze-
                Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y y  rzeźbienie ze śniegu bajkowych postaci  f   z pomocą N. tworzy dekoracje sali (IV 8)
                                        zabawa ruchowa „Balonik”
                                                                          strzeni (IV 14)
                                        zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”
                    I 5; IV 8
                                                                           zachowuje  zasady  bezpieczeństwa  podczas
                                      y
                                                                        f
                                                                          używa nia nożyczek i przyborów do majsterko-
                                                                          wania (III 5)
                                                                        f   tworzy muzykę, korzystając z wykonanych własno-
                                                                          ręcznie instrumentów (IV 7)
                                                                        f   bierze aktywny udział w organizowanych zaję-
                                                                          ciach ruchowych (I 5)
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Gdzie się ukrył dzwo-  f   umie rozpoznać dźwięk i wskazać jego źródło
                    i popołudniowa      neczek?”                          (IV 7)
                    I 5, 6, 7; IV 1, 7  y  wysłuchanie dowolnej bajki   f   odgrywa role w zabawach parateatralnych, posłu-
                                                                          gując się mową, mimiką, gestem i ruchem (IV 1)
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw VIII  f   zna tradycje karnawałowe (III 5)
                BAL KARNAWAŁOWY  Zajęcia główne  y y  zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”  f   wie, jak należy zachować się podczas uroczystości
                                        „Bal karnawałowy” – swobodna ekspresja
                                                                           umie posługiwać się rekwizytami (I 6, 7)
                                        plastyczna
                                                                        f
                                                                          (III 5)
                                                                           potrafi zilustrować muzykę ruchem, z wykorzysta-
                                                                        f
                                        uroczystość okolicznościowa – bal karnawa-
                                                                          niem rekwizytów (IV 7)
                                        łowy
                    I 5; II 1, 3, 4; III 2, 5;
                                                                           dostosowuje ruch ciała do rytmu słyszanej
                                                                        f
                    IV 7
                                                                          muzyki (IV 7)
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje przyrodnicze „Czy dzisiaj śnieg   f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 1, 3, 4)
                                        się lepi?”
                    I 5; IV 18, 19
                                                                           czuje przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   (III 2)
                                        „Zwierzęta na spacer i do domku”  f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                                                        f   prowadzi obserwację ukierunkowaną (IV 19)
                                                                        f   jest zainteresowane przyrodą (IV 18, 19)
            tydzień 19: PREZENTY DLA BABCI I DZIADKA
            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?” –   f   rozwija sprawność grafomotoryczną (I 7, 9)
                                                                           jest spostrzegawcze (I 9; IV 12)
                                        ćwiczenie spostrzegawczości
                    i popołudniowa
               Poniedziałek   MOJA RODZINA  I 5, 7, 9; IV 12  y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw IX  f   uważnie słucha opowiadania, zadaje pytania
                                                                        f
                                        ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy”
                                                                          dotyczące jego treści i odpowiada na takie pyta-
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          nia (III 8; IV 2)
                                                                           dostrzega potrzeby i pragnienia innych członków
                                        „Słońce – deszcz”
                                                                        f
                                                                          rodziny (II 9; III 7)
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198