Page 196 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 196

194  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                    y  zajęcia plastyczne – laurka dla babci i dziad-  f   odczuwa radość i przyjemność z przygotowywa-
                                                                             do podstawy programowej
                LAURKA DLA BABCI I DZIADKA  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Berek drewniany”
                                                                        nia upominków dla najbliższych osób (II 4, 6;
                                      ka; wykonanie laurki dla dziadków według
                                                                        III 1, 2)
                                      wzoru (KA, k. 13, 14, 15)
                                    y  wręczenie upominków dziadkom podczas   f   przestrzega reguł zabawy (III 5)
             Piątek                   uroczystości i słodki poczęstunek w posta-  f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
                                      ci własnoręcznie upieczonej szarlotki


                  I 5; III 5
                                      zabawa śnieżkami „Kto dalej rzuci?”
                                    y
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                    y
                                      „Zwierzęta na spacer i do domku”


          tydzień 20: CZYJ TO DOM?


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa „Głuchy telefon”      f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie   (III 5)
                  I 5; III 5; IV 2, 8, 12, 18  szlaczków; próby tworzenia rytmicznych   f   wykonuje kompozycje rytmiczne techniką stem-
                                      kompozycji                        plowania (IV 8, 12)
                                    y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   zna różne znaczenia słowa dom (IV 2)
               KAŻDY MA SWÓJ DOM  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   dobiera obrazki w logicznie pasujące pary (IV 12)
                                                                          rozpoznaje i nazywa domy wybranych gatunków
                                      oglądanie albumów przyrodniczych przed-
                                    y
                                                                      f
                                                                        zwierząt (IV 2, 18)
                                      stawiających domy różnych zwierząt
                                                                          aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicz-
                                      „Słońce – deszcz”
                                                                      f
                                                                        nych utrwalających prawidłową wymowę głosek
                                      wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                      Pokaż mi swój domek
                  II 8; III 5, 8; IV 2, 5,
                  12, 18, 19
                                      r
                                    y
                                                                          rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
                                                                      f
                                      „Kto gdzie mieszka?” – dobieranie w pary
                                    y  ozwiązywanie zagadek słownych  f   słucha w skupieniu tekstów literackich (III 8; IV 2)
                                                                          chętnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
                                                                      f
               Poniedziałek         y  wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 39  f   chętnie ogląda książki, jest zainteresowane ich
                                      obrazków zwierząt i ich domów
                                                                          przestrzega zasad kolejności wypowiadania się
                                                                        (II 8; III 5)
                                      zabawa dydaktyczna „Kto tu mieszka?”
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa dźwiękonaśladowcza „Kim jestem?”
                                    y
                                                                        treścią (IV 19)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Zimowe drzewa” – obserwowanie przyrody   f   wypowiada się na temat konieczności przebywa-
                  III 5; IV 2, 18     w zimowej szacie                  nia na świeżym powietrzu bez względu na porę
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem   roku (III 5; IV 2, 18)
                                      „Przepychanka”                  f   opisuje wygląd drzew w zimowej szacie (IV 2, 18)
                                                                      f   jest sprawne ruchowo (I 5)
                  Aktywność poranna   y  wysłuchanie opowiadania o relacjach sąsiedz-  f   uważnie słucha tekstu literackiego (III 8; IV 2)
                  i popołudniowa      kich                            f   wyraża szacunek wobec innych osób (III 1)
                  I 5, 7; III 1, 8;    y  wyjaśnienie pojęcia sąsiad, zwrócenie uwagi   f   rozumie znaczenie słowa sąsiad (IV 2)
               NASI SĄSIEDZI        y  „Domek Marcinka” – wyklejanie z papieru   f   sprawnie stosuje technikę wydzierania z papieru
                  IV 2, 8, 18
                                      na radość płynącą z wzajemnej życzliwości
                                                                          wypowiada się w formie artystycznej na temat
                                                                      f
                                                                        przeżyć bohaterów utworu (IV 8)
                                      w kontaktach sąsiedzkich oraz ze wspólnej,
                                      zgodnej zabawy
                                                                        kolorowego podczas wykonania pracy plastycznej
                                      kolorowego; ilustrowanie treści opowiadania
                                                                        (I 7)
               Wtorek               y  ćwiczenia poranne: Zestaw X    f   opowiada o treści i tematyce swoich prac, for-
                                                                        mułując kilkuzdaniowe wypowiedzi (IV 2)
                                      wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 40
                                    y
                                                                          rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                      zabawa ortofoniczna „Maszyny na budowie”
                                    y
                                                                      f
                                    y  zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa   f   rozpoznaje gatunki niektórych ptaków (IV 18)
                                      kotów piłkami”                  f   uważnie ogląda film oraz umie odpowiedzieć
                                                                        na pytania dotyczące jego treści (III 8; IV 2)
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201