Page 196 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 196
194 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia y zajęcia plastyczne – laurka dla babci i dziad- f odczuwa radość i przyjemność z przygotowywa-
do podstawy programowej
LAURKA DLA BABCI I DZIADKA Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Berek drewniany”
nia upominków dla najbliższych osób (II 4, 6;
ka; wykonanie laurki dla dziadków według
III 1, 2)
wzoru (KA, k. 13, 14, 15)
y wręczenie upominków dziadkom podczas f przestrzega reguł zabawy (III 5)
Piątek uroczystości i słodki poczęstunek w posta- f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 5)
ci własnoręcznie upieczonej szarlotki
I 5; III 5
zabawa śnieżkami „Kto dalej rzuci?”
y
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
y
„Zwierzęta na spacer i do domku”
tydzień 20: CZYJ TO DOM?
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Głuchy telefon” f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
i popołudniowa y ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie (III 5)
I 5; III 5; IV 2, 8, 12, 18 szlaczków; próby tworzenia rytmicznych f wykonuje kompozycje rytmiczne techniką stem-
kompozycji plowania (IV 8, 12)
y ćwiczenia poranne: Zestaw X f zna różne znaczenia słowa dom (IV 2)
KAŻDY MA SWÓJ DOM Zajęcia główne y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f dobiera obrazki w logicznie pasujące pary (IV 12)
rozpoznaje i nazywa domy wybranych gatunków
oglądanie albumów przyrodniczych przed-
y
f
zwierząt (IV 2, 18)
stawiających domy różnych zwierząt
aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicz-
„Słońce – deszcz”
f
nych utrwalających prawidłową wymowę głosek
wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej
y
(IV 2)
Pokaż mi swój domek
II 8; III 5, 8; IV 2, 5,
12, 18, 19
r
y
rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
f
„Kto gdzie mieszka?” – dobieranie w pary
y ozwiązywanie zagadek słownych f słucha w skupieniu tekstów literackich (III 8; IV 2)
chętnie wypowiada się na różne tematy (IV 2)
f
Poniedziałek y wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 39 f chętnie ogląda książki, jest zainteresowane ich
obrazków zwierząt i ich domów
przestrzega zasad kolejności wypowiadania się
(II 8; III 5)
zabawa dydaktyczna „Kto tu mieszka?”
y
f
zabawa dźwiękonaśladowcza „Kim jestem?”
y
treścią (IV 19)
Zajęcia w ogrodzie y „Zimowe drzewa” – obserwowanie przyrody f wypowiada się na temat konieczności przebywa-
III 5; IV 2, 18 w zimowej szacie nia na świeżym powietrzu bez względu na porę
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem roku (III 5; IV 2, 18)
„Przepychanka” f opisuje wygląd drzew w zimowej szacie (IV 2, 18)
f jest sprawne ruchowo (I 5)
Aktywność poranna y wysłuchanie opowiadania o relacjach sąsiedz- f uważnie słucha tekstu literackiego (III 8; IV 2)
i popołudniowa kich f wyraża szacunek wobec innych osób (III 1)
I 5, 7; III 1, 8; y wyjaśnienie pojęcia sąsiad, zwrócenie uwagi f rozumie znaczenie słowa sąsiad (IV 2)
NASI SĄSIEDZI y „Domek Marcinka” – wyklejanie z papieru f sprawnie stosuje technikę wydzierania z papieru
IV 2, 8, 18
na radość płynącą z wzajemnej życzliwości
wypowiada się w formie artystycznej na temat
f
przeżyć bohaterów utworu (IV 8)
w kontaktach sąsiedzkich oraz ze wspólnej,
zgodnej zabawy
kolorowego podczas wykonania pracy plastycznej
kolorowego; ilustrowanie treści opowiadania
(I 7)
Wtorek y ćwiczenia poranne: Zestaw X f opowiada o treści i tematyce swoich prac, for-
mułując kilkuzdaniowe wypowiedzi (IV 2)
wykonanie ćwiczenia – KP2, k. 40
y
rozwija spostrzegawczość (I 9)
zabawa ortofoniczna „Maszyny na budowie”
y
f
y zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa f rozpoznaje gatunki niektórych ptaków (IV 18)
kotów piłkami” f uważnie ogląda film oraz umie odpowiedzieć
na pytania dotyczące jego treści (III 8; IV 2)