Page 198 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 198

196  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-  f   wykazuje zainteresowanie architekturą najbliż-
                  I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 8,   zujących w czasie wyjścia poza teren przed-  szego otoczenia (IV 19)
                                      szkola
                  14, 19            y  wycieczka „Nasza okolica”      f   stosuje określenia przymiotnikowe do opisywa-
                                                                        nia cech budowli (IV 2)
               NASZE OSIEDLE        y  oglądanie budynków, określanie ich wyglądu,   f   potrafi odwzorować elementy otoczenia oraz
                                                                        swoje doświadczenia i przeżycia w pracy pla-
                                      położenia, odległości od przedszkola, ukła-
                                      du przestrzennego parków, ulic, alejek –
                                                                        stycznej (IV 1, 8)
                                      poznanie zabudowy najbliższej okolicy
                                                                          sprząta po zakończonej pracy (I 7)
                                                                      f
                                      r
                                      ozmowa podsumowująca
                                                                          utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7)
                                      r
                                    y
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  ysunek „Moja okolica”  f   stosuje w sytuacjach zadaniowych określenia
                                                                      f
                                                                        stosunków przestrzennych i kierunków: na prawo,
                                      zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                    y
                                                                        na lewo (IV 14)
                                      wego
                  I 5; III 5
                                    y  zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”  f   umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
                                                                          bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                        korzystania ze sprzętów terenowych zimą (III 5)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Budujemy domy” – konstruowanie   f   współpracuje przy wykonywaniu zbiorowych
                  i popołudniowa      z klocków różnego rodzaju domów   prac (III 5)
                  I 5, 7; III 5; IV 2, 5,   y  ćwiczenia poranne: Zestaw X  f   wie, jak zaplanować swoje działania, aby wyko-
                  11                y  zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?”   nać określoną pracę plastyczno-konstrukcyjną
                                      – rozwijanie wrażliwości dotykowej  (IV 11)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Skoczki”  f   próbuje nazywać niektóre rodzaje maszyn sto-
                                                                        sowanych w budownictwie (IV 2)
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozmowa nawiązująca do spaceru po naj-    rozumie przyczynę i skutek określonych działań
                  I 7; III 1, 5; IV 8, 11,   bliższej okolicy         f  (IV 5)
                  12                y  aktywność plastyczno-konstrukcyjna „Mój     używa prostych narzędzi podczas majsterko-
                                      dom”                            f  wania (I 7)
               MÓJ DOM  Zajęcia w ogrodzie  y  wyeksponowanie prac; porównywanie wiel-  f   wykonuje proste konstrukcje przestrzenne
                                      kości
                                                                        z określonego materiału plastycznego (IV 11)
                                                                          w miarę sprawnie posługuje się nożyczkami
                                       „Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” –
                                                                      f
                                    y
                                                                        (I 7)
               Piątek   I 5; II 10; IV 2, 18  wykonywanie prac porządkowych w karm-  f   odczuwa radość z wykonanej pracy (III 1)
                                      nikach; obserwowanie przylatujących pta-
                                                                          zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas uży-
                                      ków
                                                                      f
                                    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   wania przyborów plastycznych i narzędzi do
                                      „Zwierzęta na spacer i do domku”  majsterkowania (III 5)
                                                                      f   dostrzega różnice w fakturze i właściwościach
                                                                        fizycznych materiałów (IV 8, 12)
                                                                      f   dostrzega potrzebę ochrony zwierząt w najbliż-
                                                                        szym otoczeniu w okresie zimy (II 10)
                                                                      f   obserwuje przyrodę; rozpoznaje niektóre ga-
                                                                        tunki ptaków (IV 2, 18)
                                                                      f   uczestniczy w organizowanych zabawach ru-
                                                                        chowych (I 5)
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203