Page 198 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 198
196 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y omówienie zasad bezpieczeństwa obowią- f wykazuje zainteresowanie architekturą najbliż-
I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 8, zujących w czasie wyjścia poza teren przed- szego otoczenia (IV 19)
szkola
14, 19 y wycieczka „Nasza okolica” f stosuje określenia przymiotnikowe do opisywa-
nia cech budowli (IV 2)
NASZE OSIEDLE y oglądanie budynków, określanie ich wyglądu, f potrafi odwzorować elementy otoczenia oraz
swoje doświadczenia i przeżycia w pracy pla-
położenia, odległości od przedszkola, ukła-
du przestrzennego parków, ulic, alejek –
stycznej (IV 1, 8)
poznanie zabudowy najbliższej okolicy
sprząta po zakończonej pracy (I 7)
f
r
ozmowa podsumowująca
utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7)
r
y
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y ysunek „Moja okolica” f stosuje w sytuacjach zadaniowych określenia
f
stosunków przestrzennych i kierunków: na prawo,
zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
y
na lewo (IV 14)
wego
I 5; III 5
y zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” f umie regulować fazę wdechu i wydechu (I 9)
bierze udział w zabawach ruchowych (I 5)
f
f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
korzystania ze sprzętów terenowych zimą (III 5)
Aktywność poranna y zabawa „Budujemy domy” – konstruowanie f współpracuje przy wykonywaniu zbiorowych
i popołudniowa z klocków różnego rodzaju domów prac (III 5)
I 5, 7; III 5; IV 2, 5, y ćwiczenia poranne: Zestaw X f wie, jak zaplanować swoje działania, aby wyko-
11 y zabawa dydaktyczna „Co jest w środku?” nać określoną pracę plastyczno-konstrukcyjną
– rozwijanie wrażliwości dotykowej (IV 11)
y zabawa ruchowa skoczna „Skoczki” f próbuje nazywać niektóre rodzaje maszyn sto-
sowanych w budownictwie (IV 2)
r
Zajęcia główne y ozmowa nawiązująca do spaceru po naj- rozumie przyczynę i skutek określonych działań
I 7; III 1, 5; IV 8, 11, bliższej okolicy f (IV 5)
12 y aktywność plastyczno-konstrukcyjna „Mój używa prostych narzędzi podczas majsterko-
dom” f wania (I 7)
MÓJ DOM Zajęcia w ogrodzie y wyeksponowanie prac; porównywanie wiel- f wykonuje proste konstrukcje przestrzenne
kości
z określonego materiału plastycznego (IV 11)
w miarę sprawnie posługuje się nożyczkami
„Czy ptaki w ogrodzie nie są głodne?” –
f
y
(I 7)
Piątek I 5; II 10; IV 2, 18 wykonywanie prac porządkowych w karm- f odczuwa radość z wykonanej pracy (III 1)
nikach; obserwowanie przylatujących pta-
zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas uży-
ków
f
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa wania przyborów plastycznych i narzędzi do
„Zwierzęta na spacer i do domku” majsterkowania (III 5)
f dostrzega różnice w fakturze i właściwościach
fizycznych materiałów (IV 8, 12)
f dostrzega potrzebę ochrony zwierząt w najbliż-
szym otoczeniu w okresie zimy (II 10)
f obserwuje przyrodę; rozpoznaje niektóre ga-
tunki ptaków (IV 2, 18)
f uczestniczy w organizowanych zabawach ru-
chowych (I 5)