Page 202 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 202
200 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
2. Rozwiązywanie zagadek (mogą być ilustrowane rekwizytami).
Ta duża budowla ma wysokie wieże.
Mieszkają w niej królowie, a bronią jej rycerze. (zamek)
Ta piękna królewna bardzo długo spała.
Na pocałunek księcia aż 100 lat czekała. (Śpiąca Królewna)
Z księciem na balu wspaniałym tańczyła,
gdy wybiła północ, pantofelek zgubiła. (Kopciuszek)
Magdalena Kosecka
3. Zabawa „Bal na zamku”. Dzieci przebierają się za bajkowe postacie, korzystając z materiałów i rekwizytów zgromadzo-
nych w kąciku teatralnym. Podczas tworzenia i wkładania stroju pomagają sobie w parach. Następnie tańczą do muzyki.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x „Czy ogród nadal śpi?” – obserwowanie roślin i zwierząt w ogrodzie. Wnioskowanie na temat zmian zachodzących
w przyrodzie zimą.
x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
N. prosi dzieci, aby następnego dnia przyniosły do przedszkola swoją ulubioną książkę.
Środa temat: Gdzie mieszka książeczka?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Moja ulubiona książka” – wypowiedzi dzieci na temat książek przyniesionych
z domu. Wykonanie ćwiczenia z KP2. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Zabawa dydaktyczna „Co to za bajka?” – ćwiczenie
mnemotechniczne. Ćwiczenia grafomotoryczne – kopiowanie przez kalkę techniczną dużych konturów postaci z bajek.
Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli”.
obszary z podstawy programowej: II 8; III 8; IV 4, 5, 12, 15, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Wycieczka – gdzie mieszka książeczka? Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan Biblioteka.
Rozmowa na temat treści opowiadania. Omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren
przedszkola. Wycieczka do biblioteki – obserwacja, rozmowy z pracownikami, pogadanka – kształtowanie intelektualnego
i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć, poznanie działalności biblioteki. Zorganizowanie
biblioteczki przedszkolnej. Grupowanie książek według tematu. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – bajka o Kopciuszku.
Zabawy rytmiczne i inscenizacyjne przy piosence Na bal z Kopciuszkiem.
obszary z podstawy programowej: II 3; III 5; IV 2, 4, 7, 12, 19, 20
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Moja ulubiona książka” – wypowiedzi dzieci na temat książek przyniesionych z domu. Zorganizowanie ekspozycji
i wspólne czytanie. Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
x Wykonanie ćwiczenia z KP2, k. 33 – przeliczanie elementów, porównywanie ich wielkości.