Page 202 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 202

200  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          2.  Rozwiązywanie zagadek (mogą być ilustrowane rekwizytami).

            Ta duża budowla ma wysokie wieże.
            Mieszkają w niej królowie, a bronią jej rycerze.     (zamek)
            Ta piękna królewna bardzo długo spała.
            Na pocałunek księcia aż 100 lat czekała.     (Śpiąca Królewna)

            Z księciem na balu wspaniałym tańczyła,
            gdy wybiła północ, pantofelek zgubiła.     (Kopciuszek)
                                                                 Magdalena Kosecka

          3.  Zabawa „Bal na zamku”. Dzieci przebierają się za bajkowe postacie, korzystając z materiałów i rekwizytów zgromadzo-
            nych w kąciku teatralnym. Podczas tworzenia i wkładania stroju pomagają sobie w parach. Następnie tańczą do muzyki.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x „Czy ogród nadal śpi?” – obserwowanie roślin i zwierząt w ogrodzie. Wnioskowanie na temat zmian zachodzących
            w przyrodzie zimą.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          N. prosi dzieci, aby następnego dnia przyniosły do przedszkola swoją ulubioną książkę.



          Środa    temat:  Gdzie mieszka książeczka?



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: „Moja ulubiona książka” – wypowiedzi dzieci na temat książek przyniesionych
          z domu. Wykonanie ćwiczenia z KP2. Ćwiczenia poranne: Zestaw VII. Zabawa dydaktyczna „Co to za bajka?” – ćwiczenie
          mnemotechniczne. Ćwiczenia grafomotoryczne – kopiowanie przez kalkę techniczną dużych konturów postaci z bajek.
          Zabawa ruchowa rzutna „Wrzuć orzeszki do dziupli”.
            obszary z podstawy programowej: II 8; III 8; IV 4, 5, 12, 15, 19

          Zajęcia główne:   ▶  1. Wycieczka – gdzie mieszka książeczka? Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan Biblioteka.
          Rozmowa na temat treści opowiadania. Omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia poza teren
          przedszkola. Wycieczka do biblioteki – obserwacja, rozmowy z pracownikami, pogadanka – kształtowanie intelektualnego
          i emocjonalnego stosunku do książki jako źródła wiadomości i przeżyć, poznanie działalności biblioteki. Zorganizowanie
          biblioteczki przedszkolnej. Grupowanie książek według tematu.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – bajka o Kopciuszku.
          Zabawy rytmiczne i inscenizacyjne przy piosence Na bal z Kopciuszkiem.
            obszary z podstawy programowej: II 3; III 5; IV 2, 4, 7, 12, 19, 20

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x „Moja ulubiona książka” – wypowiedzi dzieci na temat książek przyniesionych z domu. Zorganizowanie ekspozycji
            i wspólne czytanie. Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
             x Wykonanie ćwiczenia z KP2, k. 33 – przeliczanie elementów, porównywanie ich wielkości.
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207