Page 207 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 207

TYDZIEŃ 17  •  Bajki, baśnie, bajeczki  •  205



              N. rysuje na arkuszu czarnym pisakiem prostokąt. Dzieli go pionowo na 12 kolumn, a poziomo na 8 wierszy. Na jednym
              ze środkowych pól przykleja ilustrację zamku, który będzie metą, a na pierwszym polu przy brzegu planszy wyznacza
              start. Następnie dzieci wraz z N. wymyślają, jakie niebezpieczeństwa mogą czyhać na królewicza i rycerzy, gdy będą
              wspinali się do zamku, a jakie będą ich czekać nagrody.
            2.  Przedstawienie reguł gry.
                 x Liczba graczy: cztery osoby oraz rzucający kostką.
                 x Cel gry: gracze (trzej rycerze i królewicz) mają jak najszybciej dotrzeć do zamku, by obudzić królewnę, a po drodze
                 pokonać liczne przeszkody. Wygrywa ten gracz, który dojdzie do zamku jako pierwszy.
                 x Początek gry: rozpoczyna gracz wylosowany dzięki wyliczance.
                 x Ruchy w grze:
                    − gracze rzucają kostką po kolei i przesuwają swoje pionki o liczbę pól odpowiadającą liczbie kropek na kostce
                    − na jednym polu może znajdować się równocześnie kilka pionków
                    − wyrzucenie czarnego pola na kostce jest równoznaczne z utratą kolejki.
                 x Pola specjalne:
                    − pole z bestią (kara) – gracz wystraszony przez dzikie bestie ucieka na pole startu
                    − pole z kolczastym krzewem (kara) – gracz, który zaplątał się w kolczasty krzew, traci jedną kolejkę, żeby wydostać
                   się z kolców
                    − pole z rannym zwierzątkiem (nagroda) – gracz udziela pomocy rannemu zwierzątku i w nagrodę otrzymuje
                   dodatkowy rzut kostką.

            Wzór planszy.



                                                              ranne
             start                    bestia                zwierzątko               kolczasty
                                                                                      krzew

                        bestia                                                                bestia



             kolczasty                                                                                ranne
              krzew                                                                                  zwierzątko


                                                                 ZAMEK
                                                                 (meta)














                                                              bestia                                  bestia



                     kolczasty
                      krzew                                           bestia




            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Celuj w płotek” – rzucanie śnieżkami do celu. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Rzeźbienie w śniegu. Kształtowanie sprawności manualnej.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212