Page 211 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 211

TYDZIEŃ 18  •  Karnawałowe stroje  •  209



              –   Jak zachowywał się karnawał?
              –   Co przyniósł karnawał?
            3.  Oglądanie ilustracji przypiętych do tablicy przedstawiających bal karnawałowy w przedszkolu i rozmowa kierowana.
              Przykładowe pytania:
              –   Jak wyglądają dzieci?
              –   Za jakie postacie przebrały się dzieci z przedszkola?
              –   Jak wygląda sala?
            4.  Wykonanie ćwiczenia z KP2, k. 35.
            5.  Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence Na bal z Kopciuszkiem (CD).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Obserwacje „Co słychać w przyrodzie?” – dostrzeganie zmian związanych z zimą. Ćwiczenie spostrzegawczości.
              x Lepienie bałwana ze śniegu – toczenie kul, stawianie bałwana i uzupełnianie jego postaci elementami stroju. Kształto-
              wanie umiejętności konstrukcyjnych i dekoracyjnych.
              x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Wtorek    temat:  Bajkowe bale.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Wszystko gra” – konstruowanie prostych instrumentów muzycznych.
            Wymyślanie nazw instrumentów i wspólne muzykowanie. Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie wzorów na obrazkach
            przedstawiających karnawałowe stroje. Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII. Zabawa „Budujemy zamek” – zabawa konstruk-
            cyjna z wykorzystaniem klocków. Zabawa ortofoniczna „W zamku straszy”. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa
            kotów piłkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 9; III 5; IV 7, 11

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia rozwijające kreatywność – bajkowe bale. Swobodny taniec z chustkami. Zabawa twórcza
            „Spotkanie bajek” – kształtowanie umiejętności twórczego opowiadania. Aktywność plastyczna „Bajkowy bal” – praca
            zespołowa. Zagadki słowno-ruchowe „Kim będę na balu?” – wdrażanie do inscenizowania i odgrywania ról, kształtowanie
            umiejętności wyrażania muzyki ruchem.  ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 8; IV 2, 3, 7, 11, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Ćwiczenia rozgrzewające. Obserwacja ptaków przy karmniku, rozpoznawanie i nazywanie gatunków
            ptaków. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 10; IV 2, 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Wszystko gra”. Dzieci konstruują proste instrumenty muzyczne z przedmiotów codziennego użytku: grzechotki
              (pudełka wypełnione grochem, ryżem), brzękadełka, bandżole (plastikowe pojemniczki, np. po serkach, owinięte gumkami
              recepturkami). Następnie wymyślają nazwy swoich instrumentów i muzykują. Kształtowanie wyobraźni i wrażli wości
              muzycznej.
              x Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie wzorów na obrazkach przedstawiających karnawałowe stroje.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Budujemy zamek” – zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem klocków. Dzieci ustalają, jaki zamek zbudują,
              planują czynności i realizują plan. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
              x Zabawa ortofoniczna „W zamku straszy” – ćwiczenia artykulacyjne na sylabach: szu­szu, szy­szy, skrzyp­skrzyp.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216