Page 215 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 215
TYDZIEŃ 18 • Karnawałowe stroje • 213
Czwartek temat: Bal baloników.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Pociągi” – ustalanie równoliczności. Ćwiczenia poranne:
Zestaw VIII. „Przedszkolny koncert” – śpiewanie znanych piosenek z akompaniamentem prostych instrumentów. Ćwiczenia
oddechowe. Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 7, 15
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia matematyczne – bal baloników. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Balonik. Ćwiczenia
matematyczne z wykorzystaniem elementów dekoracyjnych – doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porząd-
kowych, ustalanie równoliczności zbiorów, ćwiczenie orientacji przestrzennej, mierzenie za pomocą wspólnej miary. Wspólne
dekorowanie sali – stosowanie określeń opisujących stosunki przestrzenne: wyżej – niżej, w lewo – w prawo, na górze –
na dole. Zabawa ruchowa „Balonik”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 3, 8; 12, 13, 14, 15
Zajęcia w ogrodzie: Rzeźbienie ze śniegu bajkowych postaci. Zabawa ruchowa rzutna „Kto dalej rzuci?”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa dydaktyczna „Pociągi”. Dzieci budują pociąg towarowy z podanej liczby klocków, a następnie z takiej samej liczby
klocków budują pociąg pasażerski. Na zakończenie porównują pociągi. Ustalanie równoliczności.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Przedszkolny koncert”– śpiewanie znanych piosenek przy akompaniamencie wykonanych przez siebie własnoręcznie
instrumentów. Rozwijanie wrażliwości muzycznej i kształtowanie poczucia rytmu.
x Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na chustkę trzymaną nad skierowaną w górę twarzą, próby utrzymania jej jak naj-
dłużej w powietrzu. Regulowanie siły i długości wydechu.
x Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Bal baloników.
Cele:
doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
u
stalanie równoliczności zbiorów
ć
wiczenie orientacji przestrzennej
mierzenie za pomocą wspólnej miary
r
ozwijanie wyobraźni przestrzennej.
Pomoce: tekst wiersza Maciejki Mazan Balonik, ilustracje udekorowanych sal balowych, balony, serpentyny, klej
żelowy z brokatem, sznurek.
Przebieg zajęć:
1. N. recytuje wiersz.
Balonik
Balonik ma okrągły brzuszek, Fru! I już nie ma balonika!
ale leciutki jest jak puszek . Balonik wśród obłoczków znika!
A że jest taki leciuteńki, Więc baloniki mają sznurki –
od razu ulatuje z ręki . żeby nie uciekały w chmurki .
Maciejka Mazan