Page 218 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218
216 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
i pyta: Jest tu ktoś?. Krasnoludki wyskakują z kątów i wołają: To my, pracowite leśne skrzatki! Przyszłyśmy się schować
do twej chatki!. Po tym okrzyku Królewna Śnieżka zaczyna prowadzić taneczny korowód i zabawa trwa dalej.
5. Podziękowanie uczestnikom balu za wspólną zabawę. Dzielenie się wrażeniami z balu.
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacje przyrodnicze „Czy dzisiaj śnieg się lepi?” – wnioskowanie na temat właściwości śniegu w zależności
od pogody. Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
N. prosi dzieci, aby następnego dnia przyniosły do przedszkola rodzinne zdjęcia.
TYDZIEŃ 19 Prezenty dla babci i dziadka
Poniedziałek temat: Moja rodzina.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?” – ćwiczenie spostrzegawczości. Ćwicze-
nia poranne: Zestaw IX. Ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy” – ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk. Zabawa ruchowa
orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 12
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia społeczne – moja rodzina. Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan Superbabcia
i superdziadek. Rozmowa na temat treści opowiadania. „Moja rodzina” – oglądanie rodzinnych zdjęć przyniesionych przez
dzieci – określanie stosunków rodzinnych. Zabawa ruchowa „Mam chusteczkę haftowaną”. Zabawa „Dokończ zdanie:
Najbardziej lubię, gdy babcia/dziadek…”. Praca plastyczna „Portret babci i dziadka” – wzmacnianie więzi rodzinnych, kształ-
towanie postawy szacunku dla osób starszych.
obszary z podstawy programowej: II 9; III 1, 2, 3, 5, 7, 8; IV 2, 3, 5, 7, 8
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Obrazy na śniegu” – rysowanie na śniegu zimowych obrazów. Zabawa ruchowa z mocowa-
niem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?”. Dzieci obserwują przez krótką chwilę ekspozycję pięciu przedmiotów. Następ-
nie zamykają oczy, a N. przestawia przedmioty. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co się zmieniło w ich układzie.
Ćwiczenie spostrzegawczości.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy”. Kreślenie na dużym arkuszu przypiętym do tablicy nieokreślonych kształtów
szerokimi, płynnymi i swobodnymi ruchami rąk. Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Moja rodzina.