Page 218 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218

216  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



               i pyta: Jest tu ktoś?. Krasnoludki wyskakują z kątów i wołają: To my, pracowite leśne skrzatki! Przyszłyśmy się schować
               do twej chatki!. Po tym okrzyku Królewna Śnieżka zaczyna prowadzić taneczny korowód i zabawa trwa dalej.
          5.  Podziękowanie uczestnikom balu za wspólną zabawę. Dzielenie się wrażeniami z balu.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Obserwacje przyrodnicze „Czy dzisiaj śnieg się lepi?” – wnioskowanie na temat właściwości śniegu w zależności
            od pogody. Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          N. prosi dzieci, aby następnego dnia przyniosły do przedszkola rodzinne zdjęcia.




          TYDZIEŃ 19    Prezenty dla babci i dziadka




          Poniedziałek    temat:  Moja rodzina.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?” – ćwiczenie spostrzegawczości. Ćwicze-
          nia poranne: Zestaw IX. Ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy” – ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk. Zabawa ruchowa
          orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 12

          Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia społeczne – moja rodzina. Wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan Superbabcia
          i superdziadek. Rozmowa na temat treści opowiadania. „Moja rodzina” – oglądanie rodzinnych zdjęć przyniesionych przez
          dzieci – określanie stosunków rodzinnych. Zabawa ruchowa „Mam chusteczkę haftowaną”. Zabawa „Dokończ zdanie:
          Najbardziej lubię, gdy babcia/dziadek…”. Praca plastyczna „Portret babci i dziadka” – wzmacnianie więzi rodzinnych, kształ-
          towanie postawy szacunku dla osób starszych.
            obszary z podstawy programowej: II 9; III 1, 2, 3, 5, 7, 8; IV 2, 3, 5, 7, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Obrazy na śniegu” – rysowanie na śniegu zimowych obrazów. Zabawa ruchowa z mocowa-
          niem i dźwiganiem „Piłka w dołku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 8


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa dydaktyczna „Co się zmieniło?”. Dzieci obserwują przez krótką chwilę ekspozycję pięciu przedmiotów. Następ-
            nie zamykają oczy, a N. przestawia przedmioty. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, co się zmieniło w ich układzie.
            Ćwiczenie spostrzegawczości.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ćwiczenia grafomotoryczne „Esy-floresy”. Kreślenie na dużym arkuszu przypiętym do tablicy nieokreślonych kształtów
            szerokimi, płynnymi i swobodnymi ruchami rąk. Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
          Temat: Moja rodzina.
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223