Page 220 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220

218  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          5.  Zabawa „Dokończ zdanie: Najbardziej lubię, gdy babcia/dziadek…”. Dzieci kończą zdanie, odwołując się do własnych
            doświadczeń.
          6.  Praca plastyczna „Portret babci i dziadka” – dorysowywanie do konturów elementów twarzy babci i dziadka na podstawie
            własnych obserwacji oraz przyniesionych zdjęć. Wykonanie ramki. Zorganizowanie wystawy prac.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Obrazy na śniegu” – udeptywanie śniegu, a następnie rysowanie na nim zimowych obrazów. Rozwijanie wy-
            obraźni, ćwiczenie sprawności ręki.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          N. prosi dzieci, aby przeprowadziły wywiad z babcią lub dziadkiem na temat ich ulubionych zabaw z dzieciństwa.



          Wtorek    temat:  Zabawy moich dziadków.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słuchowa „Klaśnij, gdy usłyszysz…”. Słuchanie opowiadania dotyczą cego
          zasad właściwego zachowania. Rozmowa na temat konsekwencji nieprzestrzegania przyjętych zasad zachowania. Wdraża-
          nie do przestrzegania norm społecznych. Ćwiczenia poranne:  Zestaw IX. Ćwiczenia oddechowe „Wąchamy
          kwiaty”. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 9; III 1, 8; IV 2, 3, 5

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – zabawy moich dziadków. „Bawmy się wesoło!” – zapoznanie się z regułami
          gier i zabaw z dawnych czasów; wspólna zabawa. Zabawa w kalambury – kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie
          tradycyjnych zabaw.  ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 8; III 2, 5; IV 1

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa naszych dziadków „Serso”. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa słuchowa „Klaśnij, gdy usłyszysz…”. N. wymawia proste, krótkie wyrazy. Zadaniem dzieci jest klaśnięcie w dło-
            nie, gdy usłyszą na początku lub na końcu wyrazu ustaloną wcześniej głoskę, np. d (dom, drut, dach), a (album, aktor),
            t (kot, płot).
             x Słuchanie dowolnego utworu związanego z zachowywaniem zasad właściwego zachowania, np. opowiadania Małgorzaty
            Musierowicz Rybka z serii Poczytaj mi, mamo. Rozmowa na temat konsekwencji nieprzestrzegania przyjętych zasad
            zachowania. Wdrażanie do przestrzegania norm społecznych.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Ćwiczenia oddechowe „Wąchamy kwiaty”. Dzieci składają dłonie, naśladując kształt kielicha kwiatu. Dmuchają na dłonie-
            -płatki i kwiat się otwiera (rozchylają dłonie). Unoszą do góry głowę, wdychają nosem powietrze i znowu dmuchają
            na dłonie. Nauka regulacji fazy wdechu i wydechu.
             x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
          Temat: Zabawy moich dziadków.
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225