Page 220 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220
218 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
5. Zabawa „Dokończ zdanie: Najbardziej lubię, gdy babcia/dziadek…”. Dzieci kończą zdanie, odwołując się do własnych
doświadczeń.
6. Praca plastyczna „Portret babci i dziadka” – dorysowywanie do konturów elementów twarzy babci i dziadka na podstawie
własnych obserwacji oraz przyniesionych zdjęć. Wykonanie ramki. Zorganizowanie wystawy prac.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Obrazy na śniegu” – udeptywanie śniegu, a następnie rysowanie na nim zimowych obrazów. Rozwijanie wy-
obraźni, ćwiczenie sprawności ręki.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
N. prosi dzieci, aby przeprowadziły wywiad z babcią lub dziadkiem na temat ich ulubionych zabaw z dzieciństwa.
Wtorek temat: Zabawy moich dziadków.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słuchowa „Klaśnij, gdy usłyszysz…”. Słuchanie opowiadania dotyczą cego
zasad właściwego zachowania. Rozmowa na temat konsekwencji nieprzestrzegania przyjętych zasad zachowania. Wdraża-
nie do przestrzegania norm społecznych. Ćwiczenia poranne: Zestaw IX. Ćwiczenia oddechowe „Wąchamy
kwiaty”. Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 9; III 1, 8; IV 2, 3, 5
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – zabawy moich dziadków. „Bawmy się wesoło!” – zapoznanie się z regułami
gier i zabaw z dawnych czasów; wspólna zabawa. Zabawa w kalambury – kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie
tradycyjnych zabaw. ▶ 2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw V.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 8; III 2, 5; IV 1
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa naszych dziadków „Serso”. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem między drzewkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa słuchowa „Klaśnij, gdy usłyszysz…”. N. wymawia proste, krótkie wyrazy. Zadaniem dzieci jest klaśnięcie w dło-
nie, gdy usłyszą na początku lub na końcu wyrazu ustaloną wcześniej głoskę, np. d (dom, drut, dach), a (album, aktor),
t (kot, płot).
x Słuchanie dowolnego utworu związanego z zachowywaniem zasad właściwego zachowania, np. opowiadania Małgorzaty
Musierowicz Rybka z serii Poczytaj mi, mamo. Rozmowa na temat konsekwencji nieprzestrzegania przyjętych zasad
zachowania. Wdrażanie do przestrzegania norm społecznych.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Ćwiczenia oddechowe „Wąchamy kwiaty”. Dzieci składają dłonie, naśladując kształt kielicha kwiatu. Dmuchają na dłonie-
-płatki i kwiat się otwiera (rozchylają dłonie). Unoszą do góry głowę, wdychają nosem powietrze i znowu dmuchają
na dłonie. Nauka regulacji fazy wdechu i wydechu.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Zabawy moich dziadków.