Page 224 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224

222  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Komórki do wynajęcia”. Dzieci rysują patykiem na ziemi lub na śniegu koła (czyli komórki) w niedużej odle-
            głości od siebie. Kół ma być o jedno mniej niż dzieci. Dzieci stają w kołach-komórkach, a dziecko bez komórki spaceru-
            je między nimi, wybiera jedno z dzieci i pyta: Czy są komórki do wynajęcia?. Zapytany odpowiada: Nie ma, ale tam są!.
            Na to hasło dzieci muszą szybko zamienić się komórkami, a gracz bez komórki – wskoczyć do wolnego koła. Jeżeli
            mu się uda, jego rolę przejmuje dziecko, które zostało bez komórki. Jeśli mu się nie uda, próbuje jeszcze raz. Poznanie
            tradycyjnych zabaw, ćwiczenie refleksu.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
             x Zabawa ruchowa skoczna „Wskocz w kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




          Czwartek    temat:  W kuchni babci.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca grupę „Iskierka przyjaźni”. Zabawa dydaktyczna „Lustro”
          – ćwiczenie orientacji przestrzennej, wyprowadzanie kierunków od osi własnego ciała. Ćwiczenia poranne: Zestaw IX.
          Zabawa „Co przedstawiono na obrazku?”. Aktywność plastyczna – wyklejanie bukietu dla babci i dziadka z kół z koloro-
          wego papieru składanych techniką origami. Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy”.
            obszary z podstawy programowej: III 1, 2, 8; IV 14

          Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia kulinarne – w kuchni babci. Wysłuchanie wiersza Iwony Rup Szarlotka. Rozmowa na temat
          wiersza. Zajęcia kulinarne „Pieczemy szarlotkę dla babci i dziadka”. Wykonanie ćwiczenia z KP2. Przygotowanie zaproszeń
          dla babć i dziadków na uroczystość – zwrócenie uwagi na potrzeby, pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im
          przyjemności, wdrażanie do uważnego wykonywania zadań zgodnie z instrukcją.
            obszary z podstawy programowej: I 7; III 1, 5, 8; IV 2, 3, 5, 8, 9, 11, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w chowanego „Raz, dwa, trzy kryjesz ty!”. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwie-
          rzęta na spacer i do domku”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integrująca grupę „Iskierka przyjaźni”. Dzieci stoją w kręgu i przesyłają sobie nawzajem uścisk powitalny,
            powtarzając: Iskierka skacze z rąk do rąk, uśmiechnięty mamy krąg. Kształtowanie poczucia wspólnoty.
             x Zabawa dydaktyczna „Lustro”. N. stoi naprzeciwko grupy dzieci, tyłem do nich. Wykonuje wyraźne ruchy rękami
            i nogami z jednoczesnym wyjaśnieniem tego, co robi, np.: podnoszę prawą rękę, zginam lewą nogę. Dzieci odtwarzają
            ruchy N. zgodnie z instrukcją. Ćwiczenie orientacji przestrzennej, wyprowadzanie kierunków od osi własnego ciała.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw IX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Co przedstawiono na obrazku?”. Dzieci opisują sytuacje przedstawione na różnych obrazkach. Dostrzeganie
            zależności między przedmiotami, zjawiskami lub czynnościami. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
             x Aktywność plastyczna – wyklejanie bukietu dla babci i dziadka z kół z kolorowego papieru składanych techniką origami.
            Rozwijanie sprawności manualnej.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Kelnerzy” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Rodzaj zajęć: zajęcia kulinarne.
          Temat: W kuchni babci.
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229