Page 227 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 227

TYDZIEŃ 20  •  Czyj to dom?  •  225



            III Zajęcia w ogrodzie
              x Zabawa „Berek drewniany”. Dzieci bawią się jak w tradycyjnego berka, przy czym berkiem nie może zostać osoba,
              która dotyka czegoś drewnianego. Ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej.
              x Zabawa śnieżkami „Kto dalej rzuci?”.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            TYDZIEŃ 20    Czyj to dom?




            Poniedziałek    temat:  Każdy ma swój dom.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Głuchy telefon”. Ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie szlaczków.
            Próby tworzenia rytmicznych kompozycji. Ćwiczenia poranne: Zestaw X. Oglądanie albumów przyrodniczych przedsta-
            wiających domy różnych zwierząt. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 8, 12, 18

            Zajęcia główne:   ▶  Zajęcia z edukacji przyrodniczej – każdy ma swój dom. Wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej
            Pokaż mi swój domek. Rozwiązywanie zagadek słownych związanych z treścią wiersza. „Kto gdzie mieszka?” – dobieranie
            w pary obrazków zwierząt i ich domów. Wykonanie ćwiczenia z KP2. Zabawa dydaktyczna „Kto tu mieszka?”. Zabawa
            dźwiękonaśladowcza „Kim jestem?” – poszerzanie wiedzy na temat środowiska społeczno-przyrodniczego.
              obszary z podstawy programowej: II 8; III 5, 8; IV 2, 5, 12, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: „Zimowe drzewa” – obserwowanie przyrody w zimowej szacie. Zabawa ruchowa z mocowaniem
            i dźwiganiem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Głuchy telefon”. Dzieci siedzą w kręgu. Jedno dziecko mówi sąsiadowi na ucho prosty wyraz i dzieci kolejno
              przekazują go dalej. Kiedy słowo zatoczy krąg, ostatnie dziecko wypowiada je głośno, a nadawca sprawdza poprawność.
              Ćwiczenie percepcji słuchowej.
              x Ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie szlaczków. Próby tworzenia rytmicznych kompozycji.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Oglądanie albumów przyrodniczych przedstawiających domy różnych zwierząt. Pytania i wypowiedzi dzieci. Rozwijanie
              zainteresowania przyrodą.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Rodzaj zajęć: zajęcia z edukacji przyrodniczej.
            Temat: Każdy ma swój dom.
            Cele:
              w
              drażanie do uważnego słuchania utworów literackich
              p
              oszerzanie wiedzy na temat środowiska społeczno-przyrodniczego
              auka uważnego słuchania poleceń i reagowania na sygnał.
              n
                 Pomoce: tekst wiersza Heleny Bechlerowej Pokaż mi swój domek, pary obrazków: dom i odpowiadające mu
                 zwierzę występujące w wierszu, sznurek, tamburyn, KP2.
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232