Page 227 - Nowa Trampolina czterolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 227
TYDZIEŃ 20 • Czyj to dom? • 225
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Berek drewniany”. Dzieci bawią się jak w tradycyjnego berka, przy czym berkiem nie może zostać osoba,
która dotyka czegoś drewnianego. Ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej.
x Zabawa śnieżkami „Kto dalej rzuci?”.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta na spacer i do domku” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
TYDZIEŃ 20 Czyj to dom?
Poniedziałek temat: Każdy ma swój dom.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Głuchy telefon”. Ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie szlaczków.
Próby tworzenia rytmicznych kompozycji. Ćwiczenia poranne: Zestaw X. Oglądanie albumów przyrodniczych przedsta-
wiających domy różnych zwierząt. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 8, 12, 18
Zajęcia główne: ▶ Zajęcia z edukacji przyrodniczej – każdy ma swój dom. Wysłuchanie wiersza Heleny Bechlerowej
Pokaż mi swój domek. Rozwiązywanie zagadek słownych związanych z treścią wiersza. „Kto gdzie mieszka?” – dobieranie
w pary obrazków zwierząt i ich domów. Wykonanie ćwiczenia z KP2. Zabawa dydaktyczna „Kto tu mieszka?”. Zabawa
dźwiękonaśladowcza „Kim jestem?” – poszerzanie wiedzy na temat środowiska społeczno-przyrodniczego.
obszary z podstawy programowej: II 8; III 5, 8; IV 2, 5, 12, 18, 19
Zajęcia w ogrodzie: „Zimowe drzewa” – obserwowanie przyrody w zimowej szacie. Zabawa ruchowa z mocowaniem
i dźwiganiem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: III 5; IV 2, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Głuchy telefon”. Dzieci siedzą w kręgu. Jedno dziecko mówi sąsiadowi na ucho prosty wyraz i dzieci kolejno
przekazują go dalej. Kiedy słowo zatoczy krąg, ostatnie dziecko wypowiada je głośno, a nadawca sprawdza poprawność.
Ćwiczenie percepcji słuchowej.
x Ćwiczenia grafomotoryczne – stemplowanie szlaczków. Próby tworzenia rytmicznych kompozycji.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Oglądanie albumów przyrodniczych przedstawiających domy różnych zwierząt. Pytania i wypowiedzi dzieci. Rozwijanie
zainteresowania przyrodą.
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Słońce – deszcz” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Rodzaj zajęć: zajęcia z edukacji przyrodniczej.
Temat: Każdy ma swój dom.
Cele:
w
drażanie do uważnego słuchania utworów literackich
p
oszerzanie wiedzy na temat środowiska społeczno-przyrodniczego
auka uważnego słuchania poleceń i reagowania na sygnał.
n
Pomoce: tekst wiersza Heleny Bechlerowej Pokaż mi swój domek, pary obrazków: dom i odpowiadające mu
zwierzę występujące w wierszu, sznurek, tamburyn, KP2.